Citat:
Ursprungligen postat av Svira
Finns det något ämne som typ "återupptar"/kickar igång dopaminfunktionen?
Bara alla droger värda namnet? Tyvärr finns det inget mirakelmedel för att få en konstant hög dopaminfrisättning efter en engångsdosering.
Citat:
Tänk: motsatsen till t.ex. neuroleptikans hämmande effekt?
Den uppenbara motsatsen vore väl amfetamin, men då får du dras med litet extra noradrenalin också. Kanske söker du alkoholens upplösande effekt?
Citat:
Jag har startat en tråd om ämnet, men är det någon som tror att det går att ÅTERFÅ känsligheten/komplexiteten efter en duktigt degenererade neuroleptikabehandling?
Den naturliga känsligheten återvänder så småningom.
Citat:
(Och hur är det med minnena?) Det enda jag kan tänka mig är LSD eller möjligtvis svamp vid några enstaka tillfällen för att totalt reformera jaget.
Vill du reformera eller restaurera? Ja, psykedelika kan ge dig en helt ny uppfatttning, men det ger dig inte nödvändigtvis din gamla uppfattning tillbaka, även om det kan väcka gamla minnen till liv. Det kan för övrigt också förvränga och pervertera gamla minnen genom associationer till trippen, under vilken de dök upp och under vilken de sammanblandades i en enda röra tillsammans med en massa hallisar och skeva tankegångar.