• 6
  • 7
2007-09-05, 19:08
Medlem
Gronabuddahs avatar
de blev Jetico Personal Firewall 2.0.0.34, varfr mste jag hmta den frn en annan dator?
Citera
2007-09-05, 20:47
Medlem
Gronabuddahs avatar
jag har en id p en grejj jag kan gra fr att fixa till datorn igen.. om du har lust att hjpla en liten liten stund till.. om man fixar en nyare piratkopia, brnder ner den och formaterar om
Citera
2007-09-05, 21:38
Medlem
jingizus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronabuddah
jag har en id p en grejj jag kan gra fr att fixa till datorn igen.. om du har lust att hjpla en liten liten stund till.. om man fixar en nyare piratkopia, brnder ner den och formaterar om

det dr med korrupta nerladdningar knner jag igen, igr vart jag infekterad med detta busfr ; http://www.sophos.com/security/analyses/w32tengaa.html

detta virus skriver till sig sjlv till alla .exe filer och alla .zip/.rar filer man laddar ner...

kanske r samma sak du rkat ut fr?

alla .exe filer man redan har i datorn behver inte bli smittade, titta i ngon utdelad katalog, finns det en .exe-fil dr som du inte knner igen, den kommer att finnas i *alla* utdelade kataloger, tyvrr du r smittad :/

satt i typ 6 timmar igr, inte helt sker p att jag lyckats f bort den heller =/

vanliga symptom ;
* Internet dr titt som ttt. (dhcp-tjnsten gr ner)
* ljudkortet slutar fungera (blir inaktiverat i enhetshanteraren =P

mitt rd om du inte r tekniskt kunnig och har mjlighet att formatera ;

ryck ur kabeln till ntverket, formatera..

kontrollera ALLA datorer i ntverket, du KOMMER att bli smittad igen om du har kvar viruset p ngon annan dator :S
Citera
2007-09-05, 22:30
Medlem
927s avatar
Citat:
de blev Jetico Personal Firewall 2.0.0.34, varfr mste jag hmta den frn en annan dator?

fr att va sker p att nedladdningen r ok, du kan ven testa starta setup filen fr att se om det funkar (det gr ju avbryta installationen direkt om man vill)

det funka med jetico allts?
Citera
2007-09-05, 22:32
Medlem
927s avatar
Citat:

hoppas den tmindstnde innehller xpsp1...
Citera
2007-09-06, 18:05
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jingizu
vanliga symptom ;
* Internet dr titt som ttt. (dhcp-tjnsten gr ner)
* ljudkortet slutar fungera

- check! i alla fall explorer

- check! fr installera om realtec instllningarna titt som ttt

har en mapp som heter musik.mp3, inte jag som skapat den och den kopierar viss musik och film jag tankar men bara ikoner liksom inte sjlva median, dom gr inte att f igng. de skumma r att varje gng jag tar bort den s dyker den upp p skrivbordet igen varje gng jag startar datan.
Citera
2007-09-06, 18:08
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
det funka med jetico allts?

nej.. fr upp tv medelanden varje gng jag startar om skiten, finns inte med p lggtill/tabort

Citat:
hoppas den tmindstnde innehller xpsp1...

va re? vart fixar man frscha kopior d?
Citera
2007-09-06, 18:34
Medlem
927s avatar
d funka det iaf installera progammet, vad str det i felmeddelandena?
Citera
2007-09-06, 18:57
Medlem
Gronabuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
d funka det iaf installera progammet, vad str det i felmeddelandena?

nu re borta har installerat men de gr inte att g in p firefox utan att stnga av den och d fyller den ingen funktion jue. fick upp massa medelanden i brjan p hrejjer jag skulle allowa och nlocka men jag allowande fox s ja vet inte va som felar. du har inte tips p ntt dagisprogram man kan tanka i stllet, jetico r fr komplicerat
Citera
2007-09-06, 22:18
Medlem
927s avatar
sygate 5.6
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto