Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-02, 11:50
Medlem
Rosles avatar
Jag har på senaste tiden kännt ett konstigt men ganska kraftigt tryck i bröstkorgen ibland när jag böjer mig ner mellan mina set. Senast jag kände det var i fredags när jag körde biceps och mage. Måste även nämna att det var innan jag började köra mage det kändes.
Smärtan är svår att beskriva, det känns mest som ett tryck, men lite ont gör det i mag- och bröstpartiet. Någon som känner igen sig eller har någon aning om vad som försiggår?
Citera
2007-09-02, 15:20
Medlem
Träningsvärk? Inte en aning kolla med läkare
Citera
2007-09-02, 15:50
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvällsdopp
Träningsvärk? Inte en aning kolla med läkare

Hah, lustigt. :P Jag är inte särskilt orolig, därför har jag inte kollat med någon läkare än. Men får jag inga svar så kanske det är lika bra att jag kollar upp det.
Citera
2007-09-02, 17:08
Bannlyst
när jag började gymma så hadde jag lite små ont i mittenpartiet av bröstkorten, och knäppte till så fort jag böjde bak armarna och stretchade lite, blev dock bra efter en stund är nog bara kroppen som är ovan att träna eller muskelfästen eller något som är stela, fast kolla med läkare är väll ett tipps.
Citera
2007-09-02, 17:45
Medlem
Rosles avatar
Mhmm. Det bör dock inte ha någonting med ovanhet att göra då jag gymmat ungefär ett år. Med de sista månaderna väldigt seriöst. Det här med muskelfästen har jag funderat på, men då "symptomen" känns mer som ett stort tryck så har jag uteslutit detta. Dock inte på några vettiga grunder annat än känsla.

Edit: Vid närmare eftertanke kanske jag borde postat denna tråd i Medicin och Hälsa.
Citera
2007-09-02, 19:06
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosle
Jag har på senaste tiden kännt ett konstigt men ganska kraftigt tryck i bröstkorgen ibland när jag böjer mig ner mellan mina set. Senast jag kände det var i fredags när jag körde biceps och mage. Måste även nämna att det var innan jag började köra mage det kändes.
Smärtan är svår att beskriva, det känns mest som ett tryck, men lite ont gör det i mag- och bröstpartiet. Någon som känner igen sig eller har någon aning om vad som försiggår?

Känner du dig överdrivet trött? i så fall ska du nog kolla upp det. Kör du koffein eller nåt uppigande??. Jag har oxå tryck över bröstet, särskillt när jag kört bröst o mage o även stress o när man e pressad, Det brukar gå över efter streching o lite vila mellan övningarna. Börja stretcha mer o kör rätt streching för bröst muskelaturen
Citera
2007-09-02, 19:16
Medlem
Rosles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluffo
Känner du dig överdrivet trött? i så fall ska du nog kolla upp det. Kör du koffein eller nåt uppigande??. Jag har oxå tryck över bröstet, särskillt när jag kört bröst o mage o även stress o när man e pressad, Det brukar gå över efter streching o lite vila mellan övningarna. Börja stretcha mer o kör rätt streching för bröst muskelaturen

På senaste tiden har jag faktiskt kännt mig tröttare än vanligt. Överdrivet är kanske att ta i, men tröttare än vanligt känner jag mig. Hade du några speciella spekulationer om problemet med tanke på att du frågade?
Citera
2007-09-02, 20:02
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
På senaste tiden har jag faktiskt kännt mig tröttare än vanligt. Överdrivet är kanske att ta i, men tröttare än vanligt känner jag mig. Hade du några speciella spekulationer om problemet med tanke på att du frågade?
Blir man tröttare så är ska man vara uppmärksam för hjärtat.. Boka tid hos läkare o gör EKG o kanske tilloch med utraljud på hjärtat om det skulle vara fel på EKG sen kolla natrium, kalium, B- Leukocyter "vita blodkroppar" B-hb"röda blodkroppar" Crp "infektion"CKMB "hjärt fel" kratinin "njurar, Alat aslat Lever". B-glucos "socker i blodet" mm mm Kolla även urinet!! Där ser dom om det skulle vara något. Be dom ta dessa prover Det brukar väl vara rutin prover som dom brukar att ta, se det som en hälsoundersökning.. Alltid bättre att vara på den säkra sidan
Citera
2007-09-02, 20:19
Medlem
Kent-Ronnys avatar
Infektion i hjärtmuskeln?: http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=121
Citera
2007-09-02, 20:22
Medlem
Rosles avatar
Jävlar. Det där lät inte som några höjdare
Citera
2007-09-02, 20:30
Medlem
Bluffos avatar
Citat:
Jävlar. Det där lät inte som några höjdare

Då borde du haft feber.. Oroa dig inte, det tar för mycket energi.. men kolla upp ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in