För övrigt så är hög intelligens som Dominka befunnits ha ingen intäkt för några direkta stordåd Även Josef Megele hade hög iQ men det han åstadkom är väl inget att skryta med direkt.
Jag tror för övrigt att det där med hennes höga intelligens är en ren bluff. Jag har haft en del att göra med henne (jobbrelaterat) och inte sett några som helst tecken på någon hög intelligens.
Mafioso backar 35 procent
Dominika Peczynskis pr-byrå Mafioso minskade försäljningen mellan 2006/2007 och 2007/2008.
Mafiosos omsättning under perioden juni 2007 till juli 2008 landade på 1.851.484 kronor. Det är en minskning på 35 procent jämfört med motsvarande period 2006/2007.
Rörelseresultatet gick från knappt 350.000 kronor till -166.333 kronor. Resultatet på sista raden klockade in på 159.174 (125.810) kronor. Byrån hade under perioden i snitt 5,5 anställda.
Mafioso har uppdrag från företag som Austrian Airlines, miljonärstidningen Connoisseur och Swedish Match.
Nyligen startade byrån en pr-skola. För 15.000 kronor får studenterna en treveckorslektion i pr-hantverket.
Otur i affärer och otur i kärlek-hon kommer nog tillbaka ändå tror jag....
Citat:
Det räcker inte med att pr-byrån Mafiosos omsättning minskade med så mycket som 35 procent det senaste året. Hennes förhållande med pojkvännen Christian Ekström tog dessutom slut för några veckor sedan. De hade då varit tillsammans i drygt två och ett halvt år.
Jag tror för övrigt att det där med hennes höga intelligens är en ren bluff. Jag har haft en del att göra med henne (jobbrelaterat) och inte sett några som helst tecken på någon hög intelligens.
Ninos Icho, studerande vid Medieskolan i Stockholm, nekades praktikplats på Mafioso - med förklaringen att pr-byrån bara anställer homosexuella. "Jag känner mig kränkt och diskriminerad", säger Ninos Icho, som har beslutat att gå vidare med fallet.
Hon säger att Ninos Icho nekades plats på grund av bristande kompetens och research, bland annat ska han enligt Dominika Peczynski ha trott att han befann sig på en reklambyrå. Men i stället för att säga de sanna skälen till varför Ninos inte fick praktik valde Dominika Peczynski att säga att Mafioso bara anställer homosexuella.
- Jag ville vara snäll mot honom, säger hon.
Eh...
Senast redigerad av William Haines 2009-02-19 kl. 16:53.
Hon jobbade på grönalund i string och mini trosa på en planka som vikade om man kastade en boll mitti prick, då föl hon i vattnet till allas stora förtjusning. men hon fick sparken när det fram gick att hon ljugit om sin ålder hon sa att hon var 18 men var bara 15..............
Jag har också testat min intelligens. Den är väldigt hög vill jag säga, men jag är inte så himla snygg för det.
Från Dominikas blogg: Sluta blogga?
Published: Igår, 09:24
Citat:
Jag har inte bloggat på hela helgen, det märker ni kanske. Jag har dels inte direkt haft något att skriva om eftersom jag inte gjort något särskilt och dels så tycker min psykolog att jag ska sluta blogga. Jag har ju trots allt en utmattningsdepression och hon tycket att det kanske kan räcka med att driva ett företag och skriva en bok. Vad vet jag? Vad tycker ni?
Så här kommenterar hennes läsare:
Skrevs: Igår, 12:11
Från: Ej registrerad medlem
Sluta o blogga din mobbare!!!!
Skrevs: Igår, 11:58
Du bör sluta blogga.
Det viktigaste är att du mår bra, det gör du inte ännu så lägg ner din blogg och satsa på din dotter, dig själv, ditt företag istället.
Hoppas du snart kan komma igen med en helt ny blogg, en blogg som visar dig från en annan vinkel, då du är frisk och mår bra. Utan blottor som skadar dig mer än hjälper dig.
Krya på dig.
Skrevs: Igår, 11:14
Nej nej nej sluta inte!!! Det finns ingen annan som är som du och du är till så mycket glädje för oss som läser. Jag förstår i och för sig att det kanske blir för mkt för dig, men för många av oss är du nog en hjälp. Att nån som är snygg, framgångsrik kan må dåligt och dessutom inte hymla med det gör alla fall att jag känner mig mer normal och vågar prata om när inte jag mår så kanon alla dar. KRAM KRAM och åter KRAM
Skrevs: Igår, 11:10
Jag håller helt med, du borde sluta blogga, inte för att du inte är duktig, relevant eller intressant att läsa om, utan helt 100% för din egen skull. När du väl känner dig stark och återställd så kan du komma tillbaka helt enkelt. Det kunde iofs vara bra för många att följa en person som mår dåligt och relatera till henne och se henne "komma tillbaka", men inte på bekostnad av din mentala hälsa. Gör det rätta, ta en paus från detta och kom tillbaka starkare!!! : )
Skrevs: Igår, 11:02
Nej, du får inte sluta blogga!
Vi behöver sådana kvinnor som du!
Skrevs: Igår, 11:01
bättre o sluta!
du tar ju inte detta så seriöst som du skrev tidigare!!!
Skrevs: Igår, 10:53
Lider du av riktig utmattningsdepression klarar du inte av att sköta PR-byrå och skriva bok Dominika. Det är så trist att denna diagnos används så lättvindigt. Det gör att trovärdigheten för diagnosen urholkas och att de som faktiskt har utmattningsdepression inte tas på allvar. Jag vet inte vad du är ute efter, sjukpenning om byrån skulle gå omkull?
Skrevs: Igår, 10:50
Nämen- varför sluta blogga? Däremot borde du kanske ändra format o inriktning på din blogg? radera rubbet o börja om från början när du känner dig lite starkare? Skippa allt emotional stuff som är jobbigt och var lite mer säljande istället: ;-) Det tjänar du mer på i längden, det är jag övertygad om. Du kommer inte tappa läsare, det tror jag inte. Gör om, gör rätt! Lycka till i fortsättningen oavsett vad du väljer att göra. Kram
Skrevs: Igår, 10:45
Absolut SLUTA BLOGGA, att lämna ut sig till allmänheten är energidränderande! Jag tycker du ska göra det för din skull.
Sluta blogga, va ifred med ditt liv och va ifred med dig själv ett tag.
Jag kommer iofs att sakna dig!!! Satsa på att bli krönikör istället, på regelbunden basis menar jag...
Kram, ta hand om dig och Hannah, det är det som gills vettu!
Skrevs: Igår, 10:38
Vore jätte tråkigt om du slutade, du är en frisk fläkt som jag får inspiration av,,
men jag förstår om du inte orkar, det tar mycket energi. Gör som du känner...Kramis!!
Skrevs: Igår, 10:35
Vore underbart! Världen behöver inte ytliga fjollor som dig...
Skrevs: Igår, 10:32
Vet du vad jag tycker? jag tycker att du borde RADERA hela bloggen, ta en liten paus tills du mår bättre, och sedan börja om från början. :-) Bloggen ger dig mycket publicitet o nya läsare, sålda böcker osv osv. Den kan vara bra att behålla... trots allt. :-) Men kanske inte blogga just nu, utan lite längre fram? När man vandrat i mörkret ett tag kan det vara bra att börja om på en tom sida?
Skrevs: Igår, 10:30
Om det bästa för dig är att sluta blogga - så ska du sluta blogga.
Isåfall hoppas vi att du kommer tillbaka när du mår bättre. Din blogg är uppskattad, och dessutom vill vi kunna föja dig och ditt liv.
Skrevs: Igår, 10:29
Sluta direkt, så dumt att lämna ut sig som du gjort ! jag visste inget om dig innan
NU =( har jag tyvärr fått en uppfattning som jag HOPPAS är fel. Men skit i det SLUTA för ditt eget bästa. Bloggen tar energi, alla kommentarer som du ska bemöta/bloggtroll nä skit i bloggen//lycka till
Och idag meddelade Dominika hur det kommer att bli med "psykbloggandet":
Så här blir det
Published: Idag, 09:41
Så här får det bli: jag hade ett samtal med Miss Inga igår där jag sa att jag vill sluta blogga.
Miss Inga blev uppriktigt ledsen och då kände jag inte riktigt att det var läge att lägga av.
Min psykolog anser att jag ska sluta blogga av ett skäl - bloggtrollet. Hon tycker att han blir en för stor stressfaktor i mitt liv. Det är egentligen inte själva bloggandet hon opponerar sig emot utan att jag ska skydda mig själv från negativ input. Det har hon helt rätt i.
Jag vill väldigt gärna ha öppna kommentarer på bloggen, det ger det hela en annan dynamik, men eftersom jag har fått ett psykfall på halsen som inte verkar ha något bättre för sig än att sitta här och spy galla så går det inte.
Med andra ord - jag kör vidare men stänger helt för anonyma kommentarer. Vill ni kommentera så är det inte svårare än att ni reggar er som medlemmar på Hanky. Det tar någon minut bara.
Jag vet inte heller om jag orkar vara särskilt rolig eller fyndig. Mitt liv ter sig inte så just nu och om en blogg är till för att på något spegla bloggarens liv så är det så det får vara till någon annan sinnesstämning infinner sig. Hur länge det dröjer vet jag inte. Inte så länge, hoppas jag.
Jag tycker detta fenomen är intressant...
Hur långt kan bloggare gå för att få uppmärksamhet och klirr i kassan? Och hur hårt kan en "chefredaktör" blunda?
Now now. Kan det inte vara så enkelt att många kallar sig för "Dominika" just för att det påminner om "domina" alltså en dominant kvinna??
Nu får du ta det lite lugnt.
Ang. att slicka sig om läpparna som nämns i flera inlägg:
Jag har också hört talas om stickningar i nerverna, det kan vara en orsak att man slickar sig om munnen, en ren reflex - som att klia sig.
Man blir väldigt torr i munnen och om läpparna av psykofarmaka...
Jag tycker detta fenomen är intressant...
Hur långt kan bloggare gå för att få uppmärksamhet och klirr i kassan? Och hur hårt kan en "chefredaktör" blunda?
Ärligt talat - varför har inte Hanky, Spotlife, Glife, etc. infört en granskningsfunktion? Så jävla svårt är det inte.
Och om Dominika mår dåligt av att någon dillar skit om henne, så är det nog inte en alltför dum idé att dra sig tillbaka från allmänheten en dag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!