• 1
  • 2
2007-08-29, 21:47
Medlem
Smörjmedels avatar
Ser någonting skummt ut ?

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\DeltTray.exe
C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program\UltraMon\UltraMon.exe
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\Program\UltraMon\UltraMonTaskbar.exe
C:\Program\The Cleaner\tca.exe
C:\Program\The Cleaner\tcm.exe
C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
C:\Program\GFI\LANguard Network Security Scanner 8.0\statusmonitor.exe
C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
C:\Program\Adaptec\STORAG~1\service.exe
C:\Program\Adaptec\STORAG~1\ASMProServer.exe
C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Program\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\VMware\VMware Server\vmware-authd.exe
C:\Program\Delade filer\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\Program\VMware\VMware Server\vmserverdWin32.exe
C:\Program\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Länkar
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [M-Audio Delta Taskbar Icon] C:\WINDOWS\System32\DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeltTray] DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UltraMon] "C:\Program\UltraMon\UltraMon.exe" /auto
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Program\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcmonitor] C:\Program\The Cleaner\tcm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJÄNST')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1993962763-1644491937-839522115-1009\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LNSS_MONITOR_USR')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: DUSuperControler.lnk = C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
O4 - Global Startup: LNSS Status Monitor.lnk = C:\Program\GFI\LANguard Network Security Scanner 8.0\statusmonitor.exe
O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konvertera länkmål till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera länkmål till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera markering till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera markering till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera valda länkar till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera valda länkar till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus

7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/actives...ree/asinst.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program\Delade filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adaptec Storage Manager Pro Server (ASMProService) - Unknown owner - C:\Program\Adaptec\STORAG~1\service.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: GFI LANguard N.S.S. 8.0 Attendant Service (gfi_lnss8_attservice) - GFI Software Ltd. - C:\Program\GFI\LANguard Network Security

Scanner 8.0\lnssatt.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\1150\Intel

32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program\VMware\VMware Server\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program\Delade filer\VMware\VMware Virtual Image

Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware Registration Service (vmserverdWin32) - VMware, Inc. - C:\Program\VMware\VMware Server\vmserverdWin32.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
Citera
2007-08-29, 22:14
Medlem
927s avatar
nej, inte om detta är samma filer så sök på DeltTray

använder du norton brandvägg?
Citera
2007-08-29, 22:54
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nej, inte om detta är samma filer så sök på DeltTray

använder du norton brandvägg?

Nej, jag använder Windows inbyggda brandvägg, får man fråga varför du undrar ?

Ang DeltTray.exe så är det kontrollpanelen för mitt ljudkort.
Citera
2007-08-29, 23:25
Medlem
927s avatar
jag vet att den första är ljudkortet men frågan är om den andra är det oxå

jag vet inte vilka filer som kan tänkas höra ihop med norton ghost men i loggen finns det ju:

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

det kan bli lite kvar om man avinstallerat nav eller nis men det är väldigt sällan man ser den här då. det är om jag minns rätt själva skyddet i nav

det finns ett verktyg som rensar bort rester
http://hem-pc.atea.se/filer/symnrt/symnrt.htm
Citera
2007-08-30, 12:00
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
jag vet att den första är ljudkortet men frågan är om den andra är det oxå

jag vet inte vilka filer som kan tänkas höra ihop med norton ghost men i loggen finns det ju:

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

det kan bli lite kvar om man avinstallerat nav eller nis men det är väldigt sällan man ser den här då. det är om jag minns rätt själva skyddet i nav

det finns ett verktyg som rensar bort rester
http://hem-pc.atea.se/filer/symnrt/symnrt.htm

Jag har Ghost installerat.

Menar du att det endå ser skummt ut ?
Citera
2007-08-30, 12:22
Medlem
927s avatar
nej dom är inte skumma eftersom dom tillhör symantec. frågan är om dom hör ihop med norton ghost men om du haft nis eller nav i datorn tidigare så tror jag att det är rester av dessa program. kolla den här loggen med nis så ser du likheterna
http://www.pellesoft.se/communicate/...umid=103&sum=0

i vissa fall kan rester av andra säkerhetsprogram störa det nuvarande.

http://www.liutilities.com/products/...rary/ccevtmgr/
http://www.liutilities.com/products/...rary/ccpwdsvc/
Citera
2007-08-30, 12:27
Medlem
Smörjmedels avatar
Vad jag kommer ihåg har jag aldrig haft varken Norton Antivirus eller Norton Security (nis = Norton Security ?) installerat.

Så dem hör väl antagligen ihop då...
Citera
2007-08-30, 12:31
Medlem
Smörjmedels avatar
Såg att du uppdaterade ditt inlägg med 2 länkar.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ccevtmgr/
ccevtmgr.exe is a process belonging to Norton Internet Security Suite
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ccpwdsvc/
ccpwdsvc.exe is a process belonging to Symantec Internet Security Suite.

Detta känns ju lite märkligt må jag säga med tanke på att jag inte har haft NAV eller NIS installerat.
Citera
2007-08-30, 12:51
Medlem
927s avatar
då är det ju märkligt men kolla egenskaperna på dom filerna som finns i symantec mappen, det kanske står att dom tillhör ghost
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared
Citera
2007-08-30, 12:52
Medlem
Smörjmedels avatar
jag ska köra Spyeraser som fanns att ladda ner på sidan du länkade till först, få se vad det ger.

Har redan kört ett antal liknande program, bla The cleaner, Ad-Aware och en massa online scanners.
Citera
2007-08-30, 12:59
Medlem
927s avatar
Spyeraser???

har du nåt speciellt problem med datorn?
Citera
2007-08-30, 13:15
Medlem
Smörjmedels avatar
Citat:
Spyeraser???

har du nåt speciellt problem med datorn?

Inte mer än att jag är lite nervös....

Fick upp ögonen pga att det stog att ccevtmgr.exe och ccpwdsvc.exe tillhörde Norton Internet Security Suite och Symantec Internet Security Suite, båda har jag inte haft installerade. Sidan erbjöd också en tjänst för att bestämma om det var legitima processer eller om det var virus.

Nu har jag kört Spyeraser och bla hittade den Gamespy Arcade som den rankar som "High". Men den tillhör ju BF2. Ska jag ta bort den endå ?

Sen hittade den en trojan (5940 Tollbar) i c:\documents and se......\lokala~1\temp\ipx000.tmp

Sen den här DoubleClick som man aldrig blir av med hittade den också.

CGI-bin hittades i Cookies foldern.

Någon som vet hur jag ska gå vidare med det här ?
Ska jag köra delete på allt ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in