2007-09-03, 16:51
Medlem
Jag försöker öppna ett dokument i pdf-format med Acrobat Reader 4.0. Jag får då följande felmeddelande och kommer inte åt dokumentet:

"There was an error opening this document. This viewer cannot decrypt this document"

Hur ska jag göra för att kunna öppna dokumentet?

Tack!
Citera
2007-09-03, 16:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av altaira
Jag försöker öppna ett dokument i pdf-format med Acrobat Reader 4.0. Jag får då följande felmeddelande och kommer inte åt dokumentet:

"There was an error opening this document. This viewer cannot decrypt this document"

Hur ska jag göra för att kunna öppna dokumentet?

Tack!

Tanka hem en nyare version (7.0) av programmet.
Citera
2007-09-03, 18:23
Medlem
eller så tar du och plockar ner den senaste(8.1) så slipper du lite säkerhetshål med
Citera
2007-09-03, 18:26
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnODEL
eller så tar du och plockar ner den senaste(8.1) så slipper du lite säkerhetshål med
Eller installerar man FoxIt och slipper all bloatware

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php
Citera
2007-09-03, 18:44
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Jepp. Foxit Reader är underbart. 4 mb installerat, blixtsnabb, ser ingen skillnad på hur det och Acrobat renderar upp PDF:erna.
Citera
2007-09-03, 20:38
Medlem
Kör med FoxIt numera med..

Funkar utmärkt och man slipper ladda ner hur mkt som helst som man får göra med Adobe (Acrobat Reader)..

Dessutom stänger ju Foxit ner sig när du stänger dina öppna pdf till skillnad från Adobe som ligger kvar och suger ramminne..

Rekommenderas starkt att provas innan nån version av Acrobat Reader installeras!

Adobe Acrobat Reader = 32,3MB

FoxIT Reader = 2,1MB
Citera
2007-09-03, 22:24
Medlem
DiabloWalkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

Kör också med FoxIt, jag rekommenderar det starkt.
Citera
2007-09-04, 00:22
Medlem
Flytande_argots avatar
Foxit här också. Extremt bra och snabbt tycker jag.
Citera
2007-09-04, 02:17
Bannlyst
intressant.. jag tycker alltid pdf-filerna leder till problem.. speciellt om ma öppnar dom i webläsaren genom acrobat reader..Den funkar snabbt alltså? Är det samma möjligheter till utskrift, och markera och spara text osv som i vanliga?
Citera
2007-09-04, 02:50
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
intressant.. jag tycker alltid pdf-filerna leder till problem.. speciellt om ma öppnar dom i webläsaren genom acrobat reader..Den funkar snabbt alltså? Är det samma möjligheter till utskrift, och markera och spara text osv som i vanliga?
Ja, om inte fler och bättre. Hur Adobe tillåts fortsätta ge ut Acrobat Reader är en gåta för mänskligheten. Det gäller för övrigt alla deras program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in