2007-09-01, 13:24
Medlem
Fellatios avatar
Jag vaknade imorse vid 8 tiden ungefr, och eftersom min ntverksanslutning inte fungerade s antog jag att det var min nya XP installation det var fel p. S jag installerar om skiten tnkte jag - jag hade ju ndock inte hunnit konfigurera allt ordentligt. Sagt och gjort. Nu r det installerat och allting funkar. MEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag somnade nr jag skulle till att installera skiten och nr jag vaknade blev jag stressad och det frsta jag gjorde var att trycka p ta bort partition... MEN jag tog bort fel partition!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! Jag formaterade frvisso inte, men jag tog bort en partition med 500GB av MYCKET viktiga dokument............... Finns det nt stt att terstlla detta??? Mycket tacksam fr svar
Citera
2007-09-01, 13:28
Medlem
em krejs avatar
Ja du kan f tillbaka det mesta. Installera Windowxp p en annan hrddisk eller partition, sedan r det bara att ladda ner ngot recovery program.
Citera
2007-09-01, 13:34
Medlem
GetDataBack fungerar ypperligt. Kommer dock att ta en evighet att ska igenom 500GB data, men det r det vrt, hjlpte mig nr jag rkade formatera fel hrddisk.
Citera
2007-09-01, 13:34
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Ja du kan f tillbaka det mesta. Installera Windowxp p en annan hrddisk eller partition, sedan r det bara att ladda ner ngot recovery program.

Skulle du kunna rekommendera ett? Allts det var min externa usb hrddisk som blev fuckad... Och nu syns den inte heller i den hr datorn
Citera
2007-09-01, 13:43
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Center
GetDataBack fungerar ypperligt. Kommer dock att ta en evighet att ska igenom 500GB data, men det r det vrt, hjlpte mig nr jag rkade formatera fel hrddisk.

Finns det inget annat program?
Citera
2007-09-01, 13:44
Medlem
zorc7251s avatar
Det fanns frut en bootdiskett man kunda ladda hem och terstlla partitioner. Detta var iof under Win95 eran, men partition som partition.

Annars gr det om du kan komma t hrddisken frn ett operativsystem dr du installerat exempelvis File Scavenger 3.0
Citera
2007-09-01, 13:55
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorc7251
Det fanns frut en bootdiskett man kunda ladda hem och terstlla partitioner. Detta var iof under Win95 eran, men partition som partition.

Annars gr det om du kan komma t hrddisken frn ett operativsystem dr du installerat exempelvis File Scavenger 3.0

Funkar inte. Nt annat tips?
Citera
2007-09-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Finns det inget annat program?

Klart det finns, men vad r det fr fel p GDB?
Citera
2007-09-01, 19:44
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellatio
Funkar inte. Nt annat tips?

TestDisk fungerar helt ypperligt.
Har hjlpt mig ett antal gnger
Gr dessutom ruskigt fort att terstlla med och krver inge extra hrddisk som GetData Back.
Saknar dock Gui.

gr ven att kra frn en startdiskett med DOS p
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Citera
2007-09-01, 20:25
Medlem
Fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
TestDisk fungerar helt ypperligt.
Har hjlpt mig ett antal gnger
Gr dessutom ruskigt fort att terstlla med och krver inge extra hrddisk som GetData Back.
Saknar dock Gui.

gr ven att kra frn en startdiskett med DOS p
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Tack ska du ha, det funkar ypperligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här