• 1
  • 2
2007-09-05, 19:24
Medlem
Som alla vet är cigaretter rent livsfarlig och orsakar med väldigt stor sannolikhet KOL. Varför inte höja priset till cirka 100 kr/paketet och låta lössnus ligga runt 30 och Portion runt 27 kr. Samtidigt kan man minska det max tillåtna antal limpor du får ta med i landet för att minska smugglingen och höja straffen för dom som smugglar. Varför tycker jag detta? Jo för att cigg är livsfarligt och bidrar till växthuseffekten, Sverige borde vara ett föredömme och införa skyhöga priset så kan dom idioter som vill köpa så går nog Staten inte allt för mycket back på detta. Folk borde istället börja snusa och röra på sig. Ta tag i detta Sverige.

/ J
Citera
2007-09-05, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Som alla vet är cigaretter rent livsfarlig och orsakar med väldigt stor sannolikhet KOL. Varför inte höja priset till cirka 100 kr/paketet och låta lössnus ligga runt 30 och Portion runt 27 kr. Samtidigt kan man minska det max tillåtna antal limpor du får ta med i landet för att minska smugglingen och höja straffen för dom som smugglar. Varför tycker jag detta? Jo för att cigg är livsfarligt och bidrar till växthuseffekten, Sverige borde vara ett föredömme och införa skyhöga priset så kan dom idioter som vill köpa så går nog Staten inte allt för mycket back på detta. Folk borde istället börja snusa och röra på sig. Ta tag i detta Sverige.

/ J
du snackar om de som att priserna inte redan skulle vara extrema
Citera
2007-09-05, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutlegal
du snackar om de som att priserna inte redan skulle vara extrema

46 spänn för ett paket cigg är inte direkt skyhögt. Men tanke på att du som rökare smittar både andra och framförallt dig själv.
Citera
2007-09-05, 19:30
Medlem
Sneakss avatar
Citat:

/ J

du kan inte vara seriös... bidrar till växthuseffekten var bland det dummaste jag hört
Citera
2007-09-05, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneaks
du kan inte vara seriös... bidrar till växthuseffekten var bland det dummaste jag hört

Jag trodde att det som andra utsläpp kunde göra det, fel av mig.
Citera
2007-09-05, 19:35
Medlem
Arkomanns avatar
Ingen som funderar på att införa en FlashBack-avgift? För att stävja problemet med idioterna, menar jag. Och växthuseffekten, förstås.
Citera
2007-09-05, 19:43
Medlem
Heinekens avatar
Rent egoistiskt vore det en helt okej idé! Då kan jag importera stora mängder cigaretter från utlandet, och kränga till folk för relativt schyssta priser. Givetvis kommer jag inte kolla leg, så vem fan som helst kan köpa av mig, hur lätt som helst. De polska varningstexterna kommer inte beröra heller- det är bra, då får jag nöjdare kunder. Pengarna köper jag polskt amfetamin och ryska horor för, kanske en och annan revolver.

Eller så låter man pengarna gå till svenska affärer, svensk stat och ursprungliga tobakstillverkare, genom att inte höja priserna mer! Konsumenterna hittar alltid nya vägar!
Citera
2007-09-05, 19:47
Bannlyst
Jag tror att du vinner mer på att sköta dig själv. Vill man röka, och riskera lungcancer, KOL och andra hemskheter så får man väl göra det.
Citera
2007-09-05, 19:54
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heineken
Rent egoistiskt vore det en helt okej idé! Då kan jag importera stora mängder cigaretter från utlandet, och kränga till folk för relativt schyssta priser. Givetvis kommer jag inte kolla leg, så vem fan som helst kan köpa av mig, hur lätt som helst. De polska varningstexterna kommer inte beröra heller- det är bra, då får jag nöjdare kunder. Pengarna köper jag polskt amfetamin och ryska horor för, kanske en och annan revolver.

Eller så låter man pengarna gå till svenska affärer, svensk stat och ursprungliga tobakstillverkare, genom att inte höja priserna mer! Konsumenterna hittar alltid nya vägar!

Jag som tyckte det där med polskt amfetamin, ryska horor och en och annan revolver lät så bra!
Citera
2007-09-05, 20:06
Medlem
Heinekens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Jag som tyckte det där med polskt amfetamin, ryska horor och en och annan revolver lät så bra!

Det må låta bra, men absolut inte i kombination! Förr eller senare, efter en veckas vakenhet, tröttnar horan på din tjackballe och skjuter dig med din egen revolver.
Citera
2007-09-05, 20:09
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Jo för att cigg är livsfarligt och bidrar till växthuseffekten,

Fisar kan också vara livsfarliga och de bidrar också till växthuseffekten! Jag menar, om du är instängd i ett rum enbart fyllt med kvävgas, vätgas och metangas skulle du nog inte leva länge!

Eller, ännu bättre! Man kan illegalisera ciggaretter totalt, och låta marockanska fnaskpojkar på 10 bast sköta skörden som sedan skeppas till Sverige på ett fartyg i en hemlig container tillsammans med 14-åriga traffickingoffer med klamydia. Dessutom skulle ciggarett-dealers blanda ut det med all möjlig skit (t.ex. det då förmodligen billigare alternativet Marijuana).

Skämt åsido, jag tycker att det nuvarande relativt höga priset på ciggaretter är fullt dugligt. Jag ser det ogärna mycket billigare eller mycket dyrare.
Citera
2007-09-05, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
Ingen som funderar på att införa en FlashBack-avgift? För att stävja problemet med idioterna, menar jag. Och växthuseffekten, förstås.

hahah

Citat:

/ J

vad vill du få ut av detta? tror du att verkligen sverige höjer priset? haha
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här