2010-02-23, 20:35
Medlem
Izunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Hej.

Tror ni att man kan få industrihampan att producera THC igenom att man odlar en industrihampa nära en cannabis planta? Typ 1 cm ifrån. Sen tvinnar man ihop dem och man skär upp dem lite så deras "kött" kan nudda varandra ?

Haha, nej
Citera
2010-02-23, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Izuni
Haha, nej

Går det göra på något sätt att industrihampa kan producera mera THC?
Citera
2010-02-23, 21:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Går det göra på något sätt att industrihampa kan producera mera THC?
Ganska enkelt faktiskt, man slänger industrihampan och planterar hampa med rikliga THC mängder, då när det växer upp kommer det innehålla mycket THC!
Citera
2010-02-23, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ganska enkelt faktiskt, man slänger industrihampan och planterar hampa med rikliga THC mängder, då när det växer upp kommer det innehålla mycket THC!

Jag vill bara experimentera Kolla om det går.
I teorin går det ju. Då borde det gå i praktiken...för vi snackar ju om 2 olika växter som är släkt med varandra. Det ända som skiljer är THC-halten.
Citera
2010-02-23, 22:20
Bannlyst
Citat:
Jag vill bara experimentera Kolla om det går.
I teorin går det ju. Då borde det gå i praktiken...för vi snackar ju om 2 olika växter som är släkt med varandra. Det ända som skiljer är THC-halten.
kommer inte funka
Citera
2010-02-24, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
kommer inte funka

Så det är helt totalt omöjligt att få en Industrihampa att producera mera THC?
Industrihampan har ju en THC-gen, men den producerar så lite THC ju.
Citera
2010-02-25, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
kommer inte funka

Det gick ju genmanipulera den till att producera mindre cannabinoider, så varför skulle det inte kunna gå att genmanipulera den till att producera mer igen? Är du lite efter kanske?

Att genmanipulera ett gäng brännässlor med cannabis DNA, så att dessa börjar producera egna cannabinoider och att dessa sedan sprider sina gener vidare till andra brännässlor i det fria, kanske vore något.

Edit: Jag snackar inte om växtförädling, jag snackar om modifikation av generna.
Senast redigerad av Gravstenen 2010-02-25 kl. 18:06.
Citera
2010-02-25, 18:14
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravstenen
Det gick ju genmanipulera den till att producera mindre cannabinoider, så varför skulle det inte kunna gå att genmanipulera den till att producera mer igen? Är du lite efter kanske?

Att genmanipulera ett gäng brännässlor med cannabis DNA, så att dessa börjar producera egna cannabinoider och att dessa sedan sprider sina gener vidare till andra brännässlor i det fria, kanske vore något.

Edit: Jag snackar inte om växtförädling, jag snackar om modifikation av generna.
För det är simpelt...
Citera
2010-02-25, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
För det är simpelt...

Det har jag inte påstått, men det går säkerligen.
Citera
2010-02-26, 23:50
Bannlyst
Citat:
Så det är helt totalt omöjligt att få en Industrihampa att producera mera THC?
Industrihampan har ju en THC-gen, men den producerar så lite THC ju.
omöljigt är det ju inte , men varför ? finns redan hundratals(tusentals?) andra strains som innehåller massa thc . fattar inte poängen liksom
Citera
2010-02-27, 04:39
Medlem
zeridoxs avatar
Det här med tomater och grejjer...
Mynnar inte den myten ut från ett Simpsons avsnitt när Homer lyckades odla tobaks tomater?

Låter ju helt fantastiskt.. Taccos skulle ju bli en helt annan upplevelse.
Citera
2010-02-27, 20:47
Medlem
xallies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeridox
Det här med tomater och grejjer...
Mynnar inte den myten ut från ett Simpsons avsnitt när Homer lyckades odla tobaks tomater?

Låter ju helt fantastiskt.. Taccos skulle ju bli en helt annan upplevelse.
Tomater är i samma släkte som tobaksplantor så det kan vara att de drog någon parallel och menade på att om man ger den en viss närning så börjar den tillverka nikotin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in