2007-08-29, 16:47
Medlem
Var och besökte några vänner i Schweiz i sommar, och fick där smaka min nya favoritdryck, Rivella!

Hade med några flaskor hem till Sverige, men de är tyvärr slut nu, och har inte hittat någon butik som säljer den.

Någon som vet om den finns här?
Annars ska jag börja importera!!!

Några andra som gillar den?

Läs info här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rivella
Citera
2007-08-29, 17:29
Medlem
Jackie69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davi
Var och besökte några vänner i Schweiz i sommar, och fick där smaka min nya favoritdryck, Rivella!

Hade med några flaskor hem till Sverige, men de är tyvärr slut nu, och har inte hittat någon butik som säljer den.

Någon som vet om den finns här?
Annars ska jag börja importera!!!

Några andra som gillar den?

Läs info här:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rivella

Från Wikipedia
Citat:
Rivella is a carbonated soft drink from Switzerland, created by Robert Barth in 1952, which is produced from whey (or milk plasma), and therefore includes ingredients such as lactose, lactic acid and minerals.

Vet inte om det går att få i Sverige, men efter att ha provat mjölk som passerat en SodaStream-maskin kommer jag nog aldrig lägga ett 6-pack Rivella i korgen när jag går och handlar. Låter hemskt äckligt!
Citera
2007-08-29, 17:39
Medlem
Låter illa, men smakar gott...

Kan hålla med om att det inte låter så gott, men man känner ingen direkt mjölksmak...iofs så gillar jag mjölk...
Citera
2007-08-29, 23:07
Medlem
Mountain Dews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie69
Från Wikipedia

Vet inte om det går att få i Sverige, men efter att ha provat mjölk som passerat en SodaStream-maskin kommer jag nog aldrig lägga ett 6-pack Rivella i korgen när jag går och handlar. Låter hemskt äckligt!
Haha kanske vore något att testa egentligen. Kolsyrad mjölk... Kan ju inte smaka så äckligt som det låter?
Testar detta imorgon!
Citera
2007-08-29, 23:09
Medlem
fanns på kistagrossen förut, pappa köpte hem på kul på den tiden(kostade typ 50öre per burk) då han även jobbade ute i Kista. Det var det absolut äckligaste jag någonsin smakat. Jag tror nästan jag helre dricker bajs. Fyfaan, det var odrickbart. Alla i familjen höll med. Lurade sedan i en polare detta flytande helvete, samma reaktion hos han.

Kanske är det TS mening?

Edit: detta var den röda Rivella, på burk. Dessa var på utsäljning i jättepartier (svårt att bli av med?). Var ju en kul grej från början att testa vad dessa superbilliga burkar innehöll. Var inte så kul efteråt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in