Hejsan.
Ett par veckor sen satt jag och lyssnade på musik som vanligt, chattade med en polare via msn (röstkonversation), sen slutade micken funka. Tänkte, äh, rebootar. Gör det, och helt plötsligt funkar inget ljud alls.
Jag gick in på ljudinställningar i kontrollpanelen, och det visar sig att det inte finns några alternativ alls att ändra på eller liknande. Försökte sen starta WinAmp, då står det att jag har en "Bad sound driver".
Tänkte, jahapp får dra in med kortet till affärn då. Gjorde det, kom tillbaks med ett ljudkort (sprillans nytt

) med drivers, mjukvara och allt, MEN samma skit händer igen, ingenting funkar. På enhetshanteraren stog det först att det var en "Code 10: The device cannot start.". Och nu står det "The device is working but is not started yet.". Förstår faktiskt inte vad det kan vara för fel!
Snackade med en snubbe på Creative, han sa att det kan ha blivit en sådan IRQ-krock, vet inte RIKTIGT vad det menas med, men han hittade inget i min .NFO fil, skickade dock en ny nu men det nya kortet i och installerat.
Har ni några tips vad som kan ha hänt? Överbelastade jag PCI portarna eller nått så att dom bara rök? Eller vissa funktioner i sånna fall, men nätverkskortet som sitter i ett annat slot funkar utmärkt.
Tack på förhand,
BABBAS
ps. saknar min musik ds.