Citat:
Ursprungligen postat av getz
Kan du inte lgga upp din version av listan? Som jag har frsttt det s r det flera myndigheter som fr tycka och tnka om vilka som ska vara med p listan. och den uppdaters allteftersom precis som ni sger.
Om jag kunde ta bort folks adresser och familj frn listan p ngot stt s absolut, men annars inte.
Tror inte det r s mycket andra myndigheter som sger vilka som skall vara med och inte.
Lt oss sga att det r "Novalistan" som r utformad av nova, s delar dom bara upp gngen i mappar och delar in personerna i olika mappar, efter gngtillhrighet etc
Det som jag tror r annorlunda med "Novalistan" r nog att, om lt oss sga att mller finns i HA-Mappen, s hamnar ven alla han har blivit stoppad med. eller som dom vet att han har kontakt med, s det blir som ett jttestort spindelnt.
Dom lgger ven till vilka han r osams med, vart tjejen jobbar, vilken bil han kr, information om fretag, skulder, vart dom tror han gmmer vapen, etc.
allts verkligen allt som finns om den personen.
S dom r vldigt duktiga p att kartlgga vilket underlttar deras jobb enormt tror jag.
Blir du stoppad av en vanlig polis s tar dom lite uppgifter och sen hejd, medans nova och liknande verkligen skall g till botten med allt, allt frn att fota alla papper du har i bilen till att analysera ditt stjrthr, allts dom kontrollerar verkligen allt dom kan, och fljer grna upp sm ledtrdar och hoppas att det ska leda till ngot annat
S listan r vl en deras "jobbmall" eller ngot ?
S hr ser en tom mall ut iallfall
Efternamn, Namn
Personnummer
Foto
Foto - () L= cm
Skriven:
Alt adress
Telefon:
Pass:
Krkort:
Fordon:
MR:
BR:
ASP:
KUR:
DNA:
KFM:
Ev. flickvn
Frldrar:
Syskon
Lnkningar
Personnummer, namn
Men nu finns det ju ven massa annan info om personerna som satelitbilder, pdfdokument med vilka dom r osams med etc.
Detta r bara standardmallen fr hur det ser ut fr varje enskild person, sen finns det massa andra dokument till