Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-06, 11:30
Medlem
Aqualexs avatar
Tycker nästan det är värre med snigelspår De syns ju ialf.. Och då hjälper det inte att byta lakan.. brukar alltid hända när man precis bytt att man får hem nån o sen e det kört

Kanske skulle byta idag o se om min teori funkar
Citera
2007-09-06, 11:47
Medlem
Mr Coffees avatar
Vem fan bryr sig. De är osynliga och gör ingen skada och du märker inte av dem. Om du skulle ha ett rejält mikroskop och kolla av varenda yta i din tillvaro så tror jag att du skulle få en chock.
Citera
2007-09-06, 13:07
Medlem
man kan köpa en sorts lakan som gör att kvalsterna inte trivs.
Citera
2007-09-07, 15:39
Medlem
borrizs avatar
Bluewaves bädda med nya papperslakan var kväll, så hinner inga kvalster etablera sig hos dig. Du får visserligen räkna med att det konstar en slant, men smakar det så.....
Citera
2007-09-07, 15:56
Medlem
Du kan köpa speciella lakan, örngott, madrass samt fodral till täcket (?) som minskar antalet kvalster. Använder det själv då jag är allergisk.
Dock kommer du som sagt aldrig bli av med dem helt.

Förstår inte ditt problem, du är ju inte ens allergisk?
Citera
2007-09-07, 17:09
Moderator
Tystnads avatar
In i Frysen/Frysboxen

Stoppa in kudde och den tunna bäddmadrassen(den som ligger överst) i frysen eller frysbox så dör kräken .
lakan och örngott byter du regelbundet så dem är onödiga att frysa in.

frysmetoden fungerar utmärkt om man gör det regelbundet.

bäddmadrassen bruka gå att trycka in om man rullar ihop den hårt
Citera
2007-09-07, 17:31
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rushmore
Du kan köpa speciella lakan, örngott, madrass samt fodral till täcket (?) som minskar antalet kvalster. Använder det själv då jag är allergisk.
Dock kommer du som sagt aldrig bli av med dem helt.

Förstår inte ditt problem, du är ju inte ens allergisk?
Var kan man köpa det? Är också allergisk mot skiten.
Citera
2007-09-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Var kan man köpa det? Är också allergisk mot skiten.

Köpte mina grejer för ett antal år sedan så vet inte riktigt var de kommer ifrån. Googlade lite och fick upp denna kvalstergrejer. Ser förbaskat dyrt ut dock
Går säkert att hitta billigare.
Citera
2010-03-20, 07:14
Medlem
Jag körde mina kuddar i frysen där det är -32celsius. Ett par timmar och då borde dessa mikroskop allergi monster va utrotade!
Citera
2010-03-20, 10:48
Medlem
Snurrens avatar
Att tvätta i 60 grader och sedan tumla är också ett bra sätt. Särskilt kuddarna bör tvättas ofta och man ska inte ha dem mer än några år egentligen - dom blir jättesnuskiga. Ett tjockt bäddmadrasskydd som man tvättar lite då och då gör också sängmiljön bättre.

Edit: vädra mycket och låt täcket ligga i fotänden under dagen, lägg inte på överkast annat än när det ska vara fint, tex när man får gäster.
Senast redigerad av Snurren 2010-03-20 kl. 10:51.
Citera
2012-06-21, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rushmore
Köpte mina grejer för ett antal år sedan så vet inte riktigt var de kommer ifrån. Googlade lite och fick upp denna kvalstergrejer. Ser förbaskat dyrt ut dock
Går säkert att hitta billigare.

Allt är gjort av silke så tar mig friheten och förklarar att man ska sova i silke istället för dun som sägs vara allergiframkallande.
Citera
2012-06-21, 12:42
Medlem
Pangon90s avatar
Bara på mig som det började klia över hela kroppen när jag läste i den här tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in