2007-08-29, 17:31
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hej!

Jag har nu köpt ett minneskort till min kamera. Tyvärr så stödjer inte min kamera den storleken som minneskortet är på och därför skulle jag vilja veta om man på något sätt kan omformatera minneskortet till en mindre storlek?

Går det och finns det något program som fixar det?

Mvh FG!
Citera
2007-08-29, 17:33
Medlem
Dikes avatar
Tvekar på att det går. Men vad vet jag.
Citera
2007-08-29, 17:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hittat några program som formaterar om kortet men ingen som ändrar storleken.
Citera
2007-08-29, 19:50
Medlem
Jag är tveksam om mitt förslag fungerar men du kan pröva att:
Höger klicka på "My computer" och välj Manage. Under storage (antagligen Removable Storage) försöker du hitta minneskortet (i kameran och högerklicka på den). Sedan kommer jag inte ihåg vad man väljer för att skapa en mindre partition.
Citera
2007-08-29, 23:23
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Jag är tveksam om mitt förslag fungerar men du kan pröva att:
Höger klicka på "My computer" och välj Manage. Under storage (antagligen Removable Storage) försöker du hitta minneskortet (i kameran och högerklicka på den). Sedan kommer jag inte ihåg vad man väljer för att skapa en mindre partition.
Tack för hjälpen, men det gick bara att formatera om den där.

Ingen annan som vet?
Citera
2007-08-29, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Tack för hjälpen, men det gick bara att formatera om den där.

Ingen annan som vet?
Jaså, var det inte något om partitioner och så. Jag brukar normalt inte skapa partitioner på mina hårdiskar. Bara ta bort dem och jag har inget ledig HD så att jag kan pröva och skriva en exakt vägledning genom alla alternativ.

Nåja, skulle kanske inte ha fungerat ändå i kameran även om du hade lyckats partitioner den.
Citera
2007-08-30, 01:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Jaså, var det inte något om partitioner och så. Jag brukar normalt inte skapa partitioner på mina hårdiskar. Bara ta bort dem och jag har inget ledig HD så att jag kan pröva och skriva en exakt vägledning genom alla alternativ.

Nåja, skulle kanske inte ha fungerat ändå i kameran även om du hade lyckats partitioner den.
Nae fanns inget sådant för minneskortet. Får nog ta och lämna tillbaka den och be om en ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in