2007-09-03, 00:13
Medlem
daweeds avatar
Hollah. satt och spelade lite dator och blev frbannad och slog nven i bordet. trffade dock datorn, en acer laptop. Skrmen blev helt knasig och flimrade och blev massa konstiga frger. Den blev lite s d och d s jag gjorde en reboot p den och installerade om os. Allt fungerar nu som det ska utom nr jag ska lira spel. ppnar tex counter strike och allt r som det ska, sen nr jag gr in p en server och spelar lite s efter en liten stund hnger sig hela datorn och samma skit hnder. Skrmen blir som pixlig och massa rnder i konstiga frger dyker upp. vad kan detta bero p. har det nt med grafikkortet att gra? har ingen aning. ngon som har?
Citera
2007-09-03, 00:16
Medlem
Friskuus avatar
Lter onekligen som det r grafikkortet som strular, om du har garanti kvar r det bara att skicka in den
Citera
2007-09-03, 00:20
Medlem
daweeds avatar
men varfr fungerar allt bra nr jag gr annat n att spela spel? det gr inte att lsa utan reparation? tror inte jag har ngon garanti kvar, datorn r ca 1.7 r gammal. hur lnge rcker garantin?
Citera
2007-09-03, 00:33
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daweed
men varfr fungerar allt bra nr jag gr annat n att spela spel? det gr inte att lsa utan reparation? tror inte jag har ngon garanti kvar, datorn r ca 1.7 r gammal. hur lnge rcker garantin?

Om jag inte missminner mig s r det minst 2 r.
Citera
2007-09-03, 00:59
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Beror p vad tillverkaren lmnar dock minst 1r.

Det du tnker p r reklamationsrtten som r 3r idag men var 2r frr.

Citat:
men varfr fungerar allt bra nr jag gr annat n att spela spel? det gr inte att lsa utan reparation?
Har du mjlighet att se temperaturen p grafikkortet, exempelvis med everest ?

Kan anvnda atitool artifact scan fr att pressa grafiken s att vrmen maximeras d det kan skilja rtt mycket mellan spel och windows.
Citera
2007-09-03, 06:55
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groil
Inte om man slr p den
Citera
2007-09-03, 13:36
Medlem
daweeds avatar
tankade ner atiTool, visste inte riktigt vad jag skulle gra med det men tryckte p find max core och d hngde sig hela skiten igen skrmen dampar ur och efter en stund startar datorn om sig. Gr detta att lsa utan reparation p ngot stt, eller r det bara lmna in skiten?
Citera
2007-09-03, 16:25
Medlem
Nr du spelar CS eller kr speciella grafikkortstest anvnder kortet en hel del saker fr 3D-grafiken som inte utnyttjas annars - om skadan ligger dr p kortet kan det vara en frklaring till varfr det blir som det blir. D r det hrdvaruproblem - bara att lmna in eller sluta slsa tid p att spela dataspel
Citera
2007-09-03, 17:19
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
tankade ner atiTool, visste inte riktigt vad jag skulle gra med det...
Klicka p artifact scan, d startas en procedur som pressar grafikkortet till max vilket leder till maximal vrmeutveckling men scannar ven en bild efter defekter, skallade artifakter.
Men du br hlla koll p temperaturen p grafikkortet s den inte blir fr hg, skiljer beroende p gpu men en 7800gt br iallafall inte g ver 90grader.

r det fel p grafiken kommer programmet rapportera att det hittar fel i bilden.
Citera
2007-09-18, 22:59
Medlem
daweeds avatar
tror inte jag har ngon garanti kvar, r det svrt att stta in ett nytt grafikkort sjlv? och var hittar man ett som passar? kostnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in