2007-08-29, 13:02
Medlem
Spahzers avatar
Jag har ett kontorsjobb, sitter vid datorn hela dagarna, och tar mig 10 minutare vid aftonbladet och flashback och andra sidor var 20 minut.

Är som ett litet beroende, och får inte speciellt mycket gjort.

Det finns inget program som jag kan koda för att spärra vissa hemsidor mellan 8-17 på vardagar? Så jag inte KAN titta på endel hemsidor.

Typ nått omprogramerat cyber-nanny program.
Citera
2007-08-29, 13:25
Medlem
kklasens avatar
Något program som du kan sätta ett lösenord på, som du heller inte vet om. Annars kommer du bara att stänga av programet när du absolut måste titta på någon sida....

Vet dock inget sådant program!
Citera
2007-08-29, 13:31
Medlem
Flytande_argots avatar
Installera ett prgoram där du sätter begräsningar på vad du kan surfa till precis som du sa. Skapa sedan ett vanligt användarkonto med begräsningarna så att du inte kan ta bort eller komma runt programmet du installerade som admin (antar att du sitter och surfar som admin likt 99% av alla windows-användare).

Byt därefter lösenord på adminkonto till något jävligt långt och krångligt och skriv upp det på en lapp och ta hem den. Lämna sedan lappen hemma när du drar till jobbet. Då har du inte så mycket annat att välja på än att surfa via det begränsade vanliga användarkontot du skapade.
Citera
2007-08-29, 14:02
Medlem
coopers avatar
Jag blockade Aftonbladet i browsern både hemma och på jobbet med ett enkelt nannyfilter i Firefox... har sedan inte ork att ta bort det och låter därför bli..
Utan filtret så blev det att jasg gick in på AB utan att jag egentligen ville...

Så jag tycker det låter som en bra idee
Citera
2007-08-31, 18:21
Medlem
cockneybastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooper
Jag blockade Aftonbladet i browsern både hemma och på jobbet med ett enkelt nannyfilter i Firefox... har sedan inte ork att ta bort det och låter därför bli..
Utan filtret så blev det att jasg gick in på AB utan att jag egentligen ville...

Så jag tycker det låter som en bra idee

nannyfilter?? vart? hur funkar de? kan va kul att blocka lite sidor så dom jobbiga jävlarna som alltid kommer när man lanar å som inte har nån dator me sej inte har nån lust att sitta på ens dator när man är iväg nånstans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in