• 1
  • 2
2007-09-05, 18:38
Medlem
extremesantas avatar
Kan man virtuallisera OSX på Vista med Vmware eller nåt annat virtualliseringsprogram?
Klurar på att köpa en Mac men vill gärna känna lite på det först innan.
Citera
2007-09-05, 18:43
Medlem
Olagligt att installera på någon form av hårdvara som inte är från Apple tyvärr.
Citera
2007-09-05, 18:53
Medlem
Akademikerns avatar
Edit: felpostat
Citera
2007-09-05, 18:56
Medlem
extremesantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhell
Olagligt att installera på någon form av hårdvara som inte är från Apple tyvärr.

De var ju inte riktigt det jag undrade över. Jag vill bara testa o leka lite inte ha virtualliserat hela tiden.
Citera
2007-09-05, 20:26
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Iof sant, men vi har alla pirat kopierat.

För att svara på trådskaparen, så går det inte mig veterligen att installera OS X via VMWare gränsnitt eller andra program.

Det går dock att installera OS X på en vanlig PC med lite krånglande.
Citera
2007-09-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremesanta
De var ju inte riktigt det jag undrade över. Jag vill bara testa o leka lite inte ha virtualliserat hela tiden.

Ändå olagligt faktiskt såvida du inte är en Mac OS utvecklare vilket jag tvivlar på eftersom du postar här
Citera
2007-09-05, 22:01
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Åh fan. Vilken paragraf vill du hänvisa till då i Svea Rikes lag?
Citera
2007-09-06, 00:29
Medlem
systems avatar
Jag är rädd att en test av OS X på ”fel” hårdvara inte ger en rättvis bild att använda som beslut inför ett eventuellt köp.
Citera
2007-09-06, 00:32
Medlem
datajesuss avatar
jag funderar på att testa själv på min nya "steve-pc". ang laglighet eller inte så är det ju helt ointressant

on topic istället... så går det med all risk inte att köra osx i vmware/parallels. om det gör det så blir jag överlycklig!
Citera
2007-09-06, 00:36
Medlem
TrialByErrors avatar
Det går alldeles utmärkt att installera MacOS X i en vmware session, använd workstation 5.5 eller uppåt bara, det är ett brott mot licensreglerna för OS X och det är som att jobba i sirap eftersom det inte finns vmware tools för OS X men du kan få ett hyggligt hum om hur saker fungerar.
Du kan även numer köra windows i OS X via vmware Fusion.

http://wiki.osx86project.org/wiki/in.../Vmware_how_to
Citera
2007-09-06, 00:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrialByError
Det går alldeles utmärkt att installera MacOS X i en vmware session, använd workstation 5.5 eller uppåt bara, det är ett brott mot licensreglerna för OS X och det är som att jobba i sirap eftersom det inte finns vmware tools för OS X men du kan få ett hyggligt hum om hur saker fungerar.
Du kan även numer köra windows i OS X via vmware Fusion.

http://wiki.osx86project.org/wiki/in.../Vmware_how_to

Wow, det var mer än jag visste

Visste att det går att kör Windows i VMWare på en Mac (körde jag på jobbet) men visste inte att det går att köra OSX på en "vanlig" Intel maskin. Måste forskas i och stoppa in
Citera
2007-09-06, 06:28
Medlem
black_devils avatar
håll dig till frågan.

tjafsa inte om andra saker.

passar inte frågan lämna forumet helt enkelt

Citat:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in