• 1
  • 2
2007-08-29, 21:47
Medlem
Smrjmedels avatar
Ser ngonting skummt ut ?

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\DeltTray.exe
C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program\UltraMon\UltraMon.exe
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\Program\UltraMon\UltraMonTaskbar.exe
C:\Program\The Cleaner\tca.exe
C:\Program\The Cleaner\tcm.exe
C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
C:\Program\GFI\LANguard Network Security Scanner 8.0\statusmonitor.exe
C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
C:\Program\Adaptec\STORAG~1\service.exe
C:\Program\Adaptec\STORAG~1\ASMProServer.exe
C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program\Delade filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Program\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program\VMware\VMware Server\vmware-authd.exe
C:\Program\Delade filer\VMware\VMware Virtual Image Editing\vmount2.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
C:\Program\VMware\VMware Server\vmserverdWin32.exe
C:\Program\MSN Messenger\usnsvc.exe
C:\Program\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Lnkar
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [M-Audio Delta Taskbar Icon] C:\WINDOWS\System32\DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeltTray] DeltTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UltraMon] "C:\Program\UltraMon\UltraMon.exe" /auto
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] C:\Program\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [tcactive] C:\Program\The Cleaner\tca.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tcmonitor] C:\Program\The Cleaner\tcm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program\Delade filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJNST')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-21-1993962763-1644491937-839522115-1009\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LNSS_MONITOR_USR')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: DUSuperControler.lnk = C:\Program\DU Super Controler\DUSuperControler.exe
O4 - Global Startup: LNSS Status Monitor.lnk = C:\Program\GFI\LANguard Network Security Scanner 8.0\statusmonitor.exe
O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konvertera lnkml till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera lnkml till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera markering till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera markering till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera valda lnkar till Adobe PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konvertera valda lnkar till befintlig PDF - res://C:\Program\Adobe\Acrobat

7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java-konsol - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus

7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: Referensinformation - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\Program\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/actives...ree/asinst.cab
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program\Delade filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adaptec Storage Manager Pro Server (ASMProService) - Unknown owner - C:\Program\Adaptec\STORAG~1\service.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Anti-Virus 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 7.0\avp.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: GFI LANguard N.S.S. 8.0 Attendant Service (gfi_lnss8_attservice) - GFI Software Ltd. - C:\Program\GFI\LANguard Network Security

Scanner 8.0\lnssatt.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program\Delade filer\InstallShield\Driver\1150\Intel

32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Program\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: VMware Authorization Service (VMAuthdService) - VMware, Inc. - C:\Program\VMware\VMware Server\vmware-authd.exe
O23 - Service: VMware DHCP Service (VMnetDHCP) - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnetdhcp.exe
O23 - Service: VMware Virtual Mount Manager Extended (vmount2) - VMware, Inc. - C:\Program\Delade filer\VMware\VMware Virtual Image

Editing\vmount2.exe
O23 - Service: VMware Registration Service (vmserverdWin32) - VMware, Inc. - C:\Program\VMware\VMware Server\vmserverdWin32.exe
O23 - Service: VMware NAT Service - VMware, Inc. - C:\WINDOWS\system32\vmnat.exe
Citera
2007-08-29, 22:14
Medlem
927s avatar
nej, inte om detta r samma filer s sk p DeltTray

anvnder du norton brandvgg?
Citera
2007-08-29, 22:54
Medlem
Smrjmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
nej, inte om detta r samma filer s sk p DeltTray

anvnder du norton brandvgg?

Nej, jag anvnder Windows inbyggda brandvgg, fr man frga varfr du undrar ?

