2007-09-01, 11:26
Medlem
Har precis köpt ny dator, med Vista.
Inte så grym på datorer dock!

Första frågan,, Min hårddisk är uppdelad i 2 delar, Vista är installerat på den ena delen och den andra delen är tom! När jag sparar feler m.m så sparas det på den hårddisk som vista ligger på! jag vill dock spara en del på den andra hårddisken! Hur gör jag detta! har letat runt o blir snart tokig,, borde vara jättelätt att ändra en sådan sak!!

En annan sak är att t.ex just nu när jag skriver denna text så får jag ett grönt "sken" runt alla bokstäver, får jag även när jag bara är ute och surfar oxå! Vad kan det bero på?
jag har försökt installera nya drivrutiner men datorn säger att dom bästa drivrutinerna redan är installerade.
Mitt grafikkort är nvidia 8600GT

Mvh/Johan
Citera
2007-09-01, 13:18
Bannlyst
Första frågan: Högerklicka på den hårddisken som är tom och ta Formatera

Så är det i XP iaf får hoppas det är samma i Vista säg till om det fungera eller inte fungera
Citera
2007-09-01, 15:51
Medlem
En annan liten notis som jag även har upptäckt nu är att många "enkla" saker så som att öppna upp 2 olika fönster i vista tar lite tid, samt om jag ska flytta ena fönstret och gör det lite "för snabbt" så blir det väldigt mycket eftersläpningar... detta ska det väl ändå inte bli på en ny dator.. Känns som min gamla p4 på 2.8 ghz var snabbare..

Nu har jag en duol core x2 5600+
2024 minne
vista......

Inte kul att köpa ny dator och den känns mycket slöare.....
Citera
2007-09-02, 10:57
Medlem
Inte någon som vet vad det kan bero på????
Citera
2007-09-02, 11:27
Medlem
milks avatar
om fönsterna släpar så kan det bero på kassa drivisar till grafikkortet, uppdaterat dom eller?
Citera
2007-09-02, 11:32
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Andra frågan är nog att Vista som standard utjämnar typsnittet, vilket gör det snyggare och enklare att läsa, även om jag inte ser det som grönt, men du kan ha kasst inställd skärm eller något.

Första frågan, vill du flytta Mina Dokument?
Citera
2007-09-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milk
om fönsterna släpar så kan det bero på kassa drivisar till grafikkortet, uppdaterat dom eller?

Japp på min gamla dator så var det bara att installera nya driv,, men nu när datorn letar efter nya att installera så säger den att den redan kör på dom senaste drivrutinerna!
Tar lite för lång tid att öppna mappar o lite sånt oxå!! känns som om den gamla datorn gjorde detta snabbare, och då var nästan hårddisken full på den. Nu har jag kanske använt 50gig (320) av hela min hårddisk....
Något annat det kan vara?

Har inte hittat skivan med drivrutiner till min skärm,,, får söka lite o hoppas att det blir bättre!!
tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in