2007-09-04, 03:19
Medlem
Hejsan.

Ett par veckor sen satt jag och lyssnade på musik som vanligt, chattade med en polare via msn (röstkonversation), sen slutade micken funka. Tänkte, äh, rebootar. Gör det, och helt plötsligt funkar inget ljud alls.

Jag gick in på ljudinställningar i kontrollpanelen, och det visar sig att det inte finns några alternativ alls att ändra på eller liknande. Försökte sen starta WinAmp, då står det att jag har en "Bad sound driver".

Tänkte, jahapp får dra in med kortet till affärn då. Gjorde det, kom tillbaks med ett ljudkort (sprillans nytt ) med drivers, mjukvara och allt, MEN samma skit händer igen, ingenting funkar. På enhetshanteraren stog det först att det var en "Code 10: The device cannot start.". Och nu står det "The device is working but is not started yet.". Förstår faktiskt inte vad det kan vara för fel!

Snackade med en snubbe på Creative, han sa att det kan ha blivit en sådan IRQ-krock, vet inte RIKTIGT vad det menas med, men han hittade inget i min .NFO fil, skickade dock en ny nu men det nya kortet i och installerat.

Har ni några tips vad som kan ha hänt? Överbelastade jag PCI portarna eller nått så att dom bara rök? Eller vissa funktioner i sånna fall, men nätverkskortet som sitter i ett annat slot funkar utmärkt.

Tack på förhand,
BABBAS

ps. saknar min musik ds.
Citera
2007-09-04, 05:46
Medlem
SharkBombs avatar
Har hänt ungefär samma sak för mig... Några gånger =P
Jag har bara startat om datorn. funkar inte det, så har jag
gått in i BIOS och tryckt Enable på ljudet. Kan inte säga vad det heter på just din dator. Men min heter det någonting med on-board blabla etc. testa o kolla om det är något skumt där =)
Citera
2007-09-04, 18:00
Medlem
Tack för svaret!

Hittade dock inget i bios ;s, bara nåra avancerade PCI inställningar.. Hmm kanske får köpa ett nytt moderkort..
Citera
2007-09-05, 18:28
Medlem
SharkBombs avatar
Aj då :/ inte kul
Citera
2007-09-05, 19:20
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
Hejsan.

Ett par veckor sen satt jag och lyssnade på musik som vanligt, chattade med en polare via msn (röstkonversation), sen slutade micken funka. Tänkte, äh, rebootar. Gör det, och helt plötsligt funkar inget ljud alls.

Jag gick in på ljudinställningar i kontrollpanelen, och det visar sig att det inte finns några alternativ alls att ändra på eller liknande. Försökte sen starta WinAmp, då står det att jag har en "Bad sound driver".

Tänkte, jahapp får dra in med kortet till affärn då. Gjorde det, kom tillbaks med ett ljudkort (sprillans nytt ) med drivers, mjukvara och allt, MEN samma skit händer igen, ingenting funkar. På enhetshanteraren stog det först att det var en "Code 10: The device cannot start.". Och nu står det "The device is working but is not started yet.". Förstår faktiskt inte vad det kan vara för fel!

Snackade med en snubbe på Creative, han sa att det kan ha blivit en sådan IRQ-krock, vet inte RIKTIGT vad det menas med, men han hittade inget i min .NFO fil, skickade dock en ny nu men det nya kortet i och installerat.

Har ni några tips vad som kan ha hänt? Överbelastade jag PCI portarna eller nått så att dom bara rök? Eller vissa funktioner i sånna fall, men nätverkskortet som sitter i ett annat slot funkar utmärkt.

Tack på förhand,
BABBAS

ps. saknar min musik ds.
Hade själv ett liknande problem. Trodde att jag brände integrerade ljudkortet så jag köte ett nytt. Pluggade in, ingen skillnad. Fick också de symptomen du beskriver. Installerade om Windows XP och voila, allt funkade igen (t o m det integrerade ljudkortet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in