2007-09-06, 16:08
Medlem
Ja höj priset.
Citera
2007-09-06, 16:46
Medlem
Profets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Själva växthuseffekten är ju ett vetenskapligt faktum (annars skulle inte växthusen fungera), men problemet med den av människan orsakade växthuseffekten, på klimatet, är till stor del en överdrift och en mediahype. Var den senaste istiden också ett resultat av mänsklig påverkan? Klimatet förändras, vet du. Och so what, om människan påverkar naturen? Människan är en del av naturen, och det är bara naturligt, att naturen påverkar naturen.

Jag vet att klimatet förändrats, problemet är att det är vårt fel. Eller tror du att faktumet att co2 halten ALDRIG varit i närheten av så hög som den är idag, att det blir varmare och isarna smälter grymt mycket snabbare än det nånsin har gjort förut är en slags konspiration?
Citera
2007-09-06, 17:20
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Jag vet att klimatet förändrats, problemet är att det är vårt fel.

Så det skulle inte vara ett problem, om det inte vore vårt "fel"?

Citat:
Eller tror du att faktumet att co2 halten ALDRIG varit i närheten av så hög som den är idag, att det blir varmare och isarna smälter grymt mycket snabbare än det nånsin har gjort förut är en slags konspiration?

Näe. Jag tvivlar på att det ens är ett faktum, men även om så vore, så skulle det inte bry mig. Om mänskligheten tar kol på sig själv, so what? Naturen överlever alltid i någon form i alla fall. Jag tänker då inte gå runt och ha dåligt samvete.
Citera
2007-09-06, 17:26
Medlem
Vilsens avatar
Icke-rökarna vill ingen väl, de tror ju bara att de kan stjäla pengar från rökare bara för att de är fler än oss.
Driv det här vidare så har ni snart inga pengar kvar.
Vi kommer starta kollektiva tobaksjordbruk och odla vår egen tobak som ni aldrig kan beskatta, sen sätter vi upp husbåtar på internationellt vatten där vi kan röka i fred.
Citera
2007-09-06, 18:00
Medlem
Profets avatar
Citat:
Så det skulle inte vara ett problem, om det inte vore vårt "fel"?

Om det inte är vårt fel och världen går under vad vi än gör så ser jag det inte som ett problem nej, men nu är det ju så att det är vårt fel och det finns så otroligt mycket vi kan göra för att förhindra att allt går åt helvete eller iaf sakta ner det.

Citat:
Näe. Jag tvivlar på att det ens är ett faktum, men även om så vore, så skulle det inte bry mig. Om mänskligheten tar kol på sig själv, so what? Naturen överlever alltid i någon form i alla fall. Jag tänker då inte gå runt och ha dåligt samvete.

Jaså, du tror inte på förintelsen heller då eller? Ja alla är vi olika, jag tänker på mina barn, deras barn osv och på hur deras liv kommer se ut, men kör ditt race du.
Citera
2007-09-06, 20:36
Medlem
Commandantejrs avatar
Snus= Att rökare ska komma på rätt banor i livet
Sänk snuset. Ja skiter i hur ciggen blir dyr eller ej, bara snuset sänks.
Citera
2007-09-06, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bentebent
http://www.tobaccofacts.org/images/grosspostcard.jpg

Det där gäller nog rökning. Snus är inte direkt vanligt utomlands. Vidrig bild dock.
Citera
2007-09-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengts_ grabb
Det där gäller nog rökning. Snus är inte direkt vanligt utomlands. Vidrig bild dock.

Troligen tuggtobak. Men en av 10000 snusar får muncancer, och då krävs nog minst en dosa lös om dagen.
Citera
2007-09-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Troligen tuggtobak. Men en av 10000 snusar får muncancer, och då krävs nog minst en dosa lös om dagen.

Inressant. SÅ det finns bevis på samband mellan cancer och snus? Även om det var grymt låga siffror.

Har du någon källa?
Citera
2007-09-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Som alla vet är cigaretter rent livsfarlig och orsakar med väldigt stor sannolikhet KOL. Varför inte höja priset till cirka 100 kr/paketet och låta lössnus ligga runt 30 och Portion runt 27 kr. Samtidigt kan man minska det max tillåtna antal limpor du får ta med i landet för att minska smugglingen och höja straffen för dom som smugglar. Varför tycker jag detta? Jo för att cigg är livsfarligt och bidrar till växthuseffekten, Sverige borde vara ett föredömme och införa skyhöga priset så kan dom idioter som vill köpa så går nog Staten inte allt för mycket back på detta. Folk borde istället börja snusa och röra på sig. Ta tag i detta Sverige.

/ J

Om nån vill sota ner deras lungor är det för HELVETE deras val och inte ditt din skitnödiga jävla sosse
Citera
2007-09-08, 02:57
Medlem
Don Fadäsos avatar
När jag rökte så trodde jag att det enda som skulle kunna få mig att sluta röka var att priset skulle bli för högt. Idag vet jag att det inte hade spelat någon roll... att motivera rökare att sluta röka med ekonomiska påtryckningar funkar inte särskilt bra så mitt svar är nej.

För de som vill sluta trots att priset ännu inte är absurt högt rekommenderar jag Allen Carrs bok "äntligen ickerökare".
Citera
2007-09-08, 03:11
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Om det inte är vårt fel och världen går under vad vi än gör så ser jag det inte som ett problem nej, men nu är det ju så att det är vårt fel och det finns så otroligt mycket vi kan göra för att förhindra att allt går åt helvete eller iaf sakta ner det.

Vad man själv har orsakat är inte ett problem, det är en Darwin-award. Vad man inte kan göra något åt, det kallar jag ett riktigt problem!

Citat:
Jaså, du tror inte på förintelsen heller då eller? Ja alla är vi olika, jag tänker på mina barn, deras barn osv och på hur deras liv kommer se ut, men kör ditt race du.

Jag har träffat en jude med fångtatuering på armen och han gav ett väldigt förtroendegivande intryck, varför jag inte anser mig ha någon anledning att tvivla på "Förintelsen" bortsett från det faktum, att han faktiskt kom undan. Förintelsen vore för övrigt ett mer passande namn för bombningarna av Hiroshima och Nagasaki -- atombomb kan man kalla förintelse! -- än för nazisternas fångläger. I vilken grad kan förresten atombomberna och provsprängningarna av dem ha påverkat klimatet? Antagligen mer än rökningen av cigaretter, åtminstone.

Ditt argument är befängt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in