• 1
  • 2
2007-09-05, 11:26
Medlem
memrixs avatar
Har en kille i min klass som beter sig väldigt konstigt på många vis. Kommer sätta upphurjag ser honom i punkt form det blir lättare då tror jag.

*Han beter sig som ett barn skrattar och apploderar åt saker som man ser folk på dagis hålla på med.

*Han kan lätt börja gråta och skäms nog över det också då han gömmer sig i sina händer då det händer.

*Han har lite av en borderline i den bemening att han ena stunden kan gloryfiera mig och då han går till nån annan i klassen kan ha vräka ut sig att han tycker jag är världens skitstövel.

*Han är inte så värst intelligent skulle nog säga motsattsen.

Den sist nämnda punkten skrev jag mest för att jag, trodde ett tag att han var över intelligent. Har läst att rätt många med överlägsen IQ har svårt med det sociala och vet inte riktigt hur de ska hålla sig socialt. Men så är tyvärr inte fallet.

Ska ta ett exempel då vi hade "idrott". Det var mer som lekar och det gick ut på att vi ställde koner på varsin sida i gymnastik salen. Då han fick en boll på sig så fick han samma reaktions symtom som han som dricker kaffe hela tiden i TV-programmet "I en annan del av köping". Efter han stog och åmat sig ett tag så fick han syn på att hans lag fick ner en kona och skrattade och klappa händerna (precis som man gjorde på dagis typ)

Som sagt det är ju bara och fråga för mer info.

//Mvh Alexander
Citera
2007-09-05, 11:30
Medlem
han kanske är autistisk?
Citera
2007-09-05, 11:30
Medlem
STHLM_RudeBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memrix
Har en kille i min klass som beter sig väldigt konstigt på många vis. Kommer sätta upphurjag ser honom i punkt form det blir lättare då tror jag.

*Han beter sig som ett barn skrattar och apploderar åt saker som man ser folk på dagis hålla på med.

*Han kan lätt börja gråta och skäms nog över det också då han gömmer sig i sina händer då det händer.

*Han har lite av en borderline i den bemening att han ena stunden kan gloryfiera mig och då han går till nån annan i klassen kan ha vräka ut sig att han tycker jag är världens skitstövel.

*Han är inte så värst intelligent skulle nog säga motsattsen.

Den sist nämnda punkten skrev jag mest för att jag, trodde ett tag att han var över intelligent. Har läst att rätt många med överlägsen IQ har svårt med det sociala och vet inte riktigt hur de ska hålla sig socialt. Men så är tyvärr inte fallet.

Ska ta ett exempel då vi hade "idrott". Det var mer som lekar och det gick ut på att vi ställde koner på varsin sida i gymnastik salen. Då han fick en boll på sig så fick han samma reaktions symtom som han som dricker kaffe hela tiden i TV-programmet "I en annan del av köping". Efter han stog och åmat sig ett tag så fick han syn på att hans lag fick ner en kona och skrattade och klappa händerna (precis som man gjorde på dagis typ)

Som sagt det är ju bara och fråga för mer info.

//Mvh Alexander

Jag chansar på att killen är homosexuell.
Citera
2007-09-05, 13:23
Medlem
Selbstmords avatar
Han kanske rentav är en kvinna?

Skämt åsido; det låter som helt klart autistiska drag, men han kanske bara är efterbliven helt enkelt... Och dessutom, jag kan kanske har missat något men har ni tagit bort åldersgränsen på Flashback eller?

För kom igen, ärligt talat; vad fan spelar det för roll vad han "lider av"?
Du lär ju inte direkt kunna bota honom eller något, varför inte acceptera och värdera människor efter deras sanna värde? Det vill säga ingenting.
Citera
2007-09-05, 13:25
Bannlyst
han kanske anpassar sig efter sin omgivning? vilken klass går han i?
Citera
2007-09-05, 14:22
Medlem
zodiackillers avatar
Han beter sig inte likadant som dig och det är ingen sjukdom eller störning! Alla människor kan inte bete sig lika, men det betyder inte att de som inte beter sig som dig är sjuka på något vis.

Du skulle kunna göra en verklig insats för den här killen om du vågade acceptera honom som han är och ta med honom i din gemenskap. Det är sådana handlingar som gör att vi får en bättre värld. Diagnostik gör oss bara till monster, groteska, vanställda, onda - inget gott kan komma ur de patologiserande föreställnigar som psykiatrin försöker pracka på oss. Se din kamrat som den goda människa han är istället, den gudalika varelse som i likhet med dig också vandrar här på jorden!
Citera
2007-09-05, 14:24
Medlem
BBMBBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
han kanske anpassar sig efter sin omgivning? vilken klass går han i?

Det är en liten skola i en norrländsk by mitt ute i ingenstans där det bara finns 8 ungar mellan 6-18 år så dom har fått slagit ihop alla i en härlig mix klass. tyvärr så råkar han vara äldst men man blir som man umgås så....
Citera
2007-09-05, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BBMBB
Det är en liten skola i en norrländsk by mitt ute i ingenstans där det bara finns 8 ungar mellan 6-18 år så dom har fått slagit ihop alla i en härlig mix klass. tyvärr så råkar han vara äldst men man blir som man umgås så....
Aha.. vad för gymnasium har åtta elever? för du är väl 18år?
Citera
2007-09-05, 16:21
Medlem
memrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Aha.. vad för gymnasium har åtta elever? för du är väl 18år?

Jag går natur och har precis bytt skola och ja jag är 18 år med körkort och hela köret

En fråga, skrev jag någonstans i min post att han var sjuk på något sätt :S ? Verkar som att jag tycker illa om personen ifråga (om ja ska va ärlig så har jag ingen uppfattning då jag som sagt är ny) men jag vill bara veta vad han lider av.

EDIT: Går inte i nån liten skola den är rätt stor faktiskt 30 elever i bara natur klassen...
Citera
2007-09-05, 16:26
Medlem
Squalos avatar
Låter ju som autistiska drag... Betyder inte alls att han har någon diagnos.
Citera
2007-09-05, 17:35
Medlem
polyesterpams avatar
Ja, lite autistiskt verkar det allt.
Citera
2007-09-05, 18:29
Medlem
Xploits avatar
Att han skämms och verkar bry sig vad andra tycker om honom när han gråter tycker jag inte tyder på autism. Möjligtvis en svagare sådan, men autism har en del andra kriterier, av vilka informationen vi har fått inte är tillräcklig.

Bara spontant känns det som om han emotionellt sett är underutvecklad. Har du varit hemma hos honom någon gång? Vet du hur hans situation i hemmet ser ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in