2015-08-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
http://www.expressen.se/noje/lackbergs-hyllning-efter-simons-stod/

Och nu känner hon en förlamande trötthet (?) och är bara i nionde veckan och påstår att kvinnor som varit gravida förstår vad hon pratar om. Nej. Det låter ganska märkligt i mina öron. Men så har jag ju aldrig varit 40 och gravid. Då kanske man känner en förlamande trötthet. Vad vet jag.

Man kan vara ap-trött när man är gravid. Speciellt de tidiga veckorna oavsett om man är 40 eller 20 (-:
Citera
2015-08-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Se123
Man kan vara ap-trött när man är gravid. Speciellt de tidiga veckorna oavsett om man är 40 eller 20 (-:

Men man kan fråga sig hur angeläget det är att skriva det i tidningen, att nu har Läckberg skrivit på Instagram att hon är jättetrött och är glad att karln tar disken, då hon varit gravid i nio veckor? Och brukar det förekomma liknande rapportering om en manlig författare, en som gjort sin yngre fru på tjocken? Eller rapporterar Expressen så friskt från Läckbergs "insta" för att de märkt att det upprör folk?
Senast redigerad av Klasina 2015-08-23 kl. 23:59.
Citera
2015-08-24, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klasina
Men man kan fråga sig hur angeläget det är att skriva det i tidningen, att nu har Läckberg skrivit på Instagram att hon är jättetrött och är glad att karln tar disken, då hon varit gravid i nio veckor? Och brukar det förekomma liknande rapportering om en manlig författare, en som gjort sin yngre fru på tjocken? Eller rapporterar Expressen så friskt från Läckbergs "insta" för att de märkt att det upprör folk?

Haha ha ja de säljer nog mkt på detta
Citera
2015-08-24, 01:05
Medlem
Rent spontant så tror jag att dom som "hatar" är kvinnor i hennes ålder och uppåt som är avundsjuka att hon skaffat sig en snygg boytoy. Jag undrar mer över denna Simon. Han har uppenbarligen inte valt Camilla för hennes utseende, så min tes är att han ser henne som en "moneybag" så att han kan chilla och leka mma fighter.
Citera
2015-08-24, 06:51
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Se123

Jag visste att det skulle komma nån sån där white-trash kommentar. Du är säkert ap-trött allt som oftast. Vanligt folk jobbar och tränar dock som vanligt, och behöver inte nån som servar dem hemma när de är i vecka nio. Suck.
Citera
2015-08-24, 07:24
Medlem
Angående Camillas putade mage, så kan det bero på:
1. Tvillingar, inte ovanligt vid graviditet i 40-årsåldern och även när man har fått hormonbehandling för att bli gravid.
2. Magen känner av från den senaste graviditet och putar ut lättare.
3. Bildats mycket fostervatten som innebär i många fall att fostret har Down syndrom eller har någon annan grav missbildning.
Citera
2015-08-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jag visste att det skulle komma nån sån där white-trash kommentar. Du är säkert ap-trött allt som oftast. Vanligt folk jobbar och tränar dock som vanligt, och behöver inte nån som servar dem hemma när de är i vecka nio. Suck.

Ha ha men herregud vilken kommentar. Det är inte onormalt att vara trött i första trimetern (många mår illa också) jag förstår verkligen inte varför man reagerar på det. Har du själv varit gravid? Eller vad baserar du dina argument på!?
Citera
2015-08-24, 13:11
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Konstigt att hon skaffar barn igen med ny kille igen. I den åldern har ju klimakteriet börjat bli jobbigt för tanten. Kunde hon inte köpt ett marsvin eller nåt, nu kommer ungen att ha en gammal morsa när ungen kommer upp i tonåren. Inte bra med en så gammal morsa när puberteten härjar. Egoistiskt.
Citera
2015-08-25, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Konstigt att hon skaffar barn igen med ny kille igen. I den åldern har ju klimakteriet börjat bli jobbigt för tanten. Kunde hon inte köpt ett marsvin eller nåt, nu kommer ungen att ha en gammal morsa när ungen kommer upp i tonåren. Inte bra med en så gammal morsa när puberteten härjar. Egoistiskt.

