2007-08-31, 16:27
Medlem
Jag skulle formatera om och installera om windows på datorn så jag bootade upp med skivan som vanligt. Jag RADERADE C: där windows skulle installeras. Men tydligen så hade allt kastats om för C: i det där installationsprogrammet var E: där jag har alla grejer. Hur det gick till vettefan, kanske beror på att 250gb disken är en SATA och 40gigaren (till windows) är en IDE eller något. Iaf har jag råkat radera partitionen E: på min hårddisk. Jag har inte formaterat den eller raderat några filer utan bara raderat partitionen, det gick på 2 sekunder så allting borde ju finnas där. Om jag försöker öppna disken i windows så står det "vill du formatera nu" och det vill jag ju inte...
Hur bär jag mig åt för att få tillbaka alla filer?
Citera
2007-08-31, 16:37
Medlem
Borde inte vara några problem att få tillbaka datan. Mitt tips är GetDataBack.
Citera
2007-08-31, 16:40
Medlem
micaeles avatar
Eller PartitionMagic, som finns att köpa billigt lite här och där på internet. Det har räddat många dyra misstag.
Citera
2007-08-31, 16:41
Medlem
Ok vart får jag tag på det?
Det blir lite knepigt för mig att få tag i betalprogram på dc eftersom allt är borta och jag inte sharar något och då inte kommer in i någon hub, moment 22 liksom:S
Citera
2007-08-31, 17:16
Medlem
Alfaslangs avatar
Det ska inte vara knepigare än att du helt sonika skapar en ny partition på samma ställe som den gamla. Men ge fan i att formatera den, för då blir det jobbigt!
Citera
2007-08-31, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfaslang
Det ska inte vara knepigare än att du helt sonika skapar en ny partition på samma ställe som den gamla. Men ge fan i att formatera den, för då blir det jobbigt!
Hur gör jag det då? den heter C: nu så det är ju en partition. Jag har inte formaterat så det borde väl fungera att få tillbaka allt hur lätt som helst tycker jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in