2010-12-24, 13:04
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Jag baserar den frgan p dina tidigare inlgg....d du nonchalant ptalar att "Vissa fr betala" vilket sklart gr det underfrsttt att just du sluppit...eller har du betalt fr informationen fr du ger sken utav att du sett listan?

r det frklaring nog till varfr jag undrar ?

Din fikus.. mina tidigare inlgg? Jag skriver vad jag vill p internet, sen fr du vrdera och rkna ut % p den och + din egen lngd p din vnstra arm om du mr bttre d.

Nonchalant? Du vet mycket tydligt inte vad det ordet betyder. Och ven om det skulle vara nonchalant, s va det sanning rakt igenom till en person som verkar tro att den kommer upp p flashback bara s dr. Jag skrev rakt ut att jag sett listan och annan information. Vad r det konstiga ?

Hoppas jag inte gr dig ledsen med mitt nonchalanta svar p julafton!

God Jul
Citera
2010-12-24, 13:40
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Din fikus.. mina tidigare inlgg? Jag skriver vad jag vill p internet, sen fr du vrdera och rkna ut % p den och + din egen lngd p din vnstra arm om du mr bttre d.

Nonchalant? Du vet mycket tydligt inte vad det ordet betyder. Och ven om det skulle vara nonchalant, s va det sanning rakt igenom till en person som verkar tro att den kommer upp p flashback bara s dr. Jag skrev rakt ut att jag sett listan och annan information. Vad r det konstiga ?

Hoppas jag inte gr dig ledsen med mitt nonchalanta svar p julafton!

God Jul

N sm muppar gr mej inte ledsen dom gr mej snarare road....du r ju en av de f som sitter hr med "info" och r s jvla ball.

Frklara nu istllet varfr just du r s cool som fr se en lista som andra fr betala fr...det var ju det som det hela handlade om inte sant? Det var det du ptalade s fint och nonchalant svar till rafaelo "Det stmmer bra, vissa personer fr betala pengar fr den saken, trodde du den info r gratis fr ngon att f tag p?"

S med den meningen talar du om att du r vissa personer och nonchalant att trodde du infon var gratis...

Din pissattityd kanske funkar p frortsungar men inte p mej s lgg ner den jvla attityden och frklara hur du r s jvla speciell.

Ps. r straight men sparkar grna upp ngot i ditt arsle om du vill
Citera
2010-12-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i_Love_MaryJane
Urskta? Jag vet inte vad du inte frstr dr, men ok

Det stmmer bra, vissa personer fr betala pengar fr den saken, trodde du den info r gratis fr ngon att f tag p?

r de ndvndigt att va otrevlig & ironisk nr man frgar en frga vnligt din nolla?
Citera
2010-12-25, 01:06
Medlem
z00ms avatar
Kan du inte bertta hur "nya" listan r uppbyggd d eller ge ngot som bekrftar att du sett den ?
Vad jag vet s finns det ingen "2010" Lista, men jag vet inte allt andra sidan heller.

Gamla listan har jag och jag har sett den, men att en ny skulle kommit tvivlar jag starkt p.
Men som sagt bertta grna lite om "nya" listan
Citera
2010-12-25, 01:44
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z00m
Kan du inte bertta hur "nya" listan r uppbyggd d eller ge ngot som bekrftar att du sett den ?
Vad jag vet s finns det ingen "2010" Lista, men jag vet inte allt andra sidan heller.

Gamla listan har jag och jag har sett den, men att en ny skulle kommit tvivlar jag starkt p.
Men som sagt bertta grna lite om "nya" listan

Vad jag frsttt s ndras vl listan dels efter; folk ker in alternativ avlider, eller att folk uppgraderas efter misstankar om grvre brott. Men min uppfattning r nog som din att listan r ganska intakt med skillnad just p de saker jag nmner.

Detta r bara rent mina spekulationer efter sunt frnuft och antar bara snutarna eller dom som verkligen sett "bda" listorna vet hur det egentligen r.
Citera
2010-12-26, 21:53
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b-o
Vad jag frsttt s ndras vl listan dels efter; folk ker in alternativ avlider, eller att folk uppgraderas efter misstankar om grvre brott. Men min uppfattning r nog som din att listan r ganska intakt med skillnad just p de saker jag nmner.

Detta r bara rent mina spekulationer efter sunt frnuft och antar bara snutarna eller dom som verkligen sett "bda" listorna vet hur det egentligen r.

Nej jag tror det r samma lista bara att som du sger s plockar dom bort och lgger till s fort dom fr nys om ngon ny.
Den dr listan var nog inte helt komplett heller, eftersom det str sprrad p vissa, och vissa namn gr det inte ens att klicka p, fr det r ju lnkar till minst 200 andra som ej r klickbara eller visningsbara p ngot stt, fast man ser att man skall kunna klicka p dom, och vissa namn kan man klicka p men kommer till en tom ruta.
Citera
2010-12-27, 05:28
Medlem
Citat:
...Gamla listan har jag och jag har sett den, ...

Citat:
... s plockar dom bort och lgger till s fort dom fr nys om ngon ny....

Kan du inte lgga upp din version av listan? Som jag har frsttt det s r det flera myndigheter som fr tycka och tnka om vilka som ska vara med p listan. och den uppdaters allteftersom precis som ni sger.
Citera
2010-12-27, 15:38
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Kan du inte lgga upp din version av listan? Som jag har frsttt det s r det flera myndigheter som fr tycka och tnka om vilka som ska vara med p listan. och den uppdaters allteftersom precis som ni sger.

Om jag kunde ta bort folks adresser och familj frn listan p ngot stt s absolut, men annars inte.
Tror inte det r s mycket andra myndigheter som sger vilka som skall vara med och inte.

Lt oss sga att det r "Novalistan" som r utformad av nova, s delar dom bara upp gngen i mappar och delar in personerna i olika mappar, efter gngtillhrighet etc
Det som jag tror r annorlunda med "Novalistan" r nog att, om lt oss sga att mller finns i HA-Mappen, s hamnar ven alla han har blivit stoppad med. eller som dom vet att han har kontakt med, s det blir som ett jttestort spindelnt.
Dom lgger ven till vilka han r osams med, vart tjejen jobbar, vilken bil han kr, information om fretag, skulder, vart dom tror han gmmer vapen, etc.
allts verkligen allt som finns om den personen.
S dom r vldigt duktiga p att kartlgga vilket underlttar deras jobb enormt tror jag.

Blir du stoppad av en vanlig polis s tar dom lite uppgifter och sen hejd, medans nova och liknande verkligen skall g till botten med allt, allt frn att fota alla papper du har i bilen till att analysera ditt stjrthr, allts dom kontrollerar verkligen allt dom kan, och fljer grna upp sm ledtrdar och hoppas att det ska leda till ngot annat

S listan r vl en deras "jobbmall" eller ngot ?

S hr ser en tom mall ut iallfall

Efternamn, Namn
Personnummer

Foto

Foto - () L= cm

Skriven:

Alt adress

Telefon:

Pass:
Krkort:

Fordon:

MR:
BR:
ASP:

KUR:

DNA:

KFM:

Ev. flickvn

Frldrar:

Syskon

Lnkningar

Personnummer, namn

Men nu finns det ju ven massa annan info om personerna som satelitbilder, pdfdokument med vilka dom r osams med etc.
Detta r bara standardmallen fr hur det ser ut fr varje enskild person, sen finns det massa andra dokument till
Senast redigerad av z00m 2010-12-27 kl. 15:48.
Citera
2010-12-27, 16:18
Bannlyst
Dom hr listorna r s ute , finns mnga nya namn som lagts till och andra som tagits bort.
Det finns en lista fr 2010 men vet inte om det r novas lista
Citera
2010-12-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Rnkonstellation Bagarmossen r ett gng killar som kopplas samman med varandra efter att gjort sig skyldiga till olika grova rn i olika konstelationer.

Rnkonstellation Bagarmossen:
Bojang, Jere
............
Vallentunafilen visar bara foton p killarna, och en tjej. Det finns en fil med namn tillagd, men den kan ej ppnas av ngon anledning. Jag knner ej igen ngon av dom.

Han r frn Dalen va?

Sen undrar jag om ngon kan lnka till ngra av dom hr listorna som har kommit ut, menar d filer med bilder osv... spelar ingen roll frn vilket r den r. Ska titta igenom trden mer nogrannt nu, men det lter som att det finns filer tillgngliga, skulle vara trevligt om nn kunde direktlnka.
Citera
2010-12-27, 21:49
Medlem
Citat:
...Tror inte det r s mycket andra myndigheter som sger vilka som skall vara med och inte. ...
Blir du stoppad av en vanlig polis s tar dom lite uppgifter och sen hejd, medans nova och liknande verkligen skall g till botten med allt, ...fljer grna upp sm ledtrdar och hoppas att det ska leda till ngot annat ...

Okej som jag har uppfattat det s r det Polisen som stter ihop lista och klagarmyndigheten, Ekobrottsmyndigheten, Skerhetspolisen, Skatteverket, Kriminalvrden, Kronofogdemyndigheten, Kustbevakningen och Tullverket fr sedan komma med frslag p ndringar och fylla p med egen information som saknas.

Jo jag har sprungit p dom dr tomtarna och det knns verkligen verdrivet kan jag intyga. Dom frtjnar en fet smll.
Citera
2010-12-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Okej som jag har uppfattat det s r det Polisen som stter ihop lista och klagarmyndigheten, Ekobrottsmyndigheten, Skerhetspolisen, Skatteverket, Kriminalvrden, Kronofogdemyndigheten, Kustbevakningen och Tullverket fr sedan komma med frslag p ndringar och fylla p med egen information som saknas.

Jo jag har sprungit p dom dr tomtarna och det knns verkligen verdrivet kan jag intyga. Dom frtjnar en fet smll.

Wow s alla dessa myndigheter fr ta del av listen, det va jvligt ambitist...
Hur illa r det fr nn att bli placerad p den hr Nova listan som "vill fortstta gra brott"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in