2009-01-08, 16:18
Medlem
rejmarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Jag har aldrig upplevt att iTunes har pauser mellan ltar. Har du kollat s att "vertona ltar" inte r ikryssat?

Redigera - Instllningar - Uppspelning

Tack!
Det fungerade, men nu ett annat problem. Det fungerar ENDAST nr jag har p shuffle, och d spricker allt nd
Citera
2009-01-08, 16:56
Medlem
Snabbdullahs avatar
Fick problem med min iPod Touch idag. Hade lyssnat p musik innan nr jag gick till skolan och d funkade den fint. Nr jag sen skulle stta p musik p rasten s frs sidan och det nda som hnda nr jag tryckte p Home-knappen var att volymkontrollen kom upp. Jag frskte med att hlla in den 4-6 sekunder vilket jag har lst att man ska gra nr snt hnder. Testade ven att starta om den p knappen lngst upp p iPoden.

Nu nr jag stter p den fr jag bara fram en vit skrm dr jag inte kan gra nnting. Bara helt vitt. Hnder inget nr jag trycker p knapparna heller.

Kan man p nt stt utan att lmna in den terstlla den p ngot annat stt n p Instllningar i iPoden?

Hjlp skulle uppskattas! Tack!
Citera
2009-01-08, 18:17
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejmarN
Tack!
Det fungerade, men nu ett annat problem. Det fungerar ENDAST nr jag har p shuffle, och d spricker allt nd
Det lt mkta konstigt. Jag kan inte hitta ngonting som skulle kunna hjlpa, och det blir ganska mycket svrare nr jag sjlv inte har problemet och inte kan prova mig fram.

Hoppas du lyckas lsa det,
Mvh
Citera
2009-01-08, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbdullah
Fick problem med min iPod Touch idag. Hade lyssnat p musik innan nr jag gick till skolan och d funkade den fint. Nr jag sen skulle stta p musik p rasten s frs sidan och det nda som hnda nr jag tryckte p Home-knappen var att volymkontrollen kom upp. Jag frskte med att hlla in den 4-6 sekunder vilket jag har lst att man ska gra nr snt hnder. Testade ven att starta om den p knappen lngst upp p iPoden.

Nu nr jag stter p den fr jag bara fram en vit skrm dr jag inte kan gra nnting. Bara helt vitt. Hnder inget nr jag trycker p knapparna heller.

Kan man p nt stt utan att lmna in den terstlla den p ngot annat stt n p Instllningar i iPoden?

Hjlp skulle uppskattas! Tack!

Hm.. du har allts genomfrt en omstart om jag har frsttt det rtt?

Prova att koppla ihop med datorn och vlj "terstll iPod" i huvudfnstret p iPodsektionen i iTunes.

Uselt skrivet, men jag skyller p att jag inte har ftt i mig ngon smn sedan igr.
Citera
2009-01-08, 18:49
Medlem
Snabbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo0ker
Hm.. du har allts genomfrt en omstart om jag har frsttt det rtt?

Prova att koppla ihop med datorn och vlj "terstll iPod" i huvudfnstret p iPodsektionen i iTunes.

Uselt skrivet, men jag skyller p att jag inte har ftt i mig ngon smn sedan igr.
Ja, jag har startat om genom att trycka p knappen p toppen av iPoden. Jag vet inte om det rknas som omstart, menmen... Jag ska prova att terstlla genom iTunes nu. Tack fr tipset!
Citera
2009-01-08, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ja, jag har startat om genom att trycka p knappen p toppen av iPoden. Jag vet inte om det rknas som omstart, menmen... Jag ska prova att terstlla genom iTunes nu. Tack fr tipset!

Nja allts trycker du bara en gng snabbt s gr den ju i "vila" eller vntelge.
Fr att starta om s trycker du och hller ned knappen p ovansidan i ett par sekunder tills en rd list med orden "stng av" dyker upp p skrmen.
Dyker det inte upp ngon rd list, s fortstt att hlla knappen nedtryckt i ytterligare ett par sekunder tills iPoden stngs av "the hard way" s att sga. Typ som om du skulle dra ut elkabeln till datorn om den hade hngt sig. Ingenting raderas frn iPoden med denna procedur frvrigt.

Vnta en stund och starta sedan upp iPoden igen genom att hlla ner samma knapp i ngon sekund tills en vit Apple-logga dyker upp.

Prova som sagt att starta om iPoden innan du terstller via iTunes!
Citera
2009-01-09, 05:45
Medlem
jaochss avatar
Jag har nyligen ftt en ny dator, vilket innebr att jag inte har ngon musik p den nya datorn. Finns det ngon mjlighet att fra ver alla ltar frn min ipod touch -> nya datorn? Jag har letat lite i itunes men hittar inget. Det vore ju uselt om det inte r mjligt, d det gick att gra snt p mp3-spelare fr 7r sedan.
Citera
2009-01-09, 18:52
Medlem
Snabbdullahs avatar
Citat:
Nja allts trycker du bara en gng snabbt s gr den ju i "vila" eller vntelge.
Fr att starta om s trycker du och hller ned knappen p ovansidan i ett par sekunder tills en rd list med orden "stng av" dyker upp p skrmen.
Dyker det inte upp ngon rd list, s fortstt att hlla knappen nedtryckt i ytterligare ett par sekunder tills iPoden stngs av "the hard way" s att sga. Typ som om du skulle dra ut elkabeln till datorn om den hade hngt sig. Ingenting raderas frn iPoden med denna procedur frvrigt.

Vnta en stund och starta sedan upp iPoden igen genom att hlla ner samma knapp i ngon sekund tills en vit Apple-logga dyker upp.

Prova som sagt att starta om iPoden innan du terstller via iTunes!
Det fungerade, tack! Nu har jag dock ett annat problem. Jag kan inte lgga in ngra videor p iPoden! Musik gr hur bra som helst. Och videorna r i MPEG-4 format.

Lgger in videorna i iTunes och trycker p synkronisera. Str "Synkrinisering klar" blabla... Kopplar d ifrn iPoden och kollar i videomappen med dr finns inget. Vad gr jag fel?

EDIT: Det funkar om jag lgger filmerna under kategorin "Musikvideor" men inte "Filmer" eller "TV-Serier"... Varfr funkar inte de?
Senast redigerad av Snabbdullah 2009-01-09 kl. 19:12.
Citera
2009-01-09, 22:10
Bannlyst
Citat:
EDIT: Det funkar om jag lgger filmerna under kategorin "Musikvideor" men inte "Filmer" eller "TV-Serier"... Varfr funkar inte de?

Prova att kolla i fliken "Video" nr du kopplar in iPoden, se till att rtt filmer r markerade osv.
Citera
2009-01-10, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Jag har nyligen ftt en ny dator, vilket innebr att jag inte har ngon musik p den nya datorn. Finns det ngon mjlighet att fra ver alla ltar frn min ipod touch -> nya datorn? Jag har letat lite i itunes men hittar inget. Det vore ju uselt om det inte r mjligt, d det gick att gra snt p mp3-spelare fr 7r sedan.

Nej tyvrr, det gr bara att fra in ltar i en iPod, inte andra vgen, s tyvrr...

Men om du har kvar den gamla datorn kan du koppla ihop dem ver ntverket/en ntverkskabel in i vardera dator och sedan fra ver filerna. Det gr ju ganska snabbt.
Citera
2009-01-11, 13:03
Medlem
Snabbdullahs avatar
Citat:
Prova att kolla i fliken "Video" nr du kopplar in iPoden, se till att rtt filmer r markerade osv.
Hur menar du, I iPoden eller?
Citera
2009-01-11, 14:25
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Hur menar du, I iPoden eller?
Han menar nog nr du har kopplat in iPoden till iTunes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in