2007-09-05, 22:32
Medlem
Skulle vilja kopiera min c: med Paragon Partition manager till en annan disk, men förstår inte riktigt hur jag ska göra... går ej att välja/markera c: under fliken "copy disc"
Citera
2007-09-05, 22:43
Medlem
merlin2s avatar
används istället "norton ghost" eller "acronis true image"
Citera
2007-09-06, 00:12
Medlem
Smörjmedels avatar
det är väl inte heller att rekommenera, som jag har förstått det.
Ska du iofs byta ut en gammal hd mot en ny och slänga den gamla hd i ett befintligt system så kanske det inte är någon fara.
Citera
2007-09-06, 09:34
Medlem
DennisOlofs avatar
Det enklaste (som jag anser).

Är att ta hem en kopia av "hirens boot cd" från nätet. Finns på de flesta trackers.

Boota datorn med två hårddiskar inkopplade, starta upp och kör

"ImageCenter 5.6 (Drive Image 2002)"

Sedan bara kopiera partitionen från där den är nu till nya hårddisken. Därefter bara köra med den nya, det kan vara så att du behöver markera nya hårddisken och paritionen som aktiv för att datorn ska boota men inga problem.

Glöm inte att köra med extra funktioner som att den kollar efter fel och allt när du kopierar, tar extra lång tid men bra mycket fortare än att behöva göra en ominstallation bara för att man vill köra på en annan hårddisk.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Finns massa annat godis på cdn också.
Citera
2008-05-28, 06:49
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Det enklaste (som jag anser).

Är att ta hem en kopia av "hirens boot cd" från nätet. Finns på de flesta trackers.

Boota datorn med två hårddiskar inkopplade, starta upp och kör

"ImageCenter 5.6 (Drive Image 2002)"

Sedan bara kopiera partitionen från där den är nu till nya hårddisken. Därefter bara köra med den nya, det kan vara så att du behöver markera nya hårddisken och paritionen som aktiv för att datorn ska boota men inga problem.

Glöm inte att köra med extra funktioner som att den kollar efter fel och allt när du kopierar, tar extra lång tid men bra mycket fortare än att behöva göra en ominstallation bara för att man vill köra på en annan hårddisk.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Finns massa annat godis på cdn också.

Kanon tips på en verklig kanoncd

klonade en HDD igår, sedan var det bara att koppla in den nya HDDn funkade klockrent.

Bra gränssnitt också utan en massa doskommandon.

Bra funktioner som bla borttagning av lösenord

Tips Många av programmen funkar även direkt i WinXP-miljön antingen direkt från CDn eller om man kopierar CD till HDDn

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in