Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Sist jag var p kina-resturang s t min syster ngot mjkigt med kyckling. D var kycklingen frst kokt, fr att sedan blandas med grnsaker och enkel redning. Det renderade en vattnig, fullstndigt smakls kyckling utan ngon kryddning alls. Otligt.
Jag och min Ex upplevde ngot liknande. kte frbi stra Sjukhuset och sg en skylt dr det stod "Thai Hmtmat".
S vi kte in p smgatorna tills vi hittade den nmnda butiken. Det var ngon slags thailndsk diverseaffr med bde det ena och det andra. Som det visade sig s var matlagningen endast en bisyssla.
Vi bestllde en kycklinggryta, betalade 45:- kronor var och kte hem. Vl hemma och hungringa s gick vi loss p denna "gryta".
Lt mig sga att det var antagligen det mest verprissatta och vrdelsa jag tit i hela mitt liv, kanske med undantag av en pizza i smlndska Bor.
Fr det frsta s var det ingen gryta, utan snarare en vattnig tunn soppa. Konsistensen p kttet var lik den p ett ldre bildck och det fanns varken smak eller kryddning. Till "grytan" fick vi med oss var sin fingerborg med ris som liknade Uncle Bens allroundris, dock med ett undantag. Det var inte frdigtkokt.
Med tanke p portionernas mikroskopiska storlek s mste den hr "mltiden" vara den allra dyraste jag ngonsin kpt.
~Paul~