2007-09-03, 22:05
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Har du nån mer bakgrundsinfo om förövaren. Slog radarn på när man träffade honom eller var han en helt normal svenne?

Luktar svenskt hedersmord, lillasyster flyttar hemifrån och lever studentliv(fylla, sex med kända o okända män). Brodern sitter ensam hemma framför datorn och får inte till det med det motsatta könet. Brodern blir tillslut så jävla lack att om han inte får fitta så ska ingen annan i detta jävla hus få knulla med hushoran. Fortsättningen förstår ni själva.....

Nån med nån bättre teori?

Den misstänkte har bott här sedan -05 om jag förstått det rätt. Offret flyttade hit förra året.

Inte helt säker.
Citera
2007-09-03, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TarmTomte
Är det Håkan MIlds släktingar??

Det verkar vara så ja, halvsyskon.
Citera
2007-09-03, 22:18
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Jag vet inte om du såg de lokala nyheterna nu men det framgår rätt tydligt att det är den 22-årige mannen de har anhållit. De saknar ett motiv dock. Den misstänkte är samma man som föll, enligt nyheterna. Nyheterna sa också att offret och den misstänkte båda är från trollhättan och har känt varandra länge.

Du menar den 22-åring som är släkt? JNytt: "enligt Polisen kände de varandra sedan tidigare. Det är oklart hur länge de känt varandra samt vilken relation de hade."

http://jonkoping.expressen.se/Nyhete...enterna-hemskt
"– När ambulanspersonalen kom frågade de efter den skadade killens id-kort sprang en tjej och hämtade det. Någon minut senare hörde vi ett skrik från andra våningen. Jag tror att det var hon som hittade den döda kvinnan."

Kvinnan hittades i en lägenhet på andra våningen men hon bodde (och mannen hoppade) från fjärde våningen. Vems lägenhet hittades hon i? Brodern/kusinen bodde ju bredvid henne (om inte lägenhetsnumren är helt ologiska).

Edit: Lagt till citat - källa.
Citera
2007-09-03, 22:40
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Den misstänkte har bott här sedan -05 om jag förstått det rätt. Offret flyttade hit förra året.

Inte helt säker.

Enligt smålandsnytt hade både offer och misstänkt studerat i Jönköping i ett år. Sedan -06 m a o.
Citera
2007-09-03, 22:42
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnveding
Visst, men "hushora" var väl grovt.

Ja,självklart. Jag försökte bara föreställa mig hur denna uppenbarligen sjuka människa resonerade. Jag har aldrig påstått och skulle aldrig påstå att en död person som jag inte känner skulle vara en hushora.
Citera
2007-09-03, 23:29
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Enligt smålandsnytt hade både offer och misstänkt studerat i Jönköping i ett år. Sedan -06 m a o.

men om du kollar på bilden så har han en skylt, "dd05".

Men men, vi säger att du har rätt så du blir go och glad.
Citera
2007-09-03, 23:40
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
men om du kollar på bilden så har han en skylt, "dd05".

Men men, vi säger att du har rätt så du blir go och glad.

Jag är jättego och glad... men trött så här dags. Du har helt rätt, den du tror är den misstänkte började -05, men vad jag ifrågasätter är just att han är den misstänkte. Kan det inte vara någon annan som ligger med brutna ben och rygg? Någon som började plugga förra året (smålandsnytt) och som hade lägenhet på andra våningen (expressen).

Du har fortfarande inte sagt varför du är så säker på att den med samma efternamn som offret är den misstänkte. Gör det så ger jag mig.
Citera
2007-09-04, 00:07
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Jag är absolut inte säker. Långtifrån, har bara publicerat de uppgifter media gett mig när de var här. Jag har pratat med Jnytt och expressen samt läst artiklarna jnytt, dn, aftonbladet och expressen publicerat online.

Flickan hittades på andra våningen i en lägenhet som ägs av en Pontus, så det verkar vara han som de har anhållit. Men konstigt då att jnytt ville få det till att vara C.Mild, dessutom skriver expressen att mördaren och offret var grannar.

Jag lämnar den här tråden nu, har redan publicerat för mycket personuppgifter om en person som kanske är oskyldig.

Men jävla media...

Okej, detta var en intressant vändning. Därav de olika mediernas rapportering om att deras relation var okänd. Hade de varit syskon eller släkt på annat sätt hade det förmodligen läckt ut. En snabb koll på ratsit visar att det finns en person som är född 1985 med namnet Pontus på adressen.
Citera
2007-09-04, 00:18
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkino
säker på att denna pontus är från trollhättan?

Nu verkar det inte som att båda var från Trollhättan enligt Jnytt.se.

http://www.jnytt.se/Read__10159.aspx
Citat:
Den döda kvinnan uppges av SR Jönköping ha hittats i mannens lägenhet, men det vill Annelie Jonsson varken bekräfta eller dementera.

Kvinnan var i 20-årsåldern, student vid Hälsohögskolan i Jönköping och folkbokförd i stan.
-Men hon är inflyttad från en ort utanför Jönköpings län, säger Annelie Jonsson till Jnytt.se

Det är ännu oklart var den misstänkta gärningsmannen har sin ursprungliga hemvist.

Eller det är i alla fall okänt.
Citera
2007-09-04, 00:24
Medlem
Unicums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkino
idiotisk tidning de där

Kalla det för tidning är väl smickrande för dem och en skymf mot en del andra tidningar. Hur som helst så grundar sig ju detta från uppgifter från en del mer seriösa medier så som sveriges radio.

http://www.sr.se/jonkoping/nyheter/a...rtikel=1573680
Citera
2007-09-04, 00:31
Medlem
monkinos avatar
ja, jag la märke till att alla tidningar hade tatt bort att mannen kom från trollhättan

om media inte har en enda aning om var mördaren kom ifrån så ska dom fan inte gissa på trollhättan så folk kommer med felaktiga spekulationer
Citera
2007-09-04, 00:37
Awaiting Email Confirmation
C. Mild ser då fan inte ut som en mördare...Jag har tandpetare här hemma som är kraftigare än honom. Att syskon/släktingar väljer att bo på samma ställe är väl inte så konstigt. Jag satsar mina slantar på att det är den där Pontus, även han född 85.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in