2012-07-13, 19:28
Medlem
InfectedM-s avatar
Betalar oftast 10 kr/st för 40mg Ritalin. Ibland får jag någon/några extra, eller så byter jag 2 nypor meck för olika mängder.

Annars så får jag en karta Equasym 20mg för 40-50kr.

För Concerta 36mg så måste jag betala 25kr/st, vilket jag inte gör, så de köper jag inte.
2012-07-14, 14:27
Medlem
200kgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-
Betalar oftast 10 kr/st för 40mg Ritalin. Ibland får jag någon/några extra, eller så byter jag 2 nypor meck för olika mängder.

För Concerta 36mg så måste jag betala 25kr/st, vilket jag inte gör, så de köper jag inte.

10kr styck för Ritalin 40mg är inte dåligt. Concerta 25kr/st är ju inte så hemskt dyrt, men ingenting jag betalar, om jag nu måste knarka köper jag hellre något annat eller låter bli. Men finns ju folk som pungar ut över 35kr på concerta 36/54mg.
2012-07-14, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Har inte själv ADHD, men har aldrig hört talas om någon som varit på "utredning" och inte blivit diagnostiserad. Man går väl bara till husläkaren och säger att man är lite okoncentrerad så öser dom amfetaminpreparaten över patienten. Kanske även ta några koffeinpiller innan så att man ser lite stissig ut?

Jo, du har en bra synpunkt där. Jag kan inte bara skylla på användarna... Det har nästan blivit som du skrev förr i tiden, när amtetamin skrevs ut till överviktiga och snobbar. Och läkemedelsbolagen ser säkert till att läkarna uppmuntras att skriva ut mer metylfenidater (resor, konferans?). Jag inbillade mig iofs att utskrivningsrätten var avhängig en licens per överläkare - inte läkare vem fan som helst - men det kanske lobbyisterna trollat bort. Att ge familjeläkare licens...vafan, DET är sinnesjukt. En familjeläkare ska ju remittera vidare i frågor som de inte har kompetens för!!!

Det som jag tycker är läskigt är att idioterna som bluffar och säljer skiten (för det är "skit" i knarkarleden; jag har hört att du kan inte missbruka Concerta i samma styrkor som fultjack, då är risken för hjärtattack extremt stor) bidrar till att samhällets kostnader ökar. Så småningom blir då reglerna supertrånga och många av de som VERKLIGEN behöver metylfenidater kommer att få lida alla helvetes kval. För mig skulle det vara katastrof om man drog in medicinen, ens för en kort period. Har gjort några längre perioder utan Concerta, under översikt av överläkare, men det gick åt helvete; Visst, jag blev självsäkrare precis som förut, och mindre folkskygg. Men alla mina egenskaper som dragit mig i skiten återkommer; extrem impulsivitet med aggressiva utbrott. Men också hyperaktivitet som kan vara i oräkneliga timmar, varpå extrem trötthet i flera dagar följer. Detta fenomen är det många som tror att det är mano-depressivitet, men som i själva verket är typiskt för många med adhd (inte add).

Jag förstår att företagens piller känns tryggare än fultjack, men ni förstör för oss som inte har några alternativ.
2012-07-16, 14:43
Medlem
InfectedM-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 200kg
10kr styck för Ritalin 40mg är inte dåligt. Concerta 25kr/st är ju inte så hemskt dyrt, men ingenting jag betalar, om jag nu måste knarka köper jag hellre något annat eller låter bli. Men finns ju folk som pungar ut över 35kr på concerta 36/54mg.

Ne, det är jävligt bra! Nu fick jag dock 7st 30s för 70kr istället, men det nöjer jag mig med också. Nja, men ingenting jag betalar direkt, kanske om man hade varit färsking, då behöv man ju väldigt få, i alla fall när det gällde mig.

Ja, här omkring så kan man få sålt en burk för 1300. Vissa betalar 50kr/st, i alla fall för Ritalin. Men det är iofs gamla pundare, de som lagt av med smacket.
2012-07-20, 21:05
Medlem
binlindens avatar
jag får 30kronor för ritalin 40mg av en gubbe jag känner han har metadon så han behöver nått som inte syns på prover
2012-07-28, 12:39
Medlem
Tsavos avatar
Hej
jag fattar inte är det någon i denna tråd som faktiskt tar medicinen i medicinskt syfte?
Jag vet inte vart ni alla bor men att det skulle vara jätte lätt att få ut medicinen är ren skitsnack,
jag slutade få ut medicinen för ett par månader sedan då läkarna menade att min diagnos är för gammal och jag måste göra en ny utredning för att få medicin

under tiden har jag inte fått någon medicin alls och min vardag fungerar inte alls, jag förstår inte hur ni kan bli höga på detta i mitt fall blir jag bara mer lugn, samlade tankar, avslappnad och mindre hyper...

totalt omöjligt att ens hitta någon som vill erbjuda eller sälja sin medicin i väntan på utredningen så förstår inte alls hur andra här gör, medicinen har ett syfte och det är inte för att bli hög av det
2012-07-29, 22:00
Medlem
Brukar oftast betala allt från 600 till 800 per burk med 30 stycken 40mg Ritalina.
2012-07-30, 21:41
Medlem
Brukar lägga 20-25kr för 54or concerta.
2012-08-02, 21:52
Medlem
Concerta är en depå tablett. Hur fan kan ni bli höga på de? fast de e klart har man inte adhd så kanske man blir de.
2012-08-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahasdandhgoesd
Jo, du har en bra synpunkt där. Jag kan inte bara skylla på användarna... Det har nästan blivit som du skrev förr i tiden, när amtetamin skrevs ut till överviktiga och snobbar. Och läkemedelsbolagen ser säkert till att läkarna uppmuntras att skriva ut mer metylfenidater (resor, konferans?). Jag inbillade mig iofs att utskrivningsrätten var avhängig en licens per överläkare - inte läkare vem fan som helst - men det kanske lobbyisterna trollat bort. Att ge familjeläkare licens...vafan, DET är sinnesjukt. En familjeläkare ska ju remittera vidare i frågor som de inte har kompetens för!!!

Det som jag tycker är läskigt är att idioterna som bluffar och säljer skiten (för det är "skit" i knarkarleden; jag har hört att du kan inte missbruka Concerta i samma styrkor som fultjack, då är risken för hjärtattack extremt stor) bidrar till att samhällets kostnader ökar. Så småningom blir då reglerna supertrånga och många av de som VERKLIGEN behöver metylfenidater kommer att få lida alla helvetes kval. För mig skulle det vara katastrof om man drog in medicinen, ens för en kort period. Har gjort några längre perioder utan Concerta, under översikt av överläkare, men det gick åt helvete; Visst, jag blev självsäkrare precis som förut, och mindre folkskygg. Men alla mina egenskaper som dragit mig i skiten återkommer; extrem impulsivitet med aggressiva utbrott. Men också hyperaktivitet som kan vara i oräkneliga timmar, varpå extrem trötthet i flera dagar följer. Detta fenomen är det många som tror att det är mano-depressivitet, men som i själva verket är typiskt för många med adhd (inte add).

Jag förstår att företagens piller känns tryggare än fultjack, men ni förstör för oss som inte har några alternativ.
Så jäkla rätt.. om ni nu måste knarka, gör de på riktigt ff, detta är inte till för att knarka på, de har ju tom tagit bort substansen som gör en hög i både concerta och ritalin.
2012-08-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranc3r
Har inte själv ADHD, men har aldrig hört talas om någon som varit på "utredning" och inte blivit diagnostiserad. Man går väl bara till husläkaren och säger att man är lite okoncentrerad så öser dom amfetaminpreparaten över patienten. Kanske även ta några koffeinpiller innan så att man ser lite stissig ut?
De funkar inte så nu. Min utredning tog två månader med tester 2 dagar i veckan. Och jag lovar dig, du kan inte fejka adhd längre. Som tur är. Blir så jävla lack på er som säljer och på alla jävla nördar som går runt och skryter om era jävla drogproblem. Vakna upp ur dimman och ta ansvar för en gång skull..
2012-08-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InfectedM-

Dra den med rödluvan och vargen också.

Så du menar alltså att du betalar mindre än vad dem kostar att plocka ut? haha.
30mg kapslar ligger runt 17kr/st ala en burk.
1kr/mg lägger jag mitt för. Med tanke på hur potenta de faktiskt är, så är det minimum.
Och varför skulle Concerta kosta mer, när inte ens pundarna kan lösa upp skiten och skjuta skiten?
Haha, clown...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in