Citat:
Ursprungligen postat av
Klasina
Jag tror inte att folks hat mot Camilla Läckberg har ett dugg att göra med att hon har barn med olika män eller att nuvarande karln är 13 år yngre - för så dumma i huvudet kan väl folk inte vara? Det finns ju massor av par där kvinnan är äldre, även om det så klart är vanligare att män är äldre än kvinnan. Nu visar till exempel Ingvar Oldsberg upp sin nya kärring han ska gifta sig med: han är 70 år, hon är 53 år, vem gnäller? Och gifter sig och skiljer sig på löpande band gör väl vem som helst också. Sen är Läckbergs karl 27 år, fullvuxen och med en fri vilja. Och 13 år är väl inte jättestor åldersskillnad. Kändismännen har väl jämt en partner som är minst 20 år yngre.
Nej, jag tror det i Läckbergs fall handlar om något annat, utan att alla fattar det. Det handlar om Instagram. Jag har länge velat döpa om Instagram till "Instaskryt". Är det inte märkligt att folk helt plötsligt ska visa upp sina privata vardagsbilder, som vem som helst ska glo på och kommentera? Och samma princip som facebook finns där, det jagas gillande och uppskattning, samt att folk vill visa upp sig från sin bästa sida, visa sin lycka, sina söta barn, sin goda mat och så vidare. Men allt som blir av det är ett stort äckligt skryt och jag kan faktiskt förstå att det sticker i ögonen på folk. Även om det är trist att vi lever i ett land där sommarprogram recenseras med en punkt som heter "Skrytkvot", att vi lever i jantelagens land.
Men jag tycker ändå Camilla Läckberg lite grann får skylla sig själv. Hon blir uppenbarligen sårad av folks elaka kommentarer, hon upptas så mycket av det att hon måste släppa in dessa människors kommentarer från Expressens kommentatorsfält på sitt Instagram i något slags försök att försvara sig hänger hon ut deras namn där. Men ändå känns det som om dessa hatare har vunnit, när hon visar att hon bryr sig så mycket. Och då framstår hon ju bara som ännu mer självupptagen.
Och om hon nu verkligen vill få vara ifred och slippa skiten. Varför deltar hon då i skrytleken på Instagram? Men ensam är hon verkligen inte. Nästan hela svenska folket är ju upptagna av detta vansinne, att ägna stor tid åt att lägga upp bilder på sina snoriga barn och fina sommarhus, eller mysiga parmiddagen med sin älskling. Allt i hopp om att få bekräfta sig själva.
Äntligen en vettig kommentar.Jo, jag håller med, varför plågar hon sig själv med instagram? Med den kommer också kommentarer, and so on, and so on...
Att börja "häxjakta" Camilla/Simon, graviditet/ålder, etc. är att gå för långt. Folk är avundsjuka på deras kärlek och kan inte låta bli att fälla elaka kommentarer, varför inte skippa Insta då? så slipper de allt detta...men då dyker ett annat problem upp, nämligen att Camilla MÅSTE vara "up to date" i media, så att hon och hennes böcker inte glöms bort, vilket dilemma!
Ibland kan man känna sig lycklig över att inte behöva vara känd. ALLTING HAR ETT PRIS.