Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-09-01, 19:02
Medlem
von_Smartasss avatar
Såg idag idag en 45-årig man med mårkblått nagellack på sina tånaglar på en familjeorienterad tillställning.. Möjligvis är detta inte speciellt konstigt eller onaturligt. Men jag frågar mig ändå; vad är motivet bakom detta?
För att ge ytterligare info var han lite småfet, ganska stillöst klädd med en fru/sambo likaledes småfet och stillös och ett barn i tio-årsåldern. Inga exklusiva märken på kläder, skor eller klocka. Inget som tydde på medvetenhet för det yttre. varför har man då välmålade blåa tånaglar???
Citera
2007-09-01, 19:04
Medlem
jumpcuts avatar
Varför såg du hans tånaglar?
Citera
2007-09-01, 19:44
Medlem
Hade han varit 40 och bott i Helsingborg hade jag kunnat svara på det.
Citera
2007-09-01, 20:08
Medlem
zTeNs avatar
Vem vet, han kanske har klämt alla tår och på så sätt fått varenda tå att bli blånaglar?
Fast det är klart, om det var metallic i lacken så kan vi väl utesluta att han har klämt sig..
Citera
2007-09-01, 20:24
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Han bejakar sin kvinnliga sida Någon mer psykologisk utveckling på det kan jag inte ge .
Citera
2007-09-01, 20:28
Medlem
I programmet Dirty Jobs som jag brukade se på Discovery Mix (innan de jävlarna på comhem tog den kanalen ifrån mig ) såg jag en gång i ett avsnitt en betongarbetare i 40-årsåldern med målade tånaglar. Programledaren undrade också varför han hade målat sina tånaglar. Kanske är det en ny trend?
Citera
2007-09-01, 20:45
Medlem
Thim89s avatar
lite trend är de, seal målar dom ju svarta tex. men näe, ser inte spec tufft ut.
Citera
2007-09-01, 21:00
Moderator
MondoBizarros avatar
Gissningsvis förlorat ett vad eller dummat sig på fyllan.
Ibland behöver det inte vara svårare än så.
Citera
2007-09-01, 21:04
Medlem
Mockens avatar
Hade det inte varit enklast att fråga honom? Då hade du väl fått svar direkt.
Citera
2007-09-01, 21:32
Medlem
leiferiksons avatar
småfet, stillös: sova på soffan
10årigt barn:10åriga flickor brukar exempelvis äga nagellack med smaklösa färger.
slutsats: Skoja med pappsen när han sover middag och måla tånaglarna. Och att pappsen då också har bra humor och låter det vara.

Eller så kanske han tappat nåt hårt på båda fötter och fått 10 st blåtår.

Sen vet man aldrig vad folk är för ena. Målade tånaglar kanske är det enda han har kvar av sitt forna jag efter några härjade år med familj. Fiskarna i de lugnaste vattnen heter det ju som sagt.
Citera
2007-09-01, 21:44
Medlem
dA_1_nibblahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thim89
lite trend är de, seal målar dom ju svarta tex. men näe, ser inte spec tufft ut.

Menar du Navy SEALs?
Citera
2007-09-01, 21:55
Medlem
jan-es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Menar du Navy SEALs?

Nä han menar du-är-så-jävla-rolig-/-talanglös
Citera
  • 1
  • 2