Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-05, 16:45
Medlem
Bluewavess avatar
Dessa äckliga små parasiter som ser ut som rena monster, hur blir man av med dessa?
Varje dag innan jag lägger mig försöker jag med händera borsta av lakanen o ruska av allt så gott de går. Hjälper de någorlunda? Eller har någon något bättre tips?
Citera
2007-09-05, 16:50
Medlem
Boones avatar
Bädda inte sängen så ofta är vad jag har hört.
Citera
2007-09-05, 16:53
Medlem
Claritys avatar
Bara en fråga, hur ser du dem?
Sitter du med lupp och inspekterar lakanen, eller syns de såpass bra att man kan se dem med blotta ögat?
Citera
2007-09-05, 16:56
Medlem
HusqWallys avatar
vädra täcke och lakan när det är kallt ute.
Citera
2007-09-05, 16:58
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boone
va?! INTE? Kan du utveckla...

Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Sitter du med lupp och inspekterar lakanen, eller syns de såpass bra att man kan se dem med blotta ögat?

Kvalster finns i ALLA sängkläder, så jag behöver inte se dom. Vill bara inte ha dom nära inpå de är ju för jävla vidriga. Sett kvalster förstorad på bild??
Citera
2007-09-05, 17:02
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewaves
Kvalster finns i ALLA sängkläder, så jag behöver inte se dom. Vill bara inte ha dom nära inpå de är ju för jävla vidriga. Sett kvalster förstorad på bild??
http://www.hovberg.se/resmi/kvalster.gif
Varför oroa sig för något så litet som man inte ens ser?
Det är ju inte så att dom är farliga för dig!

Säg mig, när du var liten, oroade du dig för kvalster i sängen då med?
Det finns så mycket annat man kan oroa sig för, såsom monster i Garderoben! Det är ett problem det!
Citera
2007-09-05, 17:03
Bannlyst
Citat:

Har du sett en tvestjärt eller nyckelpiga förstprad på bild? Kan lova att du inte vill ha såna i sängen efter man sett dem i microfoto..

Vädra ur och låt sängen bli genomkall eller så byter du sängkläder minst en gång i veckan, på så sätt får du minimala kvalsterfarmer och du får alla kaksmulor för dig själv..
Citera
2007-09-05, 17:05
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boone

Jag bäddar aldrig sängen direkt på morgonen då jag blivit itutad att det är bättre att låta fukten i lakan och täcke försvinna först.

Byt lakan ofta och spraya madrassen med isopropylalkohol samt ha den ute när det är riktigt kallt, Det borde ta död på det mesta...
Citera
2007-09-05, 17:05
Medlem
groils avatar
Citat:

Jag har fått lära mig att dom trivs när det är varmt, så man ska inte bädda så ofta...

Jag har inte bäddat min säng på 4 år så jag har mitt på det torra.
Citera
2007-09-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clarity

Har du lika bra syn som ett mikroskop så kommer du lätt se dom... men icke annars... :-)
Citera
2007-09-05, 17:22
Medlem
Mr Deadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Jag har fått lära mig att dom trivs när det är varmt, så man ska inte bädda så ofta...

Jag har inte bäddat min säng på 4 år så jag har mitt på det torra.

Jag har hört det där jag med, bädda inte så ofta
Citera
2007-09-05, 17:23
Medlem
redbull72s avatar
Jag släpper en brakskit det sista jag gör innan jag somnar o det första jag gör när jag vaknar, den som vågar sig kvar efter det får stanna i sängen e min filosofi....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in