2007-09-04, 20:34
Medlem
Progresss avatar
Vad finns det för festligt man kan få ut på apoteken i USA som är receptbelagda i Sverige? California närmare bestämt.
Citera
2007-09-04, 20:40
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Den här frågan måste ha varit uppe typ 100 gånger, använd sökfunktionen
Citera
2007-09-04, 20:57
Medlem
negerbarns avatar
Icke sa nån annan. Eller snarare sökfunktionen. Den hittar inte ens denna tråden om man söker på USA.

Jag vet inte, men det bör va en del mer än i sverige. och ännu lättare att få kul saker på recept!
Citera
2007-09-04, 21:12
Medlem
tro inte du skulle få ut nåt kuol där utan resept därimot går du till doktorn kan du nog få valium elr xanax hyffsat enkelt verkar m ju alla ha i medesin skåpet där
Citera
2007-09-04, 22:06
Medlem
F.Ks avatar
Dom har förkylningsmediciner med effedrin i som du kan köpa receptfritt.
Citera
2007-09-04, 23:29
Medlem
Tror de har hostmedicin med dxm
Citera
2007-09-04, 23:31
Medlem
hundens avatar
efedrin tabs har dom, 10mg per tab eller nåt, men alltid något
Citera
2007-09-05, 00:31
Medlem
men fan, måste ju vara en fett bra ide att dricka sig stukad på host medicin! Go for it cowboy! Låter dedär dumt på nått sätt? i så fall är jag inte ledsen.
Citera
2007-09-05, 04:58
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craps
men fan, måste ju vara en fett bra ide att dricka sig stukad på host medicin! Go for it cowboy! Låter dedär dumt på nått sätt? i så fall är jag inte ledsen.
Mjo, men man ska nog inte bara ta första bästa hostmedicin, somliga kan vara farliga att trippa på då det kan finnas indigrienser som man helst inte vill få i sig för mkt av..

Här finns en lista på hostmediciner som är okej att använda för att ha skoj på:
Dextroverse: DXM Sources

EDIT: Dock är inte alla på den sidan riskfria, den längst ner står det varningstext för!
Citera
2007-09-05, 07:07
Medlem
Tord_Ywels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
efedrin tabs har dom, 10mg per tab eller nåt, men alltid något

Har dom inte slutat med det? Har för mig att dom gjorde det i ett försök att minska meth tillverkningen men jag kan ha fel.
Citera
2007-09-05, 11:02
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Har dom inte slutat med det? Har för mig att dom gjorde det i ett försök att minska meth tillverkningen men jag kan ha fel.

Mjo tror det blev samma som i Australien. De säljer fortf. sudafed t.ex. men den heter Sudafed FE eller något sånt och innehåller inget pseudoefedrin utan man behöver vara riktigt krasslig så de ser det för att få den av en på apoteket, dock är det enkelt att få recept på skiten så länge du är lite snuvig och klagar på problem med sinus. Vad det sen kostar att gå till läkaren i usa kan ju vara en annan femma...

Annars kommer jag inte på något jag såg där iaf, finns lite bra krämer med kortison och likn som kan vara bra att ha, dxm i viss hostmedicin typ 30mg/10ml i en Robitussinsort jag tänker på.

Såg en sida här med lite mer detaljerad info:

Brand names Return to top

* Benylin® Adult Formula Cough Suppressant
* Benylin® Pediatric Cough Suppressant
* Delsym®
* Hold® DM
* Pertussin® DM Extra Strength

* Robitussin® CoughGels®
* Robitussin® Honey Cough Suppressant
* Robitussin® Maximum Strength Cough Suppressant
* Robitussin® Pediatric Cough Suppressant
* Simply Cough®

* Sucrets® 8 Hour Cough Suppressant
* Triaminic® Cough Softchews®
* Vicks® 44 Cough Relief

Finns en lång lista på combopreparat och vad de innehåller där t.ex. "Robitussin® Cough & Cold Maximum Strength containing Dextromethorphan Hydrobromide and Pseudoephedrine Hydrochloride".

Må väl
GaiN

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/d...r/a682492.html
Citera
2007-09-07, 20:52
Medlem
Progresss avatar
Tack för tipsen! En flaska Robotussin ska införskaffas. Tror effedrin säljs i bantningsprodukter Xenadrine, får kolla upp det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in