viste inte vad jag skulle döpa tråden till.. kom inte på något bättre.
jag är ute efter olika ROLIGA sätt att servera sprit på.. saker som gör kvällen lite mer speciell..
saker som jag tänker på är tex:
jelloshots, kanske inte det godaste som finns, men alltid roligt att ta en.
brinnande drinkar.. igentligen är jag lite imot det, men att få en flaming lambourgini är något speciellt.
andra udda grejer som är sjukt roligt på fester. tex helium..
Alternativt gör du en massa färglada drinkar mha blå curacao, grenadine etc eller "bygger" drinkar och framförallt shots genom att (försiktigt) stapla drycker av allt eftersom avtagande densitet (de flyter helt enkelt på varandra).
Alternativt gör du en massa färglada drinkar mha blå curacao, grenadine etc eller "bygger" drinkar och framförallt shots genom att (försiktigt) stapla drycker av allt eftersom avtagande densitet (de flyter helt enkelt på varandra).
färgglada drinkar och skicktade drinkar är väll inte så himla ovanligt..
viste inte vad jag skulle döpa tråden till.. kom inte på något bättre.
jag är ute efter olika ROLIGA sätt att servera sprit på.. saker som gör kvällen lite mer speciell..
saker som jag tänker på är tex:
jelloshots, kanske inte det godaste som finns, men alltid roligt att ta en.
brinnande drinkar.. igentligen är jag lite imot det, men att få en flaming lambourgini är något speciellt.
andra udda grejer som är sjukt roligt på fester. tex helium..
någon som har några mer förslag?
Ta 2 valfria groggar, Be någon stoppa händerna på bordet med handflatorna mot bordsytan.. Stoppa grogglaset ovanpå varsin hand och lämna han sedan så.. Glasen ska såklart vara fyllda till toppen..
Brasse Brännström tipsade en gång om en halvkul rysk variant. Man tar saltgurkor, delar dem och gröper ur dem så att det blir som små snapsglas. Man doppar änden/undersidan i honung och häller i vodka i "gurk-glaset". Sedan dicker/äter man upp hela härligheten. Salt, sött & sprit.
Nu jäklar ska vi göra drink! en sjukt snygg sådan! Kanske inte den lättaste lösningen, men dina vänner kommer bli sjukt imponerade! Detta är en syndigt snygg cuba libre!
Du kommer att behöva;
Highballglas
Glasspinneformar
Coca-Cola
Havanna Club
Limeskal
Släng in romen i frysen.
Hitta en glasspinneform som kommer att ge din glass en form så att den passar snyggt i ditt highballlas.
Sedan behöver du limeskal. Skär ut långa strimlor skal med en citrusskalkniv. Dessa petar du sedan ned i glasspinneformen. Försök få skalen att ligga mot formen i en spiralform. Detta ser snyggast ut!
Häll försiktigt i Coca-Colan i formen, fyll den inte för mycket. I med glasspinen, in i frysen och vänta. Drick lite medans du väntar så flyter tiden snabbare.
När dina gäster anländer eller när det är dags att servera förfriskningar så är det bara att slå upp rom i glaset, lirka upp glasspinnen ur plastformen (lite ljummet vatten får den att lossna lättare), dra inte för hårt, då går den sönder. Ned med pinnen i glaset, servera, njut!
Detta är ett enkelt sätt att få en klassisk drink på ett spännande sätt!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!