Det här med att intstallera OS X på en random-pc är inte definitionsmässigt "olagligt". Däremot bryter det mot Apples användaravtal. Men ett användaravtal är inte en lag på något sätt, tack och lov.
Det har mej veterligen inte prövats i domstol, vare sig i Sverige eller nån annan stans, så om det är olagligt vet nog ingen än.
Att Apple, eller nåt annat företag, säjer "Använd vår produkt på det här viset och inte på något annat vis" har ingenting med lagar att göra.
OnT: Jag har både en Macbook och en Win7 dator. Macen jobbar jag på och Winburken spelar jag på. Mac OS känns (inte att det ÄR, men känns) en miljard gånger stabilare än Windows, även om Win7 är ett jättelyft mot Vista.
Vill man pilla med hårdvaran, byta grafikkort, tweaka och fixa så är det en stationär PC med Windows eller Linux som gäller. Vill man ha en mer "komplett" maskin där hård- och mjukvaran lirar bättre ihop utan massa pysslande och utan virus är Macen bättre.
För att sammanfatta hur just JAG tycker (finns säkert andra åsikter kan jag tro...

):
Spel, hårdvarumeckande = PC med Win
Hårdvarumeckande och pillande med systemet, jobb, surf etc. = Linux
Jobb, surf, etc. + stabilitet = Mac med OS X
Finns såklart undantag; Det GÅR att spela på en Mac och Linuxmaskiner, men som spelmaskin är Win överlägset.