2007-09-06, 15:16
Medlem
Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wondR
Finns det någon cannabis planta som idag är väldigt olika en "vanlig" cannabis planta, har för mig att jag sett ett bonzai liknande träd å nån tråd ??

bara undrar..
Ducksfoot ser rätt annorlunda ut, stealth planta.
Citera
2007-09-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wondR
Finns det någon cannabis planta som idag är väldigt olika en "vanlig" cannabis planta, har för mig att jag sett ett bonzai liknande träd å nån tråd ??

bara undrar..

Detta var bara en vanlig cannabisplanta som någon hade klippt på ett riktigt coolt sätt. Sorry to burst your bubble of hope

Citat:
Ursprungligen postat av Mjau
Ducksfoot ser rätt annorlunda ut, stealth planta.

Dock tål det att sägas att Ducksfoot bara är stealthig i den vegetativa fasen, ej i blomfasen. Då tar den tydligt formen av en cannabisplanta.

Peace
Citera
2007-09-06, 15:23
Medlem
Mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure

Dock tål det att sägas att Ducksfoot bara är stealthig i den vegetativa fasen, ej i blomfasen. Då tar den tydligt formen av en cannabisplanta.

Peace
Okej, det visste jag inte. Tror dock vi tjänar i längden på att plantor hittas. Då vet folk att det finns människor som röker.
Citera
2007-09-06, 15:35
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure
Detta var bara en vanlig cannabisplanta som någon hade klippt på ett riktigt coolt sätt. Sorry to burst your bubble of hope

Peace

http://www.cannabinoid.com/boards/binaries/media/68/68858.jpg

Jag tycker inte detta ser ut som en cannabisplanta direkt, visst blommorna finns där men inte mer än så
Citera
2007-09-06, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
http://www.cannabinoid.com/boards/binaries/media/68/68858.jpg

Jag tycker inte detta ser ut som en cannabisplanta direkt, visst blommorna finns där men inte mer än så

Jag kan gå så långt som att säga att den skiljer sig något från en vanligare strain men aldrig i livet att jag hade misstagit vad det är. Inte en chans.

OT: Nu visar det sig säkert att det var någon annan jävla växt på bilden, hehe. Then I guess I´m an idiot.

Peace
Citera
2007-09-06, 21:55
Bannlyst
flummig tråd har inget att tillföra dock
Citera
2007-09-06, 23:00
Medlem
professor_knass avatar
Uppenbarligen skulle det finnas en marknad för en växt annan än cannabis som producerar THC, men vart finns kapitalet för att ta fram en sådan? Om jag inte är ute och cyklar så är genforskning ganska dyrt... och även ett högriskprojekt också för den delen (vad händer om man inte lyckas få fram några resultat?)

Vidare kan man fråga sig vem som skulle vara intresserad av ta fram en sådan växt. Antagligen inte fröföretagen, såtillvida de inte lyckades göra så att THC-produktionen bara gick i ett led, vilket låter omöjligt. Vem skulle betala den dyra forskningen när generna väl är ute på marknaden? Och framförallt skulle de inte vara intresserade av att ta fram en THC-producerande brännässla och därmed döda sin egen bransch. Förutom om det var idealistiska hippies då, men sådana brukar inte sitta på sådant kapital.

Sen kan man ju knappt föreställa sig politiska och mediala konsekvenserna. Gud vilket liv det skulle bli.
Citera
2007-09-08, 15:03
Medlem
Ophidians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Uppenbarligen skulle det finnas en marknad för en växt annan än cannabis som producerar THC, men vart finns kapitalet för att ta fram en sådan? Om jag inte är ute och cyklar så är genforskning ganska dyrt... och även ett högriskprojekt också för den delen (vad händer om man inte lyckas få fram några resultat?)

Vidare kan man fråga sig vem som skulle vara intresserad av ta fram en sådan växt. Antagligen inte fröföretagen, såtillvida de inte lyckades göra så att THC-produktionen bara gick i ett led, vilket låter omöjligt. Vem skulle betala den dyra forskningen när generna väl är ute på marknaden? Och framförallt skulle de inte vara intresserade av att ta fram en THC-producerande brännässla och därmed döda sin egen bransch. Förutom om det var idealistiska hippies då, men sådana brukar inte sitta på sådant kapital.

Sen kan man ju knappt föreställa sig politiska och mediala konsekvenserna. Gud vilket liv det skulle bli.

Ekonomiskt sätt, skulle jag (kanske i ett annat, lite rikare liv) inte banga på att lägga några mille som man hade över för att forska om detta..
Tänk ifall du får fram ett strain som är dunder potent, och liknar en solros eller vad fan som helst.
Du skulle nog garanterat få tillbaks dina mille, och "lite till".
Citera
2007-09-08, 20:14
Medlem
professor_knass avatar
Det skulle jag också. Men genmanipulering kostar nog lite mer en "några mille".
Citera
2007-09-08, 20:21
Bannlyst
Om nu någon börjar experimentera hemma med ympningar av brännasslor så försök få det så det funkar att man "bränner" sig och blir stenad den vägen också, inte bara genom att kurera och röka..

Har för övrigt för mig att cannabisplantan är för olik andra växter för att kunna ympas eller blandas, tomat, humle, potatis och brännässlor är de jag hört ryktas ska vara relativt lika, men jag ser ingen likhet..
Citera
2007-09-09, 04:30
Medlem
Ophidians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Om nu någon börjar experimentera hemma med ympningar av brännasslor så försök få det så det funkar att man "bränner" sig och blir stenad den vägen också, inte bara genom att kurera och röka..

Jo.. Det lät ju iaf coolare än vad det är troligt
Citera
2010-02-23, 20:28
Bannlyst
Hej.

Tror ni att man kan få industrihampan att producera THC igenom att man odlar en industrihampa nära en cannabis planta? Typ 1 cm ifrån. Sen tvinnar man ihop dem och man skär upp dem lite så deras "kött" kan nudda varandra ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in