2007-08-29, 16:47
Medlem
Var och beskte ngra vnner i Schweiz i sommar, och fick dr smaka min nya favoritdryck, Rivella!

Hade med ngra flaskor hem till Sverige, men de r tyvrr slut nu, och har inte hittat ngon butik som sljer den.

Ngon som vet om den finns hr?
Annars ska jag brja importera!!!

Ngra andra som gillar den?

Ls info hr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rivella
Citera
2007-08-29, 17:29
Medlem
Jackie69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davi
Var och beskte ngra vnner i Schweiz i sommar, och fick dr smaka min nya favoritdryck, Rivella!

Hade med ngra flaskor hem till Sverige, men de r tyvrr slut nu, och har inte hittat ngon butik som sljer den.

Ngon som vet om den finns hr?
Annars ska jag brja importera!!!

Ngra andra som gillar den?

Ls info hr:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rivella

Frn Wikipedia
Citat:
Rivella is a carbonated soft drink from Switzerland, created by Robert Barth in 1952, which is produced from whey (or milk plasma), and therefore includes ingredients such as lactose, lactic acid and minerals.

Vet inte om det gr att f i Sverige, men efter att ha provat mjlk som passerat en SodaStream-maskin kommer jag nog aldrig lgga ett 6-pack Rivella i korgen nr jag gr och handlar. Lter hemskt ckligt!
Citera
2007-08-29, 17:39
Medlem
Lter illa, men smakar gott...

Kan hlla med om att det inte lter s gott, men man knner ingen direkt mjlksmak...iofs s gillar jag mjlk...
Citera
2007-08-29, 23:07
Medlem
Mountain Dews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie69
Frn Wikipedia

Vet inte om det gr att f i Sverige, men efter att ha provat mjlk som passerat en SodaStream-maskin kommer jag nog aldrig lgga ett 6-pack Rivella i korgen nr jag gr och handlar. Lter hemskt ckligt!
Haha kanske vore ngot att testa egentligen. Kolsyrad mjlk... Kan ju inte smaka s ckligt som det lter?
Testar detta imorgon!
Citera
2007-08-29, 23:09
Medlem
fanns p kistagrossen frut, pappa kpte hem p kul p den tiden(kostade typ 50re per burk) d han ven jobbade ute i Kista. Det var det absolut ckligaste jag ngonsin smakat. Jag tror nstan jag helre dricker bajs. Fyfaan, det var odrickbart. Alla i familjen hll med. Lurade sedan i en polare detta flytande helvete, samma reaktion hos han.

Kanske r det TS mening?

Edit: detta var den rda Rivella, p burk. Dessa var p utsljning i jttepartier (svrt att bli av med?). Var ju en kul grej frn brjan att testa vad dessa superbilliga burkar innehll. Var inte s kul eftert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in