2007-08-30, 01:38
Medlem
DaySleepers avatar
okej, har suttit här i 45 minuter o sökt runt på google o flashback efter brandväggsalternativ i Vista. Känner mej vilsen o rädd. Hjälp mej här och red ut detta. Vilka brandväggar funkar för tillfället i Vista. Jag vill ha brandväggar som är bra, inte en lista med 38 brandväggar med komentarer som "öh, den funkar i vista men suger tyvärr så inget alternativ."
Citera
2007-08-30, 01:49
Bannlyst
ZoneAlarm är bra

Notera:

''Attention Vista Users: ZoneAlarm 7.0 is not currently compatible with the Vista operating system. ZoneAlarm Internet Security Suite 7.1, ZoneAlarm Antivirus 7.1, and ZoneAlarm 7.1 (free firewall) works on the Windows Vista operating system.''
Citera
2007-08-30, 02:02
Medlem
DaySleepers avatar
ja har sett ganska många trådar som varnar för zonealarm. Ärligt taslat inte fattat riktigt varför, mer än att det skulle söla ner systemet (vilket iof sej e ordentligt störigt).
Citera
2007-08-30, 06:10
Medlem
927s avatar
det är ju väldigt personligt med brandväggar men look 'n' stop vet jag några som gillar och kollar man på nedladdnings sajter så får den höga betyg, har aldrig testat den själv
Citera
2007-08-30, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaySleeper
ja har sett ganska många trådar som varnar för zonealarm. Ärligt taslat inte fattat riktigt varför, mer än att det skulle söla ner systemet (vilket iof sej e ordentligt störigt).

För mig fungerar den bra, något som sölar ner systemet är iaf Norton Antivirus
Citera
2007-08-30, 17:01
Medlem
Ukklenitrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
För mig fungerar den bra, något som sölar ner systemet är iaf Norton Antivirus
Och Kaspersky är väl ganska Duktig på det också va`?.
Citera
2007-08-30, 19:19
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ukklenitrat
Och Kaspersky är väl ganska Duktig på det också va`?.

nej, inte dom senare versionerna
Citera
2007-09-07, 21:33
Medlem
Gladiators avatar
Själv har jag alltid fått problem med alla brandväggar jag provat och jag tror jag provat de flesta. Varför inte använda dig av Windows inbyggda brandvägg? Förstår inte varför så många dissar den. Har du också ett bra AV-program typ NOD32 eller Kaspersky så borde du väl klara dig bra?
Citera
2007-09-07, 22:52
Medlem
Använder PC Tools Firewall Plus....funkar bra ihop med Vista.
Gratis oxå
Citera
2007-09-07, 23:03
Medlem
Anteuss avatar
Skaffa NOD32 med NOD32 fix från nsanedown.com och om du nu vill ha bättre brandvägg än Windows vänta till Comondo Firewall kommer till Vista.
Citera
2007-09-07, 23:35
Medlem
LKCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiator
Varför inte använda dig av Windows inbyggda brandvägg? Förstår inte varför så många dissar den.

Kanske för att det finns många kända säkerhetshål och brister i den? Iaf är det så i XP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in