2007-09-04, 10:23
Medlem
IronStoves avatar
Jag försökte igår att installera w98 på en IBM Thinkpad T30. Innan var det Win2000 på den men tanken är att ha den på landet at surfa med och w98 var det enda jag hade. Ett antal "Okända enheter" dök upp i enhetshanteraren och jag lyckades inte fixa det med att ladda ner drivrutiner från IBM. Det handlade om
PCI Card
PCI Ethernet Controller
PCI Ethernet Connection
samt lite andra grejer.
Funderar nu på att prova med att installera TinyXP istället, någon version med drivisar. Kan det funka bättre, dvs att drivisarna till dessa enheter kanske finns med i installationen istället för att behöva hämta dem från IBM?

Tips?
Citera
2007-09-04, 10:46
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Installerade TinyXP på en gammal Compaq, Det ända problemet jag hade var med grafikortet, tydligen var det en av drivrtuinerna som dom plockade bort, självklart fanns det ingen version till XP.
Men till dom andra sakerna PCI card, och sådana saker fungerade bra.

Var mycket snabbare än vanliga XP, så rekommenderar att du testar det.
Citera
2007-09-06, 09:41
Medlem
IronStoves avatar
Installerade TinyXP Platinum Edition [eXPERIENCE] och det funkar klockrent. Alla enheter utom grafikkortet hittades och det fanns ju på Lenovos supportsite.
Datorn går snabbt som blicten. Borde nog installera detta på min stationära dator också... Någon som vet vad som är strippat som man kanske skulle kunna behöva?
Citera
2007-09-06, 09:46
Medlem
coqs avatar
Vågar man fråga vad TinyXP egentligen är för något?
Citera
2007-09-06, 16:24
Medlem
Hm, kanske inget relevant svar men

Varför fortsatte du inte köra Windows 2000, om du kan tänka dig både TinyXP och Windows 98?

Windows 2000 är ju, i stort, Windows XP med Windows 98-gui.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in