2008-11-18, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Now now. Kan det inte vara så enkelt att många kallar sig för "Dominika" just för att det påminner om "domina" alltså en dominant kvinna??
Nu får du ta det lite lugnt..
Nä, så enkelt kan det inte vara av den enkla anledningen att en "professionell" dominant kvinna kallas dominatrix! Domina är en kvinna som gillar att dominera sin partner privat och icke-affärsmässigt. Vidare så brukar dominatrixer kalla sig "mistress" eller något liknande före namnet. Fråga Camilla A nästa gång ni chattar!

On Topic: Jag minns när Army of Lovers var stora och Dominika blev medlem där, att det var en massa snack från alla håll, inte minst från henne själv, om vad hon hade gjort i "sex-svängen", om hälften av det var sant så har hon gjort mycket "intressant"! Det tråkiga är att jag inte minns exakt vad det var som sades...

Citat:
Ang. att slicka sig om läpparna som nämns i flera inlägg:
Jag har också hört talas om stickningar i nerverna, det kan vara en orsak att man slickar sig om munnen, en ren reflex - som att klia sig.
Tänk, jag som slickar mina läppar när de råkar vara torra, vilka associationer det kan ge upphov till!
Citera
2008-11-18, 17:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKraus
Nä, så enkelt kan det inte vara av den enkla anledningen att en "professionell" dominant kvinna kallas dominatrix! Domina är en kvinna som gillar att dominera sin partner privat och icke-affärsmässigt. Vidare så brukar dominatrixer kalla sig "mistress" eller något liknande före namnet. Fråga Camilla A nästa gång ni chattar!

On Topic: Jag minns när Army of Lovers var stora och Dominika blev medlem där, att det var en massa snack från alla håll, inte minst från henne själv, om vad hon hade gjort i "sex-svängen", om hälften av det var sant så har hon gjort mycket "intressant"! Det tråkiga är att jag inte minns exakt vad det var som sades...

Tänk, jag som slickar mina läppar när de råkar vara torra, vilka associationer det kan ge upphov till!
Men kan du lägga av att förfölja mig i hundra trådar.
Jag är inte intresserad! Och jag chattar inte med CA, verkar som att din tjallare har fel på uppgifterna!

Och *suck* "Domina" är det svenska uttryckets översättning av det anglifierade /latinifierade "dominatrix".

Och stickningar i läpparna är en (ovanlig) biverkning av Restylane, mfl behandlingar
Citera
2008-11-18, 21:43
Bannlyst
Citat:
Men kan du lägga av att förfölja mig i hundra trådar.
Jag är inte intresserad! Och jag chattar inte med CA, verkar som att din tjallare har fel på uppgifterna!
Min "tjallare" är CA själv, men det får ni reda ut sinsemellan. Det kan bli en intressant cat-fight i 100+ kilosklassen

Citat:
Och *suck* "Domina" är det svenska uttryckets översättning av det anglifierade /latinifierade "dominatrix".
Citat:
Till skillnad från den vanligare benämningen domina, används dominatrix ofta om någon som dominerar yrkesmässigt, som även kallas för pro-domina.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Domina

Fast du kan ju alltid hävda att Wikipedia har fel eller att jag tolkar det fel.

Citat:
Och stickningar i läpparna är en (ovanlig) biverkning av Restylane, mfl behandlingar
Jag stoppar inte skit i mina läppar, så jag har ingen aning om sådant!
Citera
2008-11-19, 02:05
Medlem
Dominika fick sin IQ testad i TV för länge se'n och scorade i Mensa-nivå. Smart tjej. "Det bevisar att man kan vara intelligent trots att man har stora tuttar!" var hennes kommentar. Tre andra testades i samma program, Jonas Hallberg kommer jag ihåg, som hade strax under normal IQ (det förvånade mig eftersom han är rätt beläst). De andra två låg strax över normal IQ.

Men för att återgå till Dominika så är hon väl mest aktuell just nu för sin nya kokbok som vunnit Måltidsakademiens pris för årets bästa etniska kokbok. Inte så spännande
Citera
2008-11-19, 18:33
Bannlyst
Citat:
Fast du kan ju alltid hävda att Wikipedia har fel eller att jag tolkar det fel.

Det var det dummaste jag hört! Wikipedia är ett källforum som artiklar är skrivna av privatpersoner. Du kan inte ens använda Wikipedia för en uppsats på högskolan, just för att det är en oerhört oseriöst forum.
Citera
2008-11-19, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Det var det dummaste jag hört! Wikipedia är ett källforum som artiklar är skrivna av privatpersoner. Du kan inte ens använda Wikipedia för en uppsats på högskolan, just för att det är en oerhört oseriöst forum.
Du har inte lyssnat på dig själv, märker jag. För att göra dig informerad kan jag upplysa dig om att att skriva på FlashBack inte ger några högskolepoäng att räkna tillgodo. Jag vet att Wikipedia i sina tråkigaste stunder är inkorrekt, men sådana artiklar tenderar att vara på subjektiva ämnen såsom politik och trosuppfattningar. När det gäller sexuella preferenser har jag då aldrig funnit några felaktigheter där.
Men du hackar på mig bara för att just hacka, så jag inser att du inte bryr dig om fakta.
Det gör du förresten aldrig, din j-vla mytoman!
Citera
2008-11-19, 18:58
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:

Vad menar du med INTE ENS använda det på högskoleuppsatser. Du menar alltså att högskoleuppsatser har låga krav när det gäller källkritik jämfört med annat skrivande eller diskuterande?

Sen har du fel i att det är ett oerhört (ojdå!) oseriöst forum. det är inte vem som helst som skriver där. Och det dom skriver är ju ständigt utsatt för granskning. Betydligt mer så än nationalencyklopedin som numera mest förekommer som pappersåtervinning.

Det är bara gamla kufar som inte förstått sig på fenomenet som gnäller. Det är naturligtvis inte meningen att wiki ska användas för vetenskapliga publikationer men som ett otroligt lätttilgängligt och ständigt uppdaterat hjälpmedel.

Wikipedia duger mer än väl åt dig, som varken forskar eller har ett akademiskt jobb, skulle jag tro.
Citera
2008-11-19, 19:48
Medlem
torstenhingstens avatar
Citat:

satan vad dumt inlägg
Inte ens??? skriver man en uppsats på 15 poäng måste alla källor vara seriösa...ofta krav på mer än 50 % är vetenskapliga artiklar
Citera
2008-11-19, 20:02
Medlem
FarbrorFesters avatar
Playboy

Ingen som nämnt att hon vek ut sig i Svenska Playboy ännu? (extremt kortlivad tidning, eller som dom säkert själva vill bli ihågkomna - kortlivat Magasin)
Citera
2008-11-19, 20:11
Medlem
potatislandets avatar
Jaså vilket nummer? För jag vill minnas att Tina Leijonberg skymtades i premiärnumret. Kom det ut så många fler?
Citera
2008-11-19, 22:55
Medlem
FarbrorFesters avatar
Det verkar varit det absolut första svenska numret av tidningen! (December 1998)
efter extremt lite letande har jag hittat en länk.
Men det verkar inte direkt vara rätt forum att posta länken i.

Är rätt ny här och måste påstå att jag bara skummade igenom "användar avtalet"
Citera
2008-11-19, 23:14
Medlem
gizas avatar
Hon har sålt telesex.
Något hon berättat om i Vecko Revyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto