2007-09-03, 20:46
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkino
nej håkan är halv med dem, men dom är helsyskon tror jag, och om du syftar på att de är 3 namn som är dolda så är det första namnet som står dolt andranamnet

Klumpigt formulerat av mig. Jag menade att Håkan var halvyskon med dem.
Verkar som de har gemensam pappa.

Om man söker på C*rita Mild så får man iallfall upp en bild på den förmodade mamman till offret och förövaren. Undrar hur hon känner sig idag?
Citera
2007-09-03, 21:00
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
yes, det är milds lillasyster min bror kände mellanbrodern(mistänkte)

Har du nån mer bakgrundsinfo om förövaren. Slog radarn på när man träffade honom eller var han en helt normal svenne?

Luktar svenskt hedersmord, lillasyster flyttar hemifrån och lever studentliv(fylla, sex med kända o okända män). Brodern sitter ensam hemma framför datorn och får inte till det med det motsatta könet. Brodern blir tillslut så jävla lack att om han inte får fitta så ska ingen annan i detta jävla hus få knulla med hushoran. Fortsättningen förstår ni själva.....

Nån med nån bättre teori?
Citera
2007-09-03, 21:04
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
1985-**-** H*** C****** M*** Norra Bogesundsgatan 2 Jönköping lgh 415
1987-**-** C***** M******* M*** Norra Bogesundsgatan 2 Jönköping
lgh 416

De är antagligen relaterade. Mannen dödade antagligen kvinnan eftersom hon hittades i hans lgh, vad som hände därefter är oklart men det är möjligt att han sprang bort till balkongen som ligger i mitten av fastigheten, på samma plan och försökte ta livet av sig genom att hoppa.

Vad jag vet så hade kvinnan bott där ett år i alla fall, så hon var inte helt nyinflyttad. Hur det är med mannen vet jag inte.

Vad är det som säger att dessa namn stämmer? Kvinnans kan jag förstå om det nu är så att man bekräftat det i radio. Men vad har du för belägg för det andra namnet? Känner du dem?

Jag får det inte att gå ihop att de skulle vara syskon när de på nyheterna säger att "man är osäker på vilken relation de hade"???
Citera
2007-09-03, 21:05
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Släkt med göteborgsikonen Håkan M***?
Han är ju från Trollhättan i alla fall.

Edit: jaja, det var ju skrivet ett par hundra gånger redan. Ifattläsningens dilemma.
Citera
2007-09-03, 21:09
Medlem
monkinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dhimmi
Har du nån mer bakgrundsinfo om förövaren. Slog radarn på när man träffade honom eller var han en helt normal svenne?

Luktar svenskt hedersmord, lillasyster flyttar hemifrån och lever studentliv(fylla, sex med kända o okända män). Brodern sitter ensam hemma framför datorn och får inte till det med det motsatta könet. Brodern blir tillslut så jävla lack att om han inte får fitta så ska ingen annan i detta jävla hus få knulla med hushoran. Fortsättningen förstår ni själva.....

Nån med nån bättre teori?

jag vettefan, min bror sluta umgås me han för ett jävla tag sen ( kan vart en 5-8 år sen ) men när jag såg han verkade han vara en helt normal svenne
Citera
2007-09-03, 21:27
Medlem
Raouls avatar
Citat:
jag vettefan, min bror sluta umgås me han för ett jävla tag sen ( kan vart en 5-8 år sen ) men när jag såg han verkade han vara en helt normal svenne
Ingen historia av psykisk sjukdom i familjen?
Han ser ju inte ut som en anabolapundare på bilden direkt? Snedtändning på något annat kanske? Kanske i kombination med sprit?
Citera
2007-09-03, 21:33
Medlem
monkinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Ingen historia av psykisk sjukdom i familjen?
Han ser ju inte ut som en anabolapundare på bilden direkt? Snedtändning på något annat kanske? Kanske i kombination med sprit?

som sagt de va bra kompisar fram till sjätte årsklassen umgicks ibland 6-9 och efter det kanske bara pratade me varandra om de träffade varandra på stan, så ja är inget lexikon om mild-familjen precis
Citera
2007-09-03, 21:38
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hondjävul
Är du säker på att det är den du uppgivit som ligger på sjukhus med bruten kropp? I andra liknande fall brukar polisen gå ut med eventuellt släktskap mellan offer och förövare. Här har de bara sagt att de inte vet vilken relation de hade. Är de släkt borde de ha knäckt det ganska snabbt. Kan det ha funnits ytterligare personer i lägenheten?

Detta är det mest troliga just nu. Läs runt på aftonbladet, expressen, dn.se jnytt m.m så får du nog en bättre bild av vad som hänt, även om mycket är förvirrande.

Jag har hört något rykte om att de hade en annan misstänkt, med förnamn Pontus, men som sagt, bara ett svagt rykte just nu.
Citera
2007-09-03, 21:40
Medlem
monkinos avatar
Citat:
Är du säker på att det är den du uppgivit som ligger på sjukhus med bruten kropp? I andra liknande fall brukar polisen gå ut med eventuellt släktskap mellan offer och förövare. Här har de bara sagt att de inte vet vilken relation de hade. Är de släkt borde de ha knäckt det ganska snabbt. Kan det ha funnits ytterligare personer i lägenheten?

ja vet inte men om de känt varandra sen tidigare, båda bott i trollhättan, åldern passar perfekt så e det stor sannolikhet att det är han som är mördaren. Jag har iofs utgått från att det är han pga av tidigare medelanden
Citera
2007-09-03, 21:46
Medlem
dhimmis avatar
Citat:
Vad är det som säger att dessa namn stämmer? Kvinnans kan jag förstå om det nu är så att man bekräftat det i radio. Men vad har du för belägg för det andra namnet? Känner du dem?

Jag får det inte att gå ihop att de skulle vara syskon när de på nyheterna säger att "man är osäker på vilken relation de hade"???

Samtidigt finns det bara en pappa Mild i Trollhättan. Och troligtsvis en mamma Mild efterom den andra mamman är lite äldre och troligtvis endast mamma till Håkan.

De flesta kvinnor som blir mördade mördas av någon de har en nära relation med.
Citera
2007-09-03, 21:51
Medlem
hondjävuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkz
Detta är det mest troliga just nu. Läs runt på aftonbladet, expressen, dn.se jnytt m.m så får du nog en bättre bild av vad som hänt, även om mycket är förvirrande.

Jag har hört något rykte om att de hade en annan misstänkt, med förnamn Pontus, men som sagt, bara ett svagt rykte just nu.

Jag säger inte att du har fel men jag är född skeptisk. Har läst på och får inte det där med släktskapet bekräftat i media och kan inte låta bli att undra varför det i så fall skulle vara hemligt.

En snabb slagning säger mig att det finns sex män med svenskklingande namn födda 1985 på nämnda adress (en med det förnamn du nämner). Kan alla utom en uteslutas?
Citera
2007-09-03, 21:59
Medlem
orkzs avatar
Citat:
Jag säger inte att du har fel men jag är född skeptisk. Har läst på och får inte det där med släktskapet bekräftat i media och kan inte låta bli att undra varför det i så fall skulle vara hemligt.

En snabb slagning säger mig att det finns sex män med svenskklingande namn födda 1985 på nämnda adress (en med det förnamn du nämner). Kan alla utom en uteslutas?

Jag vet inte om du såg de lokala nyheterna nu men det framgår rätt tydligt att det är den 22-årige mannen de har anhållit. De saknar ett motiv dock. Den misstänkte är samma man som föll, enligt nyheterna. Nyheterna sa också att offret och den misstänkte båda är från trollhättan och har känt varandra länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in