Stellan Skarsgård då, som 61 år gammal fick åttonde barnet (och tänk så många bra skådespelare som redan har kommit ur hans pung! Det är förfärligt, hur folk kan yngla av sig!) Tommy Körberg var 60 när han fick barn med tredje sambon, han lär ha haft en rad ålderskrämpor när han gick med det barnet till dagis. Galleristen Lars Bohman fick enligt Lars Noréns dagbok en hjärnblödning och en son på samma dag! För att inte tala om Lars Norén själv. Han var 69 år när han och skådespelerskan Annika Hallen gjorde slut, de hade varit ihop i 6 år och hade hunnit få ett barn tillsammans, så han var både pensionär och spädbarnsförälder. Och det är bara några aktuella exempel, finns hur många historiska exempel som helst: Charlie Chaplin, Picasso, och många många fler.

Skärp er nu, 40 är inte ens gammalt. Men visst är Camilla Läckberg pinsam på instagram, men då går det ju bra att inte titta där. Värst är när hon lägger ut bilder på killen, som verkligen har ett bäbisansikte som får honom att se tio år yngre ut än han är, och det finns en rad tantsnuskiga kommentarer under varje bild. Bäst verkar gå hem när plutten ligger och sover, påklädd eller naken. Var jag honom skulle jag bli ganska generad. Kvinnor kämpar ju som djur för att slippa bli objektifierade. Men tvärt om är tydligen helt ok.
Senast redigerad av Klasina 2015-08-25 kl. 10:07.
Citera
2015-08-25, 10:06
Medlem
Annegret Raunigk är 65 år, har 13 barn och 7 barnbarn.
Nu väntar hon barn igen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20615058.ab

Camilla har något att se fram emot
Citera
2015-08-25, 10:19
Medlem
Vad säger hur man ska vara när man är 65 år? Jag menar att det måste man bestämma själv utan att försöka leva upp till andras förväntningar. De som ägnar sig åt skvaller om andra har inte särskilt intressanta liv själva och dem bryr jag mig inte om enligt Annegret Raunigk

Camilla har 25 år till för att slå hennes rekord.
Hoppas också att hon tar det som en utmaning
Citera
2015-08-25, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad säger hur man ska vara när man är 65 år? Jag menar att det måste man bestämma själv utan att försöka leva upp till andras förväntningar. De som ägnar sig åt skvaller om andra har inte särskilt intressanta liv själva och dem bryr jag mig inte om enligt Annegret Raunigk

Camilla har 25 år till för att slå hennes rekord.
Hoppas också att hon tar det som en utmaning

Ja, vem vet. Kanske Läckberg slår Charlie Chaplins rekord på 11 barn, men hon har något emot sig och det är klimakteriet. Så det ser ju lite mörkt ut, men kunde den där supertanten föröka sig som 65 åring så finns det kanske hopp.

Men jag menar att folk har retat upp sig på Läckberg och skriver hatkommentarer under alla artiklar om hennes Instagram kvällstidningarna ägnar tid åt att publicera (förmodligen på grund av en rejäl nyhetstorka) utan att veta vad de i grunden är arga på. Så de hackar på att hon är 40 år och ska ha barn, fast det inte är ett dugg ovanligt. Eller att killen är yngre, som inte heller är konstigt. 13 år yngre är inte jättemycket och att killen ser ut som en bäbis i ansiktet kan han ju inte rå för.

Det som i grunden är provocerande för folk tror jag är den nya bilden av en författare. Innan sågs författare på en grådassig bild där de poserade med ett nollställt ansikte vid havet eller under ett ledset träd och de har synts endast i program som Babel, för att helt plötsligt dela med sig av sina liv nästan ända in i underbyxorna. Klart folk blir chockade. Att också den person författaren alltid har varit självupptagen och dan nu tittar fram i fullt dagsljus på Instagram får såklart människor att dratta på arslet.
Senast redigerad av Klasina 2015-08-25 kl. 11:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in