• 1
  • 2
2007-08-30, 16:13
Medlem
papi.fs avatar
när jag spelar upp filmer i datorn så blir det ingen färg vad beror det på och hur ändrar man det ?
Citera
2007-08-30, 16:40
Bannlyst
köp en ny skärm
Citera
2007-08-30, 16:40
Medlem
von Schmerzs avatar
Uppdatera drivrutinerna och installera om dina codecs.

(Ja, för de flesta är det verkligen så enkelt)
Citera
2007-08-30, 16:48
Medlem
papi.fs avatar
fortfarande ingen färg
Citera
2007-08-30, 18:03
Medlem
DennisOlofs avatar
papi.f, jag antar att det endas är när du spelar upp filmer som det är utan färg. Och att skärmen i övrigt fungerar.

Om du spelar upp dem i datorn då är det programet du använder eventuellt inställningar som är felaktiga.
Citera
2007-08-30, 18:26
Bannlyst
Vilket program kör du med? Iaf när jag ska se filmer med Windows Media Player så blir färgerna konstiga som fan, så prova med ett annat program om det blir likadant där
Citera
2007-08-30, 19:38
Medlem
DennisOlofs avatar
Jag skulle rekomendera "BS Player" och "VLC".

VLC är klart bättre än BS Player men ibland fungerar inte VLC, t.ex. säger att en fil är trasig eller något sådant konstigt när den inte är det. BS Player använder endast codecs som är installerade i windows.

Med andra ord, har du båda ska du alltid kunna spela upp mediafiler utan problem. Glöm inte att lägga in följande codecs, DivX, XviD, AC3 filters. Bra att ha Quicktime samt Power DVD också. Jag har dessutom lagt in mp3 filters i windows.

Jag kan spela allt, det som inte funkar, det kastar jag bort (rör sig om kanske 3% av allt jag tagit hem).
Citera
2007-08-30, 19:42
Medlem
von Schmerzs avatar
Jag skulle snarare rekommendera Zoom Player. Alla codecs som behövs följer med och programmet är både snyggare och mer lättanvänt än VLC.
Citera
2007-08-30, 20:20
Medlem
papi.fs avatar
jag har testa med flera olika, vlc, wmp mediaplayer classic, winamp.. får inte färg i någon utav dom... japp skärmen funkar fin fint annars, har aldrig varit med om något sånt här problem förut

ska testa Zoom Player nu
Citera
2007-08-30, 20:23
Medlem
West-ens avatar
Säker filmerna verkligen är i färg då?
Citera
2007-08-30, 20:28
Medlem
papi.fs avatar
aaa alltså har kollat på många av filmerna förut och då funkade det fin fint sen vips så var färgen borta helt plötsligt
Citera
2007-08-30, 20:47
Medlem
papi.fs avatar
hmm alltså i Zoom Player så är det bara svart och man ser lite vit text och små konturer av människor (jntstallerade alla codecs som följde med) det kan väl inte vara något fel på grafikkortet? eftersom spel fungerar perfekt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in