• 1
  • 2
2007-09-02, 22:44
Medlem
Palpatines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Men det är en rent ekonomisk strategi från Microsofts sida. Vista i sig har inga problem att skifta språk. Sen är frågan hur många användare som egentligen råkar köpa fel språk. De flesta som skiftar har nog hittat utvärderingsversioner på PirateBay.

Själv inköpte jag en amerikansk dator till morsan och farsan. Blev tvingad att "uppgradera" till Vista Ultimate enbart för att få svenska. Lite irriterande då man hade en legit kopia av Vista Home Premium.
Citera
2007-09-02, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KOJV
sommarlov, låter som en utmärkt ursäkt för att formatera hårddisken och installera Windows XP istället så att hon får en fungerande dator på köpet.

Om hon insisterar på Vista så bör du kunna trycka något vid uppstart för att starta en återställning av systemet från en dold partition.
Vid leverans har Acer-datorerna svensk, finsk och engelsk version av Vista på hårddisken.
Första gången de startas får man välja språk, då raderas övriga språk så det går ej att ångra!!!
Detta är alltså inte Microsofts fel. Acer har antagligen gjort såhär för att spara hårdiskutrymme.
Den dolda partitionen innehåller endast det språk man valde första gången.

Enda lösningen är att beställa en återställningsskiva från Acer
Citera
2007-09-04, 18:14
Medlem
sommarlovs avatar
Jag har nu installerat WinXp och hittat drivers till alla delar.

Men det var inte så lätt att fixa med en skräp-Acer!
Citera
2007-09-04, 19:33
Medlem
Spikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Acer har ju usel support!
Denna dator (Aspire 3050) finns inte ens med på deras sidor!

http://support.acer-euro.com/drivers...k/as_3050.html

Såg att du fixat det redan, men där finns drivrutinerna iaf.
Citera
2008-10-05, 17:54
Medlem
Sorry om jag tar upp denna tråd, men jag har mig samma problem om halsen nu. Jag har Vista Home Premium och valde av misstag vid installation danska. Hur ska jag gå till väga? Ringa HP och begära återställnings CD eller går det att ändra manuellt?
Citera
2009-08-04, 22:49
Medlem
niiickees avatar
Exakt samma sak har hänt mig med en Acer dator, köpte datan för ett antal dagar sedan.
Grafikkortet var inte installerat, så vi ringde acer support och de sa åt oss att formatera skiten, gjorde som de sa och vi fick allt på finska...
Fick ringa dem igen, och om vi har tur får vi nya recovery skivor nästa vecka -.-
Citera
2009-08-05, 07:52
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support då det handlar om det.

//Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto