2007-08-31, 11:42
Medlem
belowyous avatar
Har ett problem med Photoshop:

Jag gör en bild och kombinerar den med text, men både texten och bilden blir "kornig" och ser inte alls bra ut, särskilt inte vid utskrift.

Att bilden är kornig kan bero på miljoner saker, men texten? Jag vill ha skarpa kanter på texten, även vid utskrift. Nej, det är inget "kornigt" typsnitt.

I bild/läge har jag valt både CMYK. RGB, Indexerad och hela köret.

Hur gör jag för att få skarpa kanter på texten?
Citera
2007-08-31, 14:23
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belowyou
Har ett problem med Photoshop:

Jag gör en bild och kombinerar den med text, men både texten och bilden blir "kornig" och ser inte alls bra ut, särskilt inte vid utskrift.

Att bilden är kornig kan bero på miljoner saker, men texten? Jag vill ha skarpa kanter på texten, även vid utskrift. Nej, det är inget "kornigt" typsnitt.

I bild/läge har jag valt både CMYK. RGB, Indexerad och hela köret.

Hur gör jag för att få skarpa kanter på texten?

Vilken anti-aliasing method använder du? None, Sharp, Crisp, Strong eller Smooth? Prova ändra på denna och se om det blir bättre.
Citera
2007-08-31, 14:51
Medlem
belowyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Vilken anti-aliasing method använder du? None, Sharp, Crisp, Strong eller Smooth? Prova ändra på denna och se om det blir bättre.

det blir inte bättre vare sig jag har strong smooth etc...
Citera
2007-08-31, 15:02
Medlem
onemans avatar
Vilken upplösning är det på bilden du skriver ut? Vilken upplösning skriver du ut i? Är textlagret rastrerat eller har du kvar det som text?
Citera
2007-08-31, 23:00
Medlem
Du råkar väl inte ha bilden i dekorläge? Dvs så att det bara blir ett enda lager?
Citera
2007-08-31, 23:20
Bannlyst
Det blir lätt så om du har 72 dpi, testa ställa in bilden på 300 dpi (pixels/inch) och ta bort krysset ur "resample image".
Citera
2007-08-31, 23:21
Medlem
Rauzs avatar
Enklaste vore om folk orkade lägga upp sina psd:s, kunde blivit mycket snabbare svar och färre gissningar.
Citera
2007-09-01, 15:08
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Enklaste vore om folk orkade lägga upp sina psd:s, kunde blivit mycket snabbare svar och färre gissningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in