• 1
  • 2
2007-09-02, 20:09
Medlem
Kklas avatar
Är otroligt sugen på att skapa en egen dryck, inte sjävla innehållet, utan egen label och eget name, tillsammans med bryggeriets egen dricka.

vet ni något bryggeri som erbjuder en sådan tjänst ?

Handlar givetvis inte om enstaka flaskor, utan uppåt tusentalen.

hittade inget intressant när jag sökte, så ber om ursäkt ifall jag missar nåt.

MVH Kkla
Citera
2007-09-02, 20:26
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kkla
Är otroligt sugen på att skapa en egen dryck, inte sjävla innehållet, utan egen label och eget name, tillsammans med bryggeriets egen dricka.

vet ni något bryggeri som erbjuder en sådan tjänst ?

Handlar givetvis inte om enstaka flaskor, utan uppåt tusentalen.

hittade inget intressant när jag sökte, så ber om ursäkt ifall jag missar nåt.

MVH Kkla
Förstår inte riktigt hur du hade tänkt dig det hela. Menar du att bryggeriet skulle sponsra din idé och utveckla en annorlunda etikett designad av dig själv? Vilken nytta skulle de få ut av det?? Jag är nämligen säker på att de redan har sina egna designers som sysslar med dylika uppgifter. Har du någon utbildning eller erfarenhet på området?

~Paul~
Citera
2007-09-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Förstår inte riktigt hur du hade tänkt dig det hela. Menar du att bryggeriet skulle sponsra din idé och utveckla en annorlunda etikett designad av dig själv? Vilken nytta skulle de få ut av det?? Jag är nämligen säker på att de redan har sina egna designers som sysslar med dylika uppgifter. Har du någon utbildning eller erfarenhet på området?

~Paul~

Han vill köpa en produkt och få den med egendesignad etikett.

TS det har iaf tidigare gått, har vänner som beställt öl med egnaföretagets logga som tryck på burken kan ha varit Spendrups men jag är väldigt osäker.
Citera
2007-09-02, 20:38
Medlem
Kklas avatar
Citat:

~Paul~

nej nej, jag sponsrar för egna pengar. vill egentligen bara ha någon som kan producera min produkt.
Citera
2007-09-02, 20:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
nej nej, jag sponsrar för egna pengar. vill egentligen bara ha någon som kan producera min produkt.
Har jag fattat det rätt att du har recept för ölet och samtidigt designat dekalen själv?

Det du vill är således att ett större bryggeri skall koka din öl och använda din label?

~Paul~
Citera
2007-09-02, 20:44
Medlem
Ernst&Ettans avatar
Slottskällans bryggeri i Uppsala har tidigare gjort liknande jobb. Har ingen aning om vad det kan tänkas kosta, du får maila och fråga.
http://slottskallan.se/
Citera
2007-09-02, 20:47
Medlem
Kklas avatar
Citat:
Har jag fattat det rätt att du har recept för ölet och samtidigt designat dekalen själv?

Det du vill är således att ett större bryggeri skall koka din öl och använda din label?

~Paul~

nja, bryggeriet har eget recept.
Var inne på laserdome och såg att dom hade drycker med laserdome logga, så sa dom att ett bryggeri hade gjort det, men ingen aning om vilket.

Citat:
Ursprungligen postat av Ernst&Ettan
Slottskällans bryggeri i Uppsala har tidigare gjort liknande jobb. Har ingen aning om vad det kan tänkas kosta, du får maila och fråga.
http://slottskallan.se/

underbart, tack som attans
Citera
2007-09-02, 20:54
Medlem
dePauls avatar
OK, nu förstår jag vad du menar.

Det enda jag kan säga att det inte lönar sig

~Paul~
Citera
2007-09-02, 21:27
Medlem
Kklas avatar
Citat:
OK, nu förstår jag vad du menar.

Det enda jag kan säga att det inte lönar sig

~Paul~

Å andra sidan kommer jag väl knappast förlora på det ? I.o.m att t.ex LaserDome använder sig av det, och tvivlar på att deras ekonomichef tycker om att slösa pengar sådär ^^
Citera
2007-09-02, 21:34
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Å andra sidan kommer jag väl knappast förlora på det ? I.o.m att t.ex LaserDome använder sig av det, och tvivlar på att deras ekonomichef tycker om att slösa pengar sådär ^^
OK, testa och låt oss veta hur det gick

~Paul~
Citera
2007-09-03, 00:06
Bannlyst
Vet att flera studentkårer gjort detta till olika arrangemang.. Åbro har jag sett som producent i 9 fall av 10.. Så kontakta dom..

Dock lär du behöva ett utskänkningstillstånd om du inte vill göra detta med lättöl..
Citera
2007-09-03, 13:23
Medlem
korvgobbens avatar
Vet att Grebbestads bryggerier gör sådant oxå, vi hade eget öl på jobbet, på lite olika firmafester och event med företagets namn på....!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in