Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag är själv oerhört rädd för att äta gammalt kött. Jag dricker inte ens mjölk som går ut dagen efter. I frysen har jag två jättestora laxar som jag frös in dagen efter de gick ut. Troligen är det ingen fara då de är väl vakumförpackade, men har hitintills inte tagit mig mod till att äta dem.
Har man en bra kyl så håller sig mjölk i upp till en vecka efter bästföredatumet, 3-4 dagar efter bästföredatumet är det ingen fara, om det inte luktar illa eller är stora klumpar i den.
Jag förstår mig verkligen inte på folk som är livrädda såfort bäst-före-datumet nåtts. Antagligen samma folk vars föräldrar städade huset pedantiskt rent varenda dag och sedan undrade de i samma stund varför stackars lilla Niklas/Sören/Petter/Augusta/Maj-Lis blivit allergiker, och nötter fick de inte äta, för deras kusin var allergisk mot nötter, och det kan ju finnas i släkten.
Grejen är att dessa människor som inte vågar dricka mjölk är oerhört många också
Vad hände egentligen er när ni råkade dricka lite gammal mjölk? Fick ni ligga på sjukhus i flera veckor? Eller är ni den typen som låter mjölken stå framme flera timmar utanför kylskåpet? Grattis, då har ni hittat problemet.
Jag kräver ett svar av er! Allihop!