Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Om det inte är vårt fel och världen går under vad vi än gör så ser jag det inte som ett problem nej, men nu är det ju så att det är vårt fel och det finns så otroligt mycket vi kan göra för att förhindra att allt går åt helvete eller iaf sakta ner det.
Vad man själv har orsakat är inte ett problem, det är en Darwin-award. Vad man inte kan göra något åt, det kallar jag ett riktigt problem!
Citat:
Ursprungligen postat av Profet
Jaså, du tror inte på förintelsen heller då eller? Ja alla är vi olika, jag tänker på mina barn, deras barn osv och på hur deras liv kommer se ut, men kör ditt race du.
Jag har träffat en jude med fångtatuering på armen och han gav ett väldigt förtroendegivande intryck, varför jag inte anser mig ha någon anledning att tvivla på "Förintelsen" bortsett från det faktum, att han faktiskt kom undan. Förintelsen vore för övrigt ett mer passande namn för bombningarna av Hiroshima och Nagasaki -- atombomb kan man kalla förintelse! -- än för nazisternas fångläger. I vilken grad kan förresten atombomberna och provsprängningarna av dem ha påverkat klimatet? Antagligen mer än rökningen av cigaretter, åtminstone.
Ditt argument är befängt.