• 7
  • 8
2007-10-03, 17:50
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Appropå Virus och Mac.

Du kan ha virussmittade saker i din mac fast du vet inte om det. Tillika så sprider du skiten vidare till andra av just samma anledning.
No shit Sherlock...
Akta hjärncellen och låt vuxna människor prata här.

När man bryter strömmen till en lampa, fungerar den då? Samma princip....
Men gå tillbaks till ditt XP och uppdatera virus&trojan skydd så hela ditt skitsystem ryker så softar jag med min uptime på 5 veckor...
2007-10-04, 15:43
Medlem
LasseLarssons avatar
Kanske lite OT, men om man köper en intel processor till en pc, går det att installera OSX på den då?
2007-10-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Kanske lite OT, men om man köper en intel processor till en pc, går det att installera OSX på den då?

Nej.
2007-10-04, 18:02
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson

ja, med massa krångel och det är inte lagligt vad jag vet
2007-10-04, 18:06
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Eftersom att LasseLarsson fick två svar som sade emot varandra så informerar jag om att det är The Sidewinder som har rätt. Det går med en AMD också, med ännu mer pill.

Det kallas förövrigt hackintosh.
http://www.osx86project.org/
2009-12-05, 10:46
Medlem
Det här med att intstallera OS X på en random-pc är inte definitionsmässigt "olagligt". Däremot bryter det mot Apples användaravtal. Men ett användaravtal är inte en lag på något sätt, tack och lov.
Det har mej veterligen inte prövats i domstol, vare sig i Sverige eller nån annan stans, så om det är olagligt vet nog ingen än.

Att Apple, eller nåt annat företag, säjer "Använd vår produkt på det här viset och inte på något annat vis" har ingenting med lagar att göra.

OnT: Jag har både en Macbook och en Win7 dator. Macen jobbar jag på och Winburken spelar jag på. Mac OS känns (inte att det ÄR, men känns) en miljard gånger stabilare än Windows, även om Win7 är ett jättelyft mot Vista.

Vill man pilla med hårdvaran, byta grafikkort, tweaka och fixa så är det en stationär PC med Windows eller Linux som gäller. Vill man ha en mer "komplett" maskin där hård- och mjukvaran lirar bättre ihop utan massa pysslande och utan virus är Macen bättre.

För att sammanfatta hur just JAG tycker (finns säkert andra åsikter kan jag tro... ):
Spel, hårdvarumeckande = PC med Win
Hårdvarumeckande och pillande med systemet, jobb, surf etc. = Linux
Jobb, surf, etc. + stabilitet = Mac med OS X

Finns såklart undantag; Det GÅR att spela på en Mac och Linuxmaskiner, men som spelmaskin är Win överlägset.
2009-12-05, 10:53
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat67
Det här med att intstallera OS X på en random-pc är inte definitionsmässigt "olagligt". Däremot bryter det mot Apples användaravtal. Men ett användaravtal är inte en lag på något sätt, tack och lov.
Det har mej veterligen inte prövats i domstol, vare sig i Sverige eller nån annan stans, så om det är olagligt vet nog ingen än.

Att Apple, eller nåt annat företag, säjer "Använd vår produkt på det här viset och inte på något annat vis" har ingenting med lagar att göra.

OnT: Jag har både en Macbook och en Win7 dator. Macen jobbar jag på och Winburken spelar jag på. Mac OS känns (inte att det ÄR, men känns) en miljard gånger stabilare än Windows, även om Win7 är ett jättelyft mot Vista.

Vill man pilla med hårdvaran, byta grafikkort, tweaka och fixa så är det en stationär PC med Windows eller Linux som gäller. Vill man ha en mer "komplett" maskin där hård- och mjukvaran lirar bättre ihop utan massa pysslande och utan virus är Macen bättre.

För att sammanfatta hur just JAG tycker (finns säkert andra åsikter kan jag tro... ):
Spel, hårdvarumeckande = PC med Win
Hårdvarumeckande och pillande med systemet, jobb, surf etc. = Linux
Jobb, surf, etc. + stabilitet = Mac med OS X

Finns såklart undantag; Det GÅR att spela på en Mac och Linuxmaskiner, men som spelmaskin är Win överlägset.

Du bumpar en två år gammal tråd med den "stora" sanningen att Win är maskinen för spelande osv.

Att väcka gamla trådar är OK om man tillför något nytt men det tycker jag inte att du gör. Så jag låser den och låter den sakta somna om

/Mod
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in