• 2
  • 3
2007-11-04, 17:56
Medlem
apskeletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte så mycket prat om tillbehören.

Ansjovis och kapris vem kom upp med den iden?
För det är ju inte rätt för den AT WS som dom gör,dom har citron som ett tillbehör.

Personligen gillar jag ansjovis,kapris och citron till min WS.
Men det är jag det

Potatis olika deslag verkar populärt.
Vad kan användas mer tro?
Tänker på ris och pasta men när jag smakar runt i huvudet så kommer jag inte fram till nått som funkar så bra.
Inte utan sås i alla fall men då tycker jag att man kommer för långt ifrån vad WS är.

danskarna har en förkärlek för anjovis och kapris. själv har jag provat ris hemma när det av någon anledning inte funnits potatis. funkar men inte i närheten av samma. pommes är ju annars vanligt även i tyskland och österrike
Citera
2007-11-04, 18:33
Medlem
Friedensengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
I mitt förra inlägg så glömde jag nämna det nästan viktigaste. Nämligen att den dubbelpanerade WS skall likaså dubbelstekas. Dvs, man hettar upp två pannor exakt samtidigt. Den ena skall ha en stektemperatur på kring 140 grader och den andra runt 175-180 grader. Schnitzeln skall vara rumstempererad eller direkt ur frysen (!) inget mittemellan.

Kör först schnitzeln på 140 grader tills den får en svagt orange färg. Ta ut den och placera om den till pannan med 180 grader och kör den färdig tills den är gyllebrun.

~Paul~

Jag körde med detta koncept tills jag förra hösten bytte till induktionshäll. Inte riktigt samma känsla som gas, men snabbt i alla fall... Det funkar, det var det jag ville åt. Annars; kör enligt denna metod om ni har elspis!
Citera
2007-11-04, 19:25
Medlem
SwedishPlayboys avatar
En variant...

är Schnitzel Gordon Bleu, dvs en panerad kalvschnitzel som viks dubbel och fylls med Emmethaler och rökt skinka.

Som tillbehör duger bara äkta "Bratkartoffel" dvs. kokt skivad potatis som stek med lite ströbröd, lök och "speck" (bacon).

Glöm inte citronen... ev. kan man servera med smörstekta morötter och ärtor.

Bästa Gordon Bleu´n får man på Restaurant Tarantella i Hamburg.

Sjukt gott...
Citera
2008-04-30, 17:32
Medlem
Bar57s avatar
Det var längesen man hörde om projekt, och nu borde det var slut...så hur gick det, vilken är STHLMs godaste Schnitzel?
Citera
2008-05-07, 16:26
Medlem
Europas bästa måste nog vara den på Figlmüller i Wien.
Stor som en pizza och perfekt tillagad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in