• 1
  • 2
2007-08-31, 07:26
Medlem
Sees avatar
viste inte vad jag skulle döpa tråden till.. kom inte på något bättre.

jag är ute efter olika ROLIGA sätt att servera sprit på.. saker som gör kvällen lite mer speciell..

saker som jag tänker på är tex:
jelloshots, kanske inte det godaste som finns, men alltid roligt att ta en.
brinnande drinkar.. igentligen är jag lite imot det, men att få en flaming lambourgini är något speciellt.
andra udda grejer som är sjukt roligt på fester. tex helium..

någon som har några mer förslag?
Citera
2007-08-31, 09:04
Medlem
Giffoxs avatar
Ta alkoholen i tvåan..

Alternativt gör du en massa färglada drinkar mha blå curacao, grenadine etc eller "bygger" drinkar och framförallt shots genom att (försiktigt) stapla drycker av allt eftersom avtagande densitet (de flyter helt enkelt på varandra).
Citera
2007-08-31, 09:27
Medlem
Sees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giffox
Ta alkoholen i tvåan..

Alternativt gör du en massa färglada drinkar mha blå curacao, grenadine etc eller "bygger" drinkar och framförallt shots genom att (försiktigt) stapla drycker av allt eftersom avtagande densitet (de flyter helt enkelt på varandra).

färgglada drinkar och skicktade drinkar är väll inte så himla ovanligt..
Citera
2007-08-31, 10:38
Medlem
Giffoxs avatar
Det är inte brinnande drinkar eller jelloshots heller
Men jag lovar att det kommer bli rätt spektakulärt att ta den i tvåan.

Ölbong..?
Citera
2007-08-31, 10:54
Medlem
mortlachs avatar
Min gamla fysiklärare (från högstadiet) brukade på sina herrmiddagar med gamla gänget servera den klassiska gubbrätten ärtsoppa med punsch.

(Med den enda skillnaden att den varma punschen åts med sked ur skål och ärtsoppan serverades i snapsglas...).
Citera
2007-08-31, 10:57
Medlem
Ninsos avatar
Du kan ju fylla en vattenmelon med vodka.

http://www.wikihow.com/Make-a-Vodka-Watermelon
Citera
2007-08-31, 11:01
Medlem
nallons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninso
Du kan ju fylla en vattenmelon med vodka.

http://www.wikihow.com/Make-a-Vodka-Watermelon

Det gjorde jag och några polare inför storsjöyran. Riktigt lyckat faktiskt.
Citera
2007-08-31, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av See
viste inte vad jag skulle döpa tråden till.. kom inte på något bättre.

jag är ute efter olika ROLIGA sätt att servera sprit på.. saker som gör kvällen lite mer speciell..

saker som jag tänker på är tex:
jelloshots, kanske inte det godaste som finns, men alltid roligt att ta en.
brinnande drinkar.. igentligen är jag lite imot det, men att få en flaming lambourgini är något speciellt.
andra udda grejer som är sjukt roligt på fester. tex helium..

någon som har några mer förslag?

Ta 2 valfria groggar, Be någon stoppa händerna på bordet med handflatorna mot bordsytan.. Stoppa grogglaset ovanpå varsin hand och lämna han sedan så.. Glasen ska såklart vara fyllda till toppen..
Citera
2007-09-04, 17:54
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Kan rekommendera vodkamelonen, ett riktigt kul sätt att dricka på!
Citera
2007-09-04, 18:12
Medlem
Azraels avatar
Brasse Brännström tipsade en gång om en halvkul rysk variant. Man tar saltgurkor, delar dem och gröper ur dem så att det blir som små snapsglas. Man doppar änden/undersidan i honung och häller i vodka i "gurk-glaset". Sedan dicker/äter man upp hela härligheten. Salt, sött & sprit.
Citera
2007-09-04, 19:31
Medlem
helsköna tips
Citera
2007-09-04, 19:44
Medlem
Köses avatar
Nu jäklar ska vi göra drink! en sjukt snygg sådan! Kanske inte den lättaste lösningen, men dina vänner kommer bli sjukt imponerade! Detta är en syndigt snygg cuba libre!

Du kommer att behöva;
Highballglas
Glasspinneformar
Coca-Cola
Havanna Club
Limeskal

Släng in romen i frysen.

Hitta en glasspinneform som kommer att ge din glass en form så att den passar snyggt i ditt highballlas.

Sedan behöver du limeskal. Skär ut långa strimlor skal med en citrusskalkniv. Dessa petar du sedan ned i glasspinneformen. Försök få skalen att ligga mot formen i en spiralform. Detta ser snyggast ut!

Häll försiktigt i Coca-Colan i formen, fyll den inte för mycket. I med glasspinen, in i frysen och vänta. Drick lite medans du väntar så flyter tiden snabbare.

När dina gäster anländer eller när det är dags att servera förfriskningar så är det bara att slå upp rom i glaset, lirka upp glasspinnen ur plastformen (lite ljummet vatten får den att lossna lättare), dra inte för hårt, då går den sönder. Ned med pinnen i glaset, servera, njut!

Detta är ett enkelt sätt att få en klassisk drink på ett spännande sätt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in