Ang DeltTray.exe s r det kontrollpanelen fr mitt ljudkort.
Citera
2007-08-29, 23:25
Medlem
927s avatar
jag vet att den frsta r ljudkortet men frgan r om den andra r det ox

jag vet inte vilka filer som kan tnkas hra ihop med norton ghost men i loggen finns det ju:

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe

det kan bli lite kvar om man avinstallerat nav eller nis men det r vldigt sllan man ser den hr d. det r om jag minns rtt sjlva skyddet i nav

det finns ett verktyg som rensar bort rester
http://hem-pc.atea.se/filer/symnrt/symnrt.htm
Citera
2007-08-30, 12:00
Medlem
Smrjmedels avatar
Citat:
jag vet att den frsta r ljudkortet men frgan r om den andra r det ox

jag vet inte vilka filer som kan tnkas hra ihop med norton ghost men i loggen finns det ju:

O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program\Delade filer\Symantec Shared\ccApp.exe

det kan bli lite kvar om man avinstallerat nav eller nis men det r vldigt sllan man ser den hr d. det r om jag minns rtt sjlva skyddet i nav

det finns ett verktyg som rensar bort rester
http://hem-pc.atea.se/filer/symnrt/symnrt.htm

Jag har Ghost installerat.

Menar du att det end ser skummt ut ?
Citera
2007-08-30, 12:22
Medlem
927s avatar
nej dom r inte skumma eftersom dom tillhr symantec. frgan r om dom hr ihop med norton ghost men om du haft nis eller nav i datorn tidigare s tror jag att det r rester av dessa program. kolla den hr loggen med nis s ser du likheterna
http://www.pellesoft.se/communicate/...umid=103&sum=0

i vissa fall kan rester av andra skerhetsprogram stra det nuvarande.

http://www.liutilities.com/products/...rary/ccevtmgr/
http://www.liutilities.com/products/...rary/ccpwdsvc/
Citera
2007-08-30, 12:27
Medlem
Smrjmedels avatar
Vad jag kommer ihg har jag aldrig haft varken Norton Antivirus eller Norton Security (nis = Norton Security ?) installerat.

S dem hr vl antagligen ihop d...
Citera
2007-08-30, 12:31
Medlem
Smrjmedels avatar
Sg att du uppdaterade ditt inlgg med 2 lnkar.

Citat:
Ursprungligen postat av http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ccevtmgr/
ccevtmgr.exe is a process belonging to Norton Internet Security Suite
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ccpwdsvc/
ccpwdsvc.exe is a process belonging to Symantec Internet Security Suite.

Detta knns ju lite mrkligt m jag sga med tanke p att jag inte har haft NAV eller NIS installerat.
Citera
2007-08-30, 12:51
Medlem
927s avatar
d r det ju mrkligt men kolla egenskaperna p dom filerna som finns i symantec mappen, det kanske str att dom tillhr ghost
C:\Program\Delade filer\Symantec Shared
Citera
2007-08-30, 12:52
Medlem
Smrjmedels avatar
jag ska kra Spyeraser som fanns att ladda ner p sidan du lnkade till frst, f se vad det ger.

Har redan krt ett antal liknande program, bla The cleaner, Ad-Aware och en massa online scanners.
Citera
2007-08-30, 12:59
Medlem
927s avatar
Spyeraser???

har du nt speciellt problem med datorn?
Citera
2007-08-30, 13:15
Medlem
Smrjmedels avatar
Citat:
Spyeraser???

har du nt speciellt problem med datorn?

Inte mer n att jag r lite nervs....

Fick upp gonen pga att det stog att ccevtmgr.exe och ccpwdsvc.exe tillhrde Norton Internet Security Suite och Symantec Internet Security Suite, bda har jag inte haft installerade. Sidan erbjd ocks en tjnst fr att bestmma om det var legitima processer eller om det var virus.

Nu har jag krt Spyeraser och bla hittade den Gamespy Arcade som den rankar som "High". Men den tillhr ju BF2. Ska jag ta bort den end ?

Sen hittade den en trojan (5940 Tollbar) i c:\documents and se......\lokala~1\temp\ipx000.tmp

Sen den hr DoubleClick som man aldrig blir av med hittade den ocks.

CGI-bin hittades i Cookies foldern.

Ngon som vet hur jag ska g vidare med det hr ?
Ska jag kra delete p allt ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in