2007-09-03, 09:57
Medlem
Nidstangs avatar
Jag har installerat Image Grabber II och tidigare nr jag anvnt det s har det fungerat perfekt. Men nu fungerar det ej. Jag installerar som vanligt, ppnar programmet, ppnar en filmfil och d fr jag fel meddelandet:
"Klassen har inte registrerats"

Filmfilerna fungerar perfekt i bde Windows Media Player med FFdshow och VLC.

Bakgrund: P.g.a. en massa strul med Windows 2000 Pro s bestmde jag mig fr att formatera om hrddisken och installera allt p nytt igen, inklusive alla skerhetsuppdateringar. S lngt allt vl hittills*. Ett par program har jag dock uppgraderat
Zone Alarm security suite 7.0.337.000(?) --> 7.0.362.000
SpyBot Search & Destroy 1.14(?) --> 1.15.1.14 med teatimer.exe
Ad-aware 2007 free 7.0.2.2

Jag tycker jag har testat allt.
  • Starta om datorn
  • Kopplat bort ZA och installerat
  • Kopplat bort teatimer.exe ock installerat
Ingenting fungerar, vad gra ? det har ju fungerat tidigare.

*= Nedladdning ifrn rapidshare.com fungerar ej, det stannar p c:a 6-8MB
andra sidor som tillter "Resume broken downloads" fungerar halvdant. Jag mste ibland avbryta och teruppta nedladdningen.
Citera
2007-09-03, 23:44
Medlem
Nidstangs avatar
Det hela lste sig som tur var.

Problemet var dock annorlunda n jag trott. Trots att Windows update angett att installation av Directx 9.0c var lyckad s hade den misslyckats.
Jag var tvungen att ladda ner en redist istllet ifrn microsoft.com och sen installera manuellt.

Nja, nu har jag i alla fall bde Directx 9.0c och Image Grabber II.

http://download.microsoft.com/downlo..._9c_redist.exe

http://www.snuska.com/attachment.php...4&d=1161036786
Citera
2007-09-03, 23:47
Medlem
micaeles avatar
Fr att g ifrn mnet lite av ren nyfikenhet, sitter du fortfarande med Win2000 och i sdant fall varfr?
Citera
2007-09-04, 01:37
Medlem
Nidstangs avatar
Ja jag kr fortfarande Win 2000 Pro, fr att jag har en gammal dator med P4 2,8Ghz och den duger till mig n s lnge. Kommer ev. kpa ny dator i hst och d uppgraderar jag i s fall.
Citera
2007-09-04, 03:46
Medlem
micaeles avatar
P4 2.8 GHz knns inte direkt gammalt. Och aprop, mnga mystiska problem med hrd- och mjukvara kommer av att anvnda rejlt utdaterade operativsystem. Been there, done that. Du skulle nog tjna en del p att skifta till XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in