2021-07-15, 12:21
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Då skriva är hennes jobb har hon jobbat till sig pengarna eller menar du att man måste ha ett fysiskt tungt arbete för att det ska räknas?

Jag håller med om att hon har skrivit skit.
Folk vill ha skit. Fair. Hon är värd sin lön.
Precis som Lasse-Stefanz.

Och precis som Olle Jönsson i Lasse-Stefanz så är Läckberg tjock.
Och blir jag trött då när hon måste ut i media via Instagram, och berätta en massa hittepå, för att hon förnekar sitt höga energiintag?

Ja, då blir jag trött.

Citera
2021-07-15, 12:37
Medlem
Gud vad gnälligt det var här. Sluta klaga på Läckberg.

Hon ser ändå bra ut som lite mullig. Solbränd, mörkt långt hår, vakna ögon och huvudformen med fina kinder/kindben.

Men bra att hon försöker kämpa på.

Människor med resurser kan ju annars låta sig bli opererade - men hon tänker att insidan är ett system som hon behöver få rätsida på. Vilket hon säkert har rätt i. Värt minst ett försök i alla fall.

Annars kan hon säkert också bosätta sig i Marbella, simma i egen pool, spela padel och promenera/jogga längs med havet en massa.
Citera
2021-07-15, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag håller med om att hon har skrivit skit.
Folk vill ha skit. Fair. Hon är värd sin lön.
Precis som Lasse-Stefanz.

Och precis som Olle Jönsson i Lasse-Stefanz så är Läckberg tjock.
Och blir jag trött då när hon måste ut i media via Instagram, och berätta en massa hittepå, för att hon förnekar sitt höga energiintag?

Ja, då blir jag trött.

Vad har hennes vikt, kost och att du blir trött med hennes förmögenhet att göra?

Håller med om att hennes alster inte håller så hög litterär klass men tydligen har hon löst koden för hur man ska skriva. Hon säljer i enormt stora upplagor i hela Europa, i Spanien är hon megastor. Samt nu lanseras Camilla i usa. 🙂

Tycker det är kul att det går så bra för henne. Camilla har jobbat ihop allt hon har själv. Hon kommer från enkla förhållanden. Mamman sjukpensionär och pappan dog när hon var barn.
Citera
2021-07-15, 14:01
Medlem
rex144s avatar
Hennes genre har låg status men konkurrensen inom detektivromaner är enorm och hon har lyckats väldigt bra men hon verkar inte så smart när hon talar, kan det vara nån som hjälpt henne skriva deckare?

För att lyckas som hon måste man vara exceptionellt duktig, vad är henens hemliga formel?

Deckarförfattare brukar läsa tusentals deckare för att sno andras idéer och små detaljer som de sedan utvecklar själva och gör till sina egna.
Citera
2021-07-16, 20:34
Medlem
Giant Squids avatar
Med i Tilde, och hon har lagt på sig några pandemikilon helt klart. Men det verkar vara populärt nu med Miriam Bryant, Lisa Nilsson som också anammar denna stil.
Citera
2021-07-16, 23:01
Medlem
Sluta hacka på Camilla! Jag tycker att hon är en ärlig, smart och häftig kvinna 🙏
Citera
2021-07-16, 23:06
Medlem
Ps. Vidare Camillas svar till ”National legenden ” Uffe, var klockren! 😃 Hans nya mö är typ 34 år yngre..... Men, innan dess passade han på att kasta skit på kvinnor med yngre män... Ok, i Camillas fall 13 år yngre...... I hans fall... 34 år!!! Yngre! Vilket Gubbslem! Helt ärligt!
Citera
2021-07-17, 04:45
Medlem
Det är konstigt att en kvinna inte få ha några extrakilon medans män kan vara hur feta som helst. Jag tror knappast att Leif GW Persson eller Edward Blom blir vikthånade på samma sätt.
Citera
2021-07-17, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Håller med om att hennes alster inte håller så hög litterär klass men tydligen har hon löst koden för hur man ska skriva. Hon säljer i enormt stora upplagor i hela Europa, i Spanien är hon megastor. Samt nu lanseras Camilla i usa. 🙂

Håller med GW. Camilla Läckberg skriver som NickeLillTroll talar. Inte speciellt smickrande omdöme kring hennes alster. Varför någon köper hennes böcker är en gåta.
Citera
2021-07-17, 06:47
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Det är konstigt att en kvinna inte få ha några extrakilon medans män kan vara hur feta som helst. Jag tror knappast att Leif GW Persson eller Edward Blom blir vikthånade på samma sätt.

Det där är inte sant. (under vilken sten har du sovit)
I båda dina exempel har det med jämna mellanrum (och gör så än) spekulerats i deras nära förestående död, pga deras kroppshyddor.
Plura brukar vara med i de tre’s gäng. GW, Blom & Plura.
Män skonas icke.

Dock angrips manlig o kvinnlig rundör olika.
Män lite pragmatiskt och hälsofokuserat, och kvinnor mer estetiskt och värdegrundande som ”attraktiv”.

Citera
2021-07-17, 10:49
Medlem
Camilla Läckberg kan tydligen inte sluta skratta åt att Ulf Lundell har träffat en 34 år yngre flickvän och påstår att det bara är "ok för män med yngre kvinnor - men inte för kvinnor med yngre män" och påpekar den härliga "dubbelmoralen". Rockräven har tydligen kallat författarens yngre make för ”toyboy” i något tidigare sammanhang.

Ironiskt nog motbevisar hennes kommentarsfältet detta som svämmar över med kommentarer om vilket gubbslem han är som har träffat en yngre kvinna.
Citera
2021-07-17, 12:22
Medlem
Larasofts avatar
Jag tycker att hon var ganska snygg i sin 80-talsblus och dito bränna. Passar den genreavstickare hon valt med kvinnlig hämnd à la Jackie Collins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in