2007-08-31, 14:52
Medlem
Ja som rubriken lyder, gjorde 3dmark testet och hamnade näst sist i en jämförelse av 20andra liknande system. Går det att optimera mitt system på något sätt så jag kan få en "bättre" dator? Eller vad är förklaringen till att jag placerade mig så lågt i testet.

Amd Ahtlon 64 3800+ dualcore
1gb ram
radeon X1950PRO
Citera
2007-08-31, 15:02
Medlem
Sane?s avatar
Ren install av windows, stäng av alla services som inte behövs för att köra 3dmark, dra ner allt till lägsta i grafikdrivaren, osv, osv....

Dessutom en massa överklockning av alla komponenter.

Kort sagt - skit i det.
Citera
2007-08-31, 15:04
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av titten
Ja som rubriken lyder, gjorde 3dmark testet och hamnade näst sist i en jämförelse av 20andra liknande system. Går det att optimera mitt system på något sätt så jag kan få en "bättre" dator? Eller vad är förklaringen till att jag placerade mig så lågt i testet.

1gb ram
radeon X1950PRO

Som sagt så finns det ju så många faktorer som spelar in, så strunta i det.
Citera
2007-08-31, 15:08
Medlem
ok, tack =)
Citera
2007-08-31, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av titten

1gb ram
radeon X1950PRO

Jag skulle vilja tipsa dig att installera alla senaste drivrutiner (grafikkort och chipset främst). Det kan ge en bättre prestanda!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in