• 1
  • 2
2007-09-02, 15:53
Medlem
Har fljt serien "The Walking Dead" nu ett bra tag och den har fallit mig i smaken helt. Finns det flera andra liknande serier?

Det ska inte vara serier som bara r massa gore i utan de mste ha en en schysst handling ocks.
Citera
2007-09-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Har fljt serien "The Walking Dead" nu ett bra tag och den har fallit mig i smaken helt. Finns det flera andra liknande serier?

Det ska inte vara serier som bara r massa gore i utan de mste ha en en schysst handling ocks.

Jag tror det r rtt krt om du vill ha ngot som r likvrdigt The Walking Dead. Finns en ripoff p TWD som heter kort och gott "Zombi" men den r hemsk, stor varning utfrdas.
Citera
2007-09-02, 23:53
Medlem
Hatefuls avatar
Serierna om Dylan Dog. Gick i seriemagasinet och egen tidning bl.a.
Citera
2007-09-03, 14:37
Medlem
vains avatar
Dessa tv r riktigt bra. Snyggt tecknat, skn story och kaxiga karaktrer.

Zombies! : Feast
Zombies! : Eclipse Of The Undead

Och om du inte orkar bestlla dem p Amazon s finns de p Comics heaven i gamla stan.
Dock r de ca dubbelt s dyra dr. Kostar runt 200spnn styck.
Citera
2007-09-03, 17:14
Medlem
Gillade ocks Zombies! : Feast. Synd att de bytte tecknare mitt i dock.

Ngra fler tips:
(Frlag - Titel)
Avatar Press - Escape of the living dead/Night of the living dead. Inte lst men den ser rtt bra ut.
IDW - Zombies vs. Robots, Rekommenderas om du gillar Ashley Wood.
Image - Pieces for Mom - a tale of the undead (one-shot??) Fantastiskt bra faktiskt.
Marvel - Marvel Zombies / MZ vs. Army of Darkness, Rekommenderas varmt.

Slutligen mste jag tipsa om VRLDENS BSTA SERIE, i mitt tycke iallefall.
Ingen zombieserie som s men zombies r en stor och viktig, dock inte uteslutande, del av handlingen.
Dark Horse - The Goon
Citera
2007-09-13, 21:54
Medlem
Ok, ska kolla upp ngra av tipsen...

Tack s mycket allihopa!
Citera
2007-09-14, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pankamo
Har fljt serien "The Walking Dead" nu ett bra tag och den har fallit mig i smaken helt.

tack fr tipset, gillar den skarpt!
Citera
2007-09-14, 19:16
Medlem
Digums avatar
Filmen Shaun of the Dead finns som serie. D jag inte hittar den p Opium s du fr lsa den fr du en annan lnk istllet, 152:-. http://www.bokus.com/b/9781845761608...=search_result
Citera
2007-09-16, 12:04
Medlem
Kan inte rekommendera ngon av de Escape of the living dead serierna, typ ingen serie frn avatar r bra, prenumerarade p ngra av dem och dom r fan skit.

Zombies! Feast och ecplise var bra.

Marvel Zombies r mycket bra, ganska nyligen kom ju ven Marvel Zombies Vs The Army of Darkness ven den en hjdare. Kom ven en one-shot med Marvel Zombiesead Days

Om ngon mnad kommer ven Marvel Zombies 2!!
Citera
2007-09-18, 10:35
Medlem
Manny Calaveras avatar
Hller med att Zombie! Feast r riktigt bra.

Jag har 30 days of night p datorn men jag har inte lst dom n, verkar bra.

Raise the dead har jag ocks p lager, ska brja lsa den snart, verkar ocks bra.

Jag kommer med edit nr jag lst dom tv.

Jag har George A. Romeros Toe Tags men gillar inte tecknandet lika mkt som dom tv andra.
Citera
2007-09-26, 01:03
Medlem
Vafan , skulle precis starta just den hr trden , och s fanns den redan mitt framfr nosen p en!
Letar febrilt efter serier som liknar The Walking Dead , men kanske lite mer omoralisk och lite mindre prktiga och pk-karaktrer som jag end tycker det r i TWD.
Vore kul att veta om dom planerar att ge ut fler nummer av TWD fr vrigt, str ju end To Be Continued i slutet.

Tycker personligen 28 Days Later - The aftermath , som frklarar lite mer om ragevirusets uppkomst r riktigt bra , men s r jag r helt sld p filmerna ocks (och ja jag r medveten om att denna igentligen inte klassas som kta zombieserie)

Zombie Tales r rtt underhllande , som r en samling kortare serier och vissa med lite annorlunda "take" p fenomenet p ett lite mer skojfriskt vis.

Rekomenderar ej Zombie Highway ; zombierna har inte ens ngot syfte i serien ver huvud taget....ven om karaktrerna r lite skna.
Citera
2007-09-27, 12:54
Medlem
Varulvs avatar
Vart kan man f tag p "The Walking Dead"? Jag vill kunna f tag p alla nummer givetvis s jag hnger med i serien.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in