2007-09-12, 07:19
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mina Bilder
Eftersom denna tråd rör dig som moderator bör du svara /mod. Så ser jag på frågan, och så ser nog de flesta på detta, om de väljer att tänka efter.

På vilket sätt berör denna tråd dig som person?
Eftersom detta är en tråd angående dig som moderator bör du således svara i den som en moderator. Så enkelt är det, enligt mig.

[Offtopic]Fast, såklart förstår inte alla människor enkel logik.[/Offtopic]

Hur kan du hakat upp dig på den här pseudofrågan?
Jag undertecknar inlägg med /Mod om jag tagit bort inlägg, låser eller flyttar trådar eller om jag gör något annat i min roll som moderator. Skulle jag få en tråd tillägnad mig där min roll som moderator diskuterades finns det ju ingen anledning att underteckna med nåt alls. Ikh är ju inte ens moderator i det här forumet, så det vore ju bara förvirrande om han undertecknade med /Mod.
2007-09-12, 12:02
Medlem
TrialByErrors avatar
Citat:
Jag har inga erfarenheter av Ikh som moderator, förutom i denna tråd, men han verkar väl ganska duglig.

Det jag stör mig på är att han skriver "jag avslutar alltid med /mvh om jag skriver som användare och /mod när jag modererar". Du har avslutat alla poster jag sett i denna tråd med /mvh.
I en tråd som handlar om ditt modererande bör du svara som mod.

Intelligentian på FB har alltså fallit så lågt att de nu börjar hemfalla åt formaliafrågor, felaktiga formaliakrav även. I brist på bevis att ikh missbrukar sin moderatorställning kommer alltså detta fram, hur tänkte du när du skrev detta?
Jag tror att du inte tänkte alls faktiskt, något annat som ni borde fundera på är vilken storlek ni har på skjortor ni har nämligen klarat av inträdesprovet till valfri brunskjortsorganisation nu.

Liknande krav på begränsning av yttrandefrihet har jag knappast sett på FB, att så många skriker på censur och förtryck av en individ som inte gjort något fel i yttrandefrihetens namn måste ge ett eminent stånd hos Stalin, Mao, Mussolini och grabbarna.

Fram med klara bevis på att ikh missbrukar sin position som moderator eller kryp tillbaka till grottorna igen, put up or shut up!
2007-09-12, 13:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Gisses.. Om Ikh ville bygga en arme så hade han haft ett gigantiskt urval av mentala kalhyggen att välja bland i den här tråden...

Bara att en sån här mobbningstråd får leva vidare och att Ikh tålmodigt svarar på tramset tyder på att både Flashback och Ikh värnar om yttrandefriheten.
2007-09-12, 17:10
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikh
För att vara så beläst som du vill framstå som, så har du inte många rätt. Och det har väl bevisats i alla trådar i träning och doping, senaste var väl i träning och hur Atkins fungerar, där du blev ovanligt tyst efter ett litet tag då du tydligen var ensam om dina enfaldiga inlägg. Så försök inte ens framstå som något du inte är, eller kan du inte berätta om de gånger du skrivit inlägg i doping, då du krypit tillbaka från den kloak du kom ifrån, när du gång på gång blivit överbevisad.

ps. Och angående att jag försöker styra honom, jag försöker inte nånting, utan vill endast ha en källa på det strunt han skriver.

/mvh Ikh
Beläst? Jadå vad trevligt att du fått det intrycket av mig, däremot har jag inte den uppfattningen om mig själv.

Du förstod ju inte vad jag försökte förklara i Atkins-debatten. Din definition av "fet" går endast ut på muskler kontra fett vilket säger en del men inte hela sanningen. Att fortsätta en debatt där du tror dig veta allt och vägrar inse att du har brister i ditt resonemang ger inte mycket. Är det något jag lärt mig i diskussioner här på fb är att det i längden är värdelöst att ta diskussioner med personer utan självinsikt.

Ytterligare ett tecken på vilken dålig argumenterare du är. Här försöker jag hjälpa dig att utvecklas som moderator och du börjar med förolämpningar som: "kryp tillbaka till den kloak du kom ifrån". Försök att hålla dina diskussioner till det relevanta, att du måste hävda dig genom förolämpningar är bara jobbigt och irrelevant att läsa.

Läs ditt eget inlägg och tolka det. Även om du inte kanske har det syftet med ditt inlägg så uppfattades det så av honom, läs igenom hur ditt inlägg är utformat så kanske du förstår.
2007-09-12, 17:17
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Eftersom denna tråd rör dig som moderator bör du svara /mod. Så ser jag på frågan, och så ser nog de flesta på detta, om de väljer att tänka efter.

På vilket sätt berör denna tråd dig som person?
Eftersom detta är en tråd angående dig som moderator bör du således svara i den som en moderator. Så enkelt är det, enligt mig.

[Offtopic]Fast, såklart förstår inte alla människor enkel logik.[/Offtopic]

Om man bodde i lägenhet så skulle du vara den jobbige faen i styrelsen som försenar och fördröjer allt för att, som du säger- "det skall gå rätt till", dessutom sagt med patos och darr på den blöta underläppen.
2007-09-12, 17:38
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suomi
Beläst? Jadå vad trevligt att du fått det intrycket av mig, däremot har jag inte den uppfattningen om mig själv.

Du förstod ju inte vad jag försökte förklara i Atkins-debatten. Din definition av "fet" går endast ut på muskler kontra fett vilket säger en del men inte hela sanningen. Att fortsätta en debatt där du tror dig veta allt och vägrar inse att du har brister i ditt resonemang ger inte mycket. Är det något jag lärt mig i diskussioner här på fb är att det i längden är värdelöst att ta diskussioner med personer utan självinsikt.

Ytterligare ett tecken på vilken dålig argumenterare du är. Här försöker jag hjälpa dig att utvecklas som moderator och du börjar med förolämpningar som: "kryp tillbaka till den kloak du kom ifrån". Försök att hålla dina diskussioner till det relevanta, att du måste hävda dig genom förolämpningar är bara jobbigt och irrelevant att läsa.

Läs ditt eget inlägg och tolka det. Även om du inte kanske har det syftet med ditt inlägg så uppfattades det så av honom, läs igenom hur ditt inlägg är utformat så kanske du förstår.
Hade det kommit från vem som helst utom dig, som har tillfört forumet noll och ingenting, så skulle jag gärna ta åt mig av det. Men allt du lyckas göra är att gnälla på allt och alla, så med det i bakgrunden så är du en kloakråtta. Nu har jag iof klarat mig undan dig rätt bra och sen bryr jag mig mycket lite om personer som dig, men tyvärr är det andra som har råkat ut för dig och din skit, och det är beklagligt.

/mvh Ikh
2007-09-12, 17:51
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Hade det kommit från vem som helst utom dig, som har tillfört forumet noll och ingenting, så skulle jag gärna ta åt mig av det. Men allt du lyckas göra är att gnälla på allt och alla, så med det i bakgrunden så är du en kloakråtta. Nu har jag iof klarat mig undan dig rätt bra och sen bryr jag mig mycket lite om personer som dig, men tyvärr är det andra som har råkat ut för dig och din skit, och det är beklagligt.

/mvh Ikh
Återigen så försöker du flytta fokus ifrån det du inte kan bemöta.

Vad du har för åsikt om mig bryr varken jag eller de flesta i tråden sig om. Den här tråden handlar om dig och ditt modererande och det försöker jag diskuttera om här.

Det här är just varför jag inte tycker du passar som moderator. Du är för känslig och osäker och måste genast bara försvara dig och förolämpa då man kommer med kritik. Försök att svara på det istället, ditt kloak-babbel är bara larvigt att läsa.

P.S Märk att du tycker att jag sårar människor här på forumet då du själv är nazist/rasist och antagligen bryr dig väldigt lite om mänskliga rättgheter. Varifrån kommer denna plötsliga medkänsla och blödighet?
2007-09-12, 18:16
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Återigen så försöker du flytta fokus ifrån det du inte kan bemöta.

Vad du har för åsikt om mig bryr varken jag eller de flesta i tråden sig om. Den här tråden handlar om dig och ditt modererande och det försöker jag diskuttera om här.

Det här är just varför jag inte tycker du passar som moderator. Du är för känslig och osäker och måste genast bara försvara dig och förolämpa då man kommer med kritik. Försök att svara på det istället, ditt kloak-babbel är bara larvigt att läsa.

P.S Märk att du tycker att jag sårar människor här på forumet då du själv är nazist/rasist och antagligen bryr dig väldigt lite om mänskliga rättgheter. Varifrån kommer denna plötsliga medkänsla och blödighet?

Du kan "diskuttera" bäst du vill - faktum kvarstår; du är en enerverande, dryg pojkjävel.
2007-09-12, 18:20
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Du kan "diskuttera" bäst du vill - faktum kvarstår; du är en enerverande, dryg pojkjävel.
Din åsikt är noterad. Vill du tillägga något eller vill ta varje chans att skriva dina barnsliga inlägg om vad du tycker om mig? Jag finner dem roande så fortsätt gärna, tyvärr för din skull har jag dock svårt att se vad du tillför.
2007-09-12, 18:53
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Din åsikt är noterad. Vill du tillägga något eller vill ta varje chans att skriva dina barnsliga inlägg om vad du tycker om mig? Jag finner dem roande så fortsätt gärna, tyvärr för din skull har jag dock svårt att se vad du tillför.

Inte mycket alls, en liten personlig åsikt bara

Och att ha en sinnebild av all fradga på ditt tangent-bord inne i pojkrummet, förstås
2007-09-12, 19:41
Medlem
Suomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Inte mycket alls, en liten personlig läggning bara

Och att ha en sinnebild av min fradga på ett tangent-bord inne i ett pojkrum, förstås
Skulle det inte vara bättre att du skaffar en familj/umgås med din familj istället för att tillbringa tid på att skriva inlägg som detta?

Hade du varit 15-20 år hade jag förstått att du behövt hävda dig på det här viset. Men då du är 40 år är det svårare att förstå.
2007-09-12, 22:26
Medlem
Jens_Söderbergs avatar
Citat:
Eftersom jag inte har möjligheten att moderera i det här forumet, så kan jag inte heller använda mig av /mod Ikh. Jag avslutar alltid mina åtgärdet med mod Ikh, och här har jag inte gjort några åtgärder, därav inget avslut med /mod Ikh. Är rätt simpelt faktiskt. Anledningen till att jag använder /mvh eller /mod är för att man ska klara av att särskilja användaren från moderatorn. Och i den här tråden ser jag faktiskt ingen anledning att skilja dessa åt när jag svarar, då det mesta rör mig som person och inte mig som moderator.

/mvh Ikh

Ok, tack för svaret